היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחירות כזירת מאבק על זהות קיבוצית

עבודה מס' 066168

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח בחירות 1996-2003 על פי קימרלינג (1999)

4,573 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

קימרלינג במאמרו "בחירות כזירת מאבק על זהות קיבוצית" מציג את הטענה כי החברה הישראלית מחולקת ל-2 זהויות עיקריות: זהות קמאית וזהות אזרחית.
הזהות הקמאית בעיקרה מתבססת על שימור המסורת והעולם הישן. לעומתה, הזהות האזרחית נוטה להיות יותר ליברלית ולדאוג לזכויות אזרח.
במאמרו קימרלינג מנתח את בחירות 1996 וטוען כי על סמך חלוקה זו נבנו תת תרבויות שייצגו את הסקטורים השונים בחברה:
אל הזהות הקמאית ניתן לשייך את הזרם החרדי, הזרם המזרחי-מסורתי והזרם הדתי-לאומי.
אל הזהות האזרחית ניתן לשייך את התרבות החילונית, התרבות הערבית והתרבות ה'רוסית'.

בעבודתי אציג רקע לתקופה ופירוט על שינוי שיטת הבחירות ב-1996, שינוי שהשפיע על כל המערכת המפלגתית. לאחר מכן אנסה לבחון אם התיזה של קימרלינג לגבי ייצוגן של תת התרבויות השונות קיימת עדיין בבחירות 2003.

לצורך הכנת העבודה השתמשתי בניתוח תוכן איכותי. בעבודה זו נעשה שימוש בכתבות מעיתונים יומיים, וכן במאמרים המכילים מידע על בחירות 2003 ותקופות שקדמו לה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: פרק תיאורטי
פרק 2: פרק יישומי
2.1 רקע היסטורי
2.2 שיטת בחירות
2.3 ניתוח תוצאות בחירות 1996
2.4 ניתוח תוצאות בחירות 1999
2.5 ניתוח תוצאות בחירות 2003
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים
נספח 1 - תוצאות בחירות 1996
נספח 2 - תוצאות בחירות 1999
נספח 3 - תוצאות בחירות 2003

קטע מהעבודה:

קימרלינג במאמרו, "בחירות כזירת מאבק על זהות קיבוצית", טוען כי "הזהות הקיבוצית הישראלית והסדר החברתי פוליטי כוללים שתי אוריינטציות בסיסיות המשלימות זו את זו, אבל בה בעת גם סותרות זו את זו וכמעט שאחת מוציאה את השנייה כליל: האחת היא זהות קמאית והשנייה זהות אזרחית". (קימרלינג,1999, ע' 35).
הזהות הקמאית מבוססת בעיקרה על הקשרים עדתיים - דתיים. החקיקה בה מבוססת על ההלכה ופרשנותה המסורתית והמטרה הסופית היא להפוך את המדינה למדינת הלכה. קיים מאבק אין סופי להישרדות יהודית כאשר העולם מחולק ל"אנחנו" (יהודים) מול "הם" (כל השאר).המלחמה, בסופו של דבר, היא בלתי נמנעת. קבוצה זו מאמינה כי בעם היהודי יש מנגנון להשמדה עצמית המתבטא במודרניזציה, חילון, תיעוש. המגזר מעדיף להילחם בתופעות אלו ומעדיף יהדות על פני דמוקרטיה כמשטר הראוי .

תגים:

דמוקרטיה · ישראלית · מפלגות · רוסים · בחירה · ישירה · מיעוטים · דתיים · חילוניים · לאומית · מזרחיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחירות כזירת מאבק על זהות קיבוצית", סמינריון אודות "בחירות כזירת מאבק על זהות קיבוצית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.