היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההריון על נשים בעלות הפרעות אכילה

עבודה מס' 068493

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים והצעה לתכנית התערבות.

9,617 מילים ,87 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

גוף האישה ותפיסתו שיקף שינויים חברתיים ותהפוכות שחלו בחברה במהלך ההיסטוריה. שינוי ערכי חל בתפיסת האידיאל הנשי בתחילת המאה עם המאבק לשוויון האישה בחברה המערבית. נשים כיום פחות תלויות בגבר כמפרנס העיקרי, הן עצמאיות, עובדות, וחופשיות יותר (דנה ולורנס, 1999), וחשות כי יחד עם הציפייה להיות בעלות הישגים וקרירה, מופעל עליהן לחץ להיות נשיות במובן המסורתי. כלומר, מושכות, נעתרות ולא החלטיות. ריבוי דרישות התפקיד מכביד עליהן ויוצר ציפייה לא מציאותית של אישה "כל יכולה"- כישרונית, שאפתנית, מטפחת את הופעתה החיצונית ושולטת במשקלה (Orbach, 1978). על רקע זה נבחרה האנורקסיה והבולמיה כפתרון לבעיה עבור חלק מהנשים. מעטות הן הנשים שיכולות להביט במראה ולהיות מרוצות ממשקלן ומהשתקפותן בו (דנה ולורנס, 1999). על פי נתונים מחקריים ישנה עלייה מתמדת במשקלן של נשים במדינות הרווחה הכלכלית, בד בבד עם החמרתם של הסטנדרטים למשקל אידיאלי ובמקביל עולה בהתמדה השכיחות של הפרעות אכילה בקרב נערות ונשים (גורדון, 1991). חלק גדול מהנשים עסוקות בדיאטות בשלב זה או אחר בחייהן. לחלקן דימוי-גוף לקוי, המשקף קיומן האפשרי של הפרעות אכילה, במיוחד בקרב אנורקסיות, המתעלמות מצרכי הגוף ומהאיתותים השונים שהגוף משדר (Orbach, Stein, Shani-Sela &Har-Even, 2002). נשים הסובלות מהפרעת אכילה עסוקות בצורה כפייתית באוכל ובמשקל, מתקשות לקיים קשרים חברתיים בכלל, וקשרים אינטימיים עם בני זוג, ומתקשות עוד יותר לראות את עצמן בהריון. בזמן ההריון מחריפים הסימפטומים הקשורים להריון בכלל, כגון הקאות, מחשבות הקשורות לשינוי מבנה גופן, ובמיוחד לאובדן השליטה עליו (Abraham, Taylor & Conti, 2001). נשים הסובלות מהפרעת אכילה מתקשות לחשוב על העובר ובהמשך על התינוק ולהיענות לצרכיו המיוחדים. הן נמנעות מהנקה, פחות מעודדות אכילה, לא יוצרות אינטראקציה עם ילדיהם במהלך הארוחות וכך יוצרות אפשרות להעברה בין-דורית של הפרעות אכילה או לחסכים רגשיים אחרים (Waugh & Bulik, 1999).
במהלך העבודה אגדיר מהן הפרעות אכילה ואסביר את קיומן של הפרעות אכילה על פי הגישות הפסיכודינמיות ועל פי תיאוריית ההתקשרות. אסקור את המאמרים שבדקו את הקשר בין הפרעות אכילה והריון, ולבסוף אציע תוכנית התערבות המיועדת לנשים בעלות הפרעת אכילה, על סף ההריון ולאלה הנמצאות בהריון, במטרה לסייע להן לעבור בהצלחה את השלב הקריטי בחייהן, למענן כאמהות ולמען ילדיהן.

תוכן עניינים:
מבוא
א. הפרעות אכילה
א.1 הפרעות אכילה: הגדרות והיקף התופעה
א.2 הגישות הפסיכודינמיות להפרעות אכילה
א.3 תיאוריית ההתקשרות והפרעות אכילה
ב. הריון
ב.1 דיכאון אחרי לידה
ג. השפעת ההריון על נשים הסובלות מהפרעות אכילה
ג.1 הריון ואנורקסיה
ג.2 הריון ובולימיה
ד. תוכנית התערבות קבוצתית
ה. דיון
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק א' של העבודה הוא עבודה מס' 68359.

קטע מהעבודה:

המחלה שכיחה יותר בחברות מתועשות, 90% מהחולות הן נשים ובארה"ב רובן לבנות. שכיחות המחלה היא בין 3% -1%. גיל התפרצות המחלה בבגרות המאוחרת, או בתחילת הבגרות (DSM IV-TR, 2000). המחלה מתפרצת לאחר תקופה של דיאטה כאשר בשלב מסוים הנערה חשה קושי לעמוד בפני הפיתוי לאכילה, וישנו התקף אכילה בלתי נשלט. לאחר ההתקף מורגש פחד עצום מהשמנה, תחושות אשם וגועל עצמי אשר מובילות לשימוש בהקאות, משלשלים וכדומה, כדי להיפטר מהקלוריות ולווסת את המשקל. מעגל הזלילה-היטהרות תופס תאוצה ונעשה שכיח יותר ויותר (לצר, 1999). בהשוואה לקבוצת בקורת נמצא בקרב בולימיות פולשנות רבה מצד האם, תחרות עם האם, רמזים לפיתוי מצד האב ודאגת יתר, מצד שני ההורים, מדפוסי האכילה של הבת (Rorty, Yager, Rossotto & buckwalter, 2000).

תגים:

התקשרות · פסיכיאטריה · טיפול · דימוי גוף · היריון · הפרעות אכילה · אנורקסיה · בולימיה · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההריון על נשים בעלות הפרעות אכילה", סמינריון אודות "השפעת ההריון על נשים בעלות הפרעות אכילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.