היישום אינו מחובר לאינטרנט

שאלת הזהות המינית, כשוני בין המינים

עבודה מס' 067236

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת הזהות המינית במבט המגדרי, תוך השוואה בין ארבע אמניות העוסקות בשאלת זהות זו.

2,677 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מבחינה פורמאלית, מגדר הוא תרגום חברתי - תרבותי של המין הביולוגי, המגדיר כיצד על נשים או גברים להתנהג, להראות וכדומה בכל חברה נתונה. בהתאם לכך, נשים אמורות להתנהג על פי קודים חברתיים ולהיות נשיות בהתאם לסטריאוטיפים ומאפיינים מקובלים של נשיות. למשל, נשים נתפסות בחברה כאמורות לדאוג למרחב הפרטי והגברים למרחב הציבורי. משמע, נשים אמורות מבחינת הסטריאוטיפ המקובל, לדאוג לבית, למשפחה ולילדים, ולהיות פחות אסרטיביות ויותר רגשניות מגברים. נשים נדרשות "למות" ולברוא עצמן מחדש כייצוג של הנשיות, לפי אמות המידה התרבותיות. ה"אני" מת בתהליך העיצוב של הגוף שצריך להיות מושלם. הגבר "פועל", האישה "מופיעה". גברים מביטים בנשים. נשים מביטות על עצמן כשהמבט הגברי מביט בהן. בתרבות הפטריארכאלית, האישה מוצגת מתוך המבט הגברי, מבט בו מוטמעות הפנטזיות והאובססיות הגבריות, ייצוג אילם של האישה, שלא מייצרת את המשמעות של עצמה, אלא מציגה את המבט הגברי. ויש התרבויות אשר הנשים עצמן מנסות (ופעמים רבות מצליחות) להיות לא הן עצמן אלא הן עצמן בגוף של גבר, ועל ידי כך יוצרות את הקונפליקט שבין הזהויות המיניות.

העבודה עוסקת בשאלת הזהות המינית במבט המגדרי, תוך השוואה בין ארבע אמניות העוסקות בשאלת זהות זו. חלקן מנסות להיות גברים בעצמן וזאת הן עושות על ידי תחפושות וכדומה. וחלקן דנות דרך עבודתן ישירות בשאלת הזהות המינית.

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת האמניות להשוואה (קימיקו יושידה, עדינה בר און, קהון קלוד, סינדי שרמן)
ההשוואה בין האמניות
סיכום
ביבליוגרפיה
רשימת תמונות
תמונות

קטע מהעבודה:

Kimiko Yoshida- אמנית צילום יפנית, נולדה בטוקיו ב - 1963, חיה ועובדת בפריז.
יושידה היא בוגרת האקדמיה לצילום בטוקיו והאקדמיה לצילום בארל שבצרפת. היא נטשה את מולדתה במחאה על יחס התרבות היפאנית לנשים. ולאחר שגילתה כי אמה הכירה את אביה רק ביום חתונתם, ראתה עצמה כפליטה שנאלצת לעטות על עצמה מסכות ותחפושות חדשות על מנת לשרוד ולהשתלב בתרבות החדשה - פעם היא כלה יפנית, פעם היא מצרית, אתיופית, לוחמת, ופעם היא כחולה ופעם אדומה. כבר בילדותה היא מדדה תלבושות והשתמשה בשפע של חפצים. מתאימה את גופה לצבעם ולמשמעותם, ואימצה לעצמה זהויות משתנות.

תגים:

זהות מינית · נשים · ג'נדר · מגדר · אמנות · צילום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שאלת הזהות המינית, כשוני בין המינים", סמינריון אודות "שאלת הזהות המינית, כשוני בין המינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.