היישום אינו מחובר לאינטרנט

יהודי איראן בתקופת שלטונו של השאה האחרון ובתקופת המהפכה האסלאמית (שלטון חומייני)

עבודה מס' 068427

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מצבם של יהודי איראן תחת שלטונו של השאה ותחת חומייני.

3,132 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במאות התשע עשרה והעשרים היו באיראן שינויים רבים שהשפיעו על חיי היהודים בה. בעבודתי זו אראה כיצד בתקופה הפהלוית חל שיפור משמעותי במצבם של היהודים אשר באה לידי ביטוי בהשתלבותם במדינה ובחברה בתחומים רבים ואת הצלחתם. אראה כיצד באה לידי ביטוי התפתחות מערכת היחסים המיוחדת בין מדינת ישראל לבין בית המלוכה הפהלוי.

לאחר עליית חומייני לשלטון וייסוד המשטר האסלאמי, חלה תפנית חדה במצבה של יהדות איראן, בעקבותיה היגרו יהודים רבים מאיראן לישראל ולארצות הברית, אך עדיין נותרה בה קהילה יהודית, שעל פי הערכות היא השנייה בגודלה בארצות האסלאם. אראה את תלאות דרכם של הקהילה היהודית באיראן ויחס השלטונות לאישים בכירים בקהילה היהודית.

תוכן העניינים:
פרק 1: מבוא
פרק 2: יהודי איראן תחת שלטונו של השאה
פרק 3 : יהודי איראן תחת שלטונו של חומייני
פרק 4: סיכום
פרק 5: ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אפתח בכמה נתונים דמוגרפיים ונתונים סטטיסטיים על יהדות איראן, כפי שמציג בספרו אמנון נצר .
מאז 1948 ועד שנת 1977 עלו לישראל מאיראן, קרוב לשבעים אלף יהודים, רובם עלו בעלייה המונית שבשנים 1950 - 1954.
בשנת 1948, שנת עצמאות ישראל, היו באיראן לפי הערכות, כמאה אלף יהודים. בשנות השבעים של המאה היה קצב העלייה איטי והעלייה לישראל הסתכמה בממוצע של 200 נפש בשנה. בראשית 1978 אמדו את יהודי טהראן ב-60 אלף נפש בקירוב.

תגים:

איראן · מהפכה · חומייני · פהלוי · השאה · מזרח תיכון · היסטוריה · אסלאם · יהודים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יהודי איראן בתקופת שלטונו של השאה האחרון ובתקופת המהפכה האסלאמית (שלטון חומייני)", סמינריון אודות "יהודי איראן בתקופת שלטונו של השאה האחרון ובתקופת המהפכה האסלאמית (שלטון חומייני)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.