היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת יום כיפור - המוטיב הגרעיני

עבודה מס' 068498

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מקבלי ההחלטות במצרים ובסוריה, ערב פתיחת המלחמה, תפסו את מדינת ישראל כמדינה אשר מצוידת בנשק גרעיני אופרטיבי, ואם כן, מדוע נטלו על עצמן סיכון בתקיפת מעצמה גרעינית?

9,809 מילים ,19 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במסגרת עבודה זו, מנותח את הרציונאל שהביא את מצריים וסוריה, לתקוף את מדינת ישראל באוקטובר 1973. העבודה מנסה לענות על שתי שאלות מרכזיות, היוצאות זו מזו. האחת היא, האם מקבלי ההחלטות במצרים ובסוריה, ערב פתיחת המלחמה, תפסו את מדינת ישראל כמדינה אשר מצוידת בנשק גרעיני אופרטיבי, ואם כן, מדוע נטלו על עצמן סיכון בתקיפת מעצמה גרעינית? טענת הכותב היא, שסוריה ומצרים העריכו כי בסבירות גבוהה כי ישראל מצוידת בנשק גרעיני אופרטיבי. הוא מוכיח, שהן תקפו את ישראל בשל רצון עז לבטל את תוצאות מלחמת ששת הימים (1967), וסברו כי ישראל לא תוכל להביא לידי ביטוי את עוצמתה (הקונבנציונאלית, הלא קונבנציונאלית והפוליטית) במידה והן יפתחו במתקפת פתע מוגבלת.
בחלקה הראשון של העבודה, אבצע סקירה היסטורית, לצד ניתוח אירועים נבחרים, של שרשרת האירועים שקדמו למלחמה, תוך התמקדות בפרספקטיבה המצרית והסורית.
בחלקה השני של העבודה, אבחן את הדרך שבה תפסו מצרים וסוריה את עוצמתה של ישראל בשלושה מישורים: עוצמתה הצבאית הקונבנציונאלית של ישראל, עוצמתה הצבאית הלא קונבנציונאלית של ישראל ועוצמתה הפוליטית של ישראל במישור הבין-לאומי.
בחלקה השלישי של העבודה, אתאר ואנתח את מהלכי המלחמה לאור הניתוח שהוצג בחלק הראשון והשני. לאחר מכן, אעמוד על מכלול השיקולים, אשר הובילו בסופו של דבר להחלטה מצרית-סורית לתקוף את ישראל, ואנסה לבחון החלטה זו תוך שימוש בתורת המשחקים - התחום האקדמי העוסק בחשיבה אסטרטגית.
במסגרת העבודה, אתייחס להיבטים היסטוריים, טקטיים ואסטרטגיים, תוך הצלבה של מקורות ראשונים ומשניים, מפי גורמים ישראליים, ערבים, אמריקאיים ואחרים.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע: שרשרת האירועים שקדמו למלחמה
א. עד "מלחמת ששת הימים" (1948-1967)
ב. "מלחמת ששת הימים" (יוני 1967) והאירועים שקדמו לה
ג. מלחמת ההתשה והסדרי הפסקת האש (1967-1970)
ד. עלייתו של אנואר סאדאת לשלטון במצרים (1970-1972)
ה. לקראת מלחמה / מצרים מושיטה יד לשלום? (1973)
2. עוצמתה של ישראל בעיני הסורים והמצרים
א. עוצמתה הקונבנציונאלית של ישראל
ב. עוצמתה הלא קונבנציונאלית של ישראל
- הערכות ערביות באשר לכושרה הגרעיני של ישראל
- הערכות ערביות באשר ליכולתה של ישראל לבצע שימוש בנשק גרעיני
ג. עוצמתה הפוליטית של ישראל במישור הבינלאומי
3. תיאור וניתוח מהלכי המלחמה
א. תיאור מהלך המלחמה
ב. ניתוח מהלכי המלחמה
- שימוש בתורת המשחקים לצורך ניתוח האירוע
4. סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מבחינה תודעתית ומוראלית, קשה לתאר סיטואציה, שבה לא תפסו סוריה ומצרים את צה"ל כצבא אשר ניחן בעליונותו קונבנציונאלית על צבאן. הן סוריה והן מצרים הוכו שוק על ירך על ישראל בכל העימותים הצבאיים שניהלו מולה, כאשר התבוסה הקשה ביותר, התרחשה בשנת 1967 במלחמת ששת הימים. מצרים, נחלה כישלון במאמצי ההתשה מול צה"ל לאחר 1967, וחשה היטב בפער האיכות בין הצה"ל לצבא המצרי. גם סוריה המשיכה לספוג מכות צבאיות במספר תקריות לאורך הגבול הצפוני, אשר בשיאן (ספטמבר 1973), הופלו 14 מטוסים סוריים על ידי חיל האוויר הישראלי.(1)

תגים:

נשק גרעיני · המזרח התיכון · שלמה אהרונסון · סמינריון · יום כיפור · תורת המשחקים · עוצמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת יום כיפור - המוטיב הגרעיני", סמינריון אודות "מלחמת יום כיפור - המוטיב הגרעיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.