היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת יום כיפור כטראומה קולקטיבית

עבודה מס' 069616

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המצב החברתי בארץ אחרי מלחמת יום כיפור וניסיון להגדירו כתסמונת פוסט-טראומטית קולקטיבית.

2,316 מילים ,9 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מלחמת יום הכיפורים בולטת בהיסטוריה הישראלית כטראומה קולקטיבית משמעותית, שהשפיעה עמוקות על נתיב התפתחותה של החברה ואותותיה ניכרים עד היום, כשלושים שנה לאחר התרחשותה.
דסברג (1987) יוצר הבחנה בין אירועים טראומטיים קיצוניים הנעשים מתוך רוע מכוון ובהקשר אידיאולוגי ברור לבין אירועים טראומטיים "רגילים" המשפיעים על היחיד ועל סביבתו הקרובה בלבד. לדבריו, מלחמה וקרבות כלולים בהגדרה של אלימות מאורגנת, שהיא "אלימות מכוונת שמטרתה גרימת סבל וכאב, מעשה אלים שאינו מקובל לפי הנורמות האנושיות הסטנדרטיות ונעשה על ידי קבוצה חברתית אחת לקבוצה אחרת מתוך אידיאולוגיה מסוימת".
בעבודה זו ננסה לבדוק האם ניתן בכל זאת, למרות גישתו של דסברג (1987), להתייחס אל המצב בארץ לאחר מלחמת יום הכיפורים כאל "PTSD חברתי", כלומר, נבחן האם ניתן להקביל בין תהליך הקריסה המטאפורי של החברה הישראלית אותו מתאר גל-נור (1999) לתהליך התפתחותה של התסמונת הפוסט-טראומטית.

קטע מהעבודה:

על מנת לבחון את מהות תגובתה של החברה הישראלית לטראומת יום הכיפורים נשתמש במודל עיבוד המידע של הורוביץ (1993) המציג חמישה שלבים לתגובה לאירוע טראומטי, שהוא כל אירוע הגורם עקה (stress).

תגים:

טראומה המונית · אלימות מאורגנת · נפגעי מלחמה · מלחמות · פוסט טראומה · PTSD · צבא · טראומה מאורגנת · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת יום כיפור כטראומה קולקטיבית", סמינריון אודות "מלחמת יום כיפור כטראומה קולקטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.