היישום אינו מחובר לאינטרנט

זהות ערבית בכדורגל הישראלי כפי שהיא משתקפת בספורט

עבודה מס' 068424

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: איזה תפקיד ממלא הכדורגל בבניית זהותו של המיעוט הערבי בישראל?

2,569 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

על מה מעידה הנוכחות הגוברת של ערבי ישראל בכדורגל הישראלי? הספרות המחקרית מציגה שני מודלים מרכזיים בנושא התפקיד שממלא הספורט עבור קבוצות מיעוט אתניות: מודל האינטגרציה ומודל המחאה. לאיזה מבין המודלים הללו מתאים המקרה הערבי ישראלי? האם באמצעות הכדורגל ערבי ישראל מביעים את נכונותם להתקרב ולהתערות בחברה הישראלית ("ישראליזציה") או שמא באמצעות הכדורגל ערביי ישראל נותנים ביטוי לזהותם הפלסטינית ("פלסטינזציה")? באיזו מידה הכדורגל הוא כלי אינטגרטיבי או כלי למחאה עבור ערבי ישראל? באמצעות סקירת ספרות והצגת ממצאים עכשוויים אנסה לענות על שאלות אלו ועל השאלה המרכזית שבבסיס עבודתי: איזה תפקיד ממלא הכדורגל בבניית זהותו של המיעוט הערבי בישראל?

קטע מהעבודה:

המתח בין הזהות הישראלית והזהות הפלסטינית של ערביי ישראל עומד במרכז עבודה זו. בחרתי לבחון את הזהות הערבית ישראלית בזירה שבה נוכחותם של ערביי ישראל בולטת במיוחד: הכדורגל ישראלי.
אחת המגמות הבולטות בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות היא הצלחתן של קבוצות ערביות ושחקנים ערבים. הביטויים להצלחה זו הם נוכחותם הקבועה של שחקנים ערבים בנבחרת ישראל ונוכחותן הגוברת של קבוצות ערביות בליגת העל. אין עוד זירה ציבורית ישראלית שבה השתלבות האזרחים הערבים כה בולטת וכה רבת היקף כמו בכדורגל (שורק, 2005). לצורך השוואה: המיעוט הערבי בישראל מונה כיום כ - 1,387,000 תושבים אשר מהווים כ- 20% מכלל אוכלוסיית ישראל (למ"ס, 2006). לעומת זאת, נוכחותן של קבוצות כדורגל ערביות בליגות הישראליות עומד על 124 מתוך 291, כלומר 42% מקבוצות הכדורגל בליגות בישראל מייצגות יישובים ערביים או שכונות ערביות בערים מעורבות (שורק, 2005).

תגים:

ספורט · ערביי ישראל · ישראליזציה · תקשורת וספורט · מדיה וספורט · תקשורת · מיעוטים אתניים · ייצוג מיעוטים · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זהות ערבית בכדורגל הישראלי כפי שהיא משתקפת בספורט ", סמינריון אודות "זהות ערבית בכדורגל הישראלי כפי שהיא משתקפת בספורט " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.