היישום אינו מחובר לאינטרנט

זהות קיבוצית

עבודה מס' 064186

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התיאוריות בנושא זהות לאומית, גלובלית ומערבית ומחקרים העוסקים בקהילת מיעוטים.

2,811 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העולם המודרני התפתח בעקבות המהפכה התעשייתית, שהתחוללה החל ממחצית המאה השמונה-עשרה באנגליה ומשם התפשטה למערב אירופה ולאמריקה הצפונית. המהפכה התעשייתית והמהפכה הפוסט - תעשייתית (מהפכת המחשוב והרובוטיקה שהתחוללה החל משנות השמונים של המאה העשרים באמצעי הייצור ותהליכיו) נעוצות בהתפתחויות טכנולוגיות מרחיקות לכת. מהפכות אלה בעלות השלכות על התפתחות זהות הפרט, על אורח חייו ועל דרך מחשבתו. "רוח התקופה" במהלך המאה העשרים, הן שהגדירו ומגדירות בכל פעם מחדש את צורכי העיצוב, מהותו ותהליכיו המתבטאים בעזרת המדיה, על כן המדיה בעלת כוח רב והיא בעלת השפעה רבה על עיצוב ובניית זהות הפרט.

בהתייחס לשאלה, האם וכיצד מחקרים העוסקים בקהילות של מיעוטים מאתגרים תיאוריות המדגישות את היחסים ההדוקים בין מדיה, לאומיות וזהות לאומית, אסביר את שלוש התיאוריות: לאומית, גלובלית ומערבית תוך התייחסות לרעיון העומד בבסיסה של כל אחת מהתיאוריות וציון החסרונות שיש בכל אחת.
לאחר ניתוח התיאוריות, אבחן מספר מחקרים העוסקים בקהילת מיעוטים ואתמקד בשאלה במה מאתגרים מחקרים אלו את התיאוריות המצוינות.
לבסוף, אציין מסקנותיי ואסכם את עיקרי הדברים שציינתי בעבודתי.

קטע מהעבודה:

כאשר אנו מדברים על לאומיות ועל הקשר שלה למדיה, חשוב להזכיר שני מאמרים חשובים אשר נכתבו בנושא, "הקולנוע כהיסטוריה" (זנד, 2002) ו"קהילות מדומיינות" (אנדרסון, 2000).
שני מאמרים אלו למעשה קושרים את הלאומיות יחד עם המדיה, באם המדיה היא קולנוע (או ראינוע) או במקרה אנדרסון, באם המדיה הינה העיתון.
על פי אנדרסון ההגדרה ל"אומה" הינה, קהילייה פוליטית מדומיינת כמוגבלת וכריבונית מעצם הגדרתה. האומה הקטנה ביותר, אין החברים בה מכירים את רוב החברים האחרים, אינם פוגשים אותם, או אפילו אינם יודעים עליהם משהו, ועם זאת בתודעתו של כל חבר באומה יש דימוי של שייכות לאותה קהילה שלמעשה הינה קהילה מדומיינת.

מקורות:

אנדרסון א. (2000) קהילות מדומיינות. ישראל. אוניברסיטה פתוחה ?(מבוא)
זנד ש. (2002) הקלנוע כהיסטוריה. ישראל. עם עובד.ספרית אופקים (פרק שני).
שוחט א. (2001) זיכרונות אסורים. ישראל. בימת קדם לספרות ע"מ 252-273
Appadurai A. (2000). Disjuncture and Differences in the Global Cultural Economy, The Global Transformation Reader. Held D. and McGrew (Eds.). Cambridge. Polity
Rantanen T. (2003) "The New Sense of Place in the 19th-Century News." Media, Culture and Society 25: 435-229
Ross, K. (2000) "In Whose Image? TV Criticism and Black Minority Viewers." Cottle S. (Ed.) Ethnic Minorities and the Media, London, Open University Press
Thompson, J. B., (1995). The Media and Modernity: A Social Theory of the Media. Cambridge, UK, Polity Press. (Chapter 5 The Globalization of Communication)
Wolfsfed G. Avraham E, Aburaiya I. (2000) "When Prophesy Always Fails: Israeli Press Coverage of the Arab Minority's Land Day Protests." Political Communication 17: 115-131

תגים:

פוליטיקה · זהויות · קהילות · מדומיינות · קולנוע · עיתון · תרבות · גלבליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זהות קיבוצית", סמינריון אודות "זהות קיבוצית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.