היישום אינו מחובר לאינטרנט

'גם אני רוצה להיות ברבי' - נשים בפרסומות

עבודה מס' 068391

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ומחקר שבוצע באמצעות ראיון עומק חצי-מובנה עם שש סטודנטיות.

9,817 מילים ,26 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

המחקר המוצג כאן שייך לז'אנר החוקר מגדר ותקשורת והקשר בניהם. מחקר זה הוא ניסיון לבדוק כיצד מפרש הקהל הנשי את דימוי הנשים והנשיות ככלל ואת אידיאל היופי כפרט, על פי פרסומות המופיעות בעיתונות. הויכוח הציבורי בנושא הפרסומות והשפעתן על ציבור הצופים מחייב את העוסקים בתחום לתת את הדעת לביקורת על אודות אופיין של פרסומות וכוחן להשפיע. הטענות השכיחות בתחום זה נובעות מהתפיסה כי פרסומת אינה מוכרת רק מוצרים ושירותים, אלא גם מוכרת תמונת עולם, בכך שהיא מנסה להגדיר בשבילנו את עצמנו ולהעניק משמעות להיבטים של העולם שסביבנו. הפרסומת שואבת עצמה מתוך הערכים הקיימים בחברה, אך, לעיתים היא נותנת להם תכנים נוספים או חדשים על ידי גיוסם למען קידום מכירות. היא בוחרת להבליט ערכים, נורמות והתנהגויות מסוימות ולהתעלם מאחרים, ועל ידי כך היא עלולה לתת לגיטימציה להצגה סטריאוטיפית,למשל, של האישה כאובייקט מיני או כאדם המוגבל לטרדות משק הבית וגידול הילדים (פירסט 2001).

היסוד הרעיוני עליו מבוססת עבודה זו הוא שהתקשורת ככלל ופרסומות בפרט מספקות את חומרי הגלם שמהם אנו מעצבים את זהותנו ואת הדימוי העצמי והגופני שלנו. השיח האסתטי מדרג את כלל בני האדם על פי מדד של אסתטיקה ולפיו ממוקמים אנשים התואמים את אידאל היופי בראש המדרג והלא תואמים ממוקמים תחתיהם. ראוי לציין כי המדרג הינו תלוי זמן, מקום וחברה (לירן-אלפר וקמה 2007).
היסוד הרעיוני עליו מבוססת עבודה זו הוא שהתקשורת ככלל ופרסומות בפרט מספקות את חומרי הגלם שמהם אנו מעצבים את זהותנו ואת הדימוי העצמי והגופני שלנו. השיח האסתטי מדרג את כלל בני האדם על פי מדד של אסתטיקה ולפיו ממוקמים אנשים התואמים את אידאל היופי בראש המדרג והלא תואמים ממוקמים תחתיהם. ראוי לציין כי המדרג הינו תלוי זמן, מקום וחברה (לירן-אלפר וקמה 2007). המחקר המוצג כאן - מלבד הצגת הייצוג הסטריאוטיפי הקיים בפרסומות בעיתונות בהסתמך על מחקרים רבים שנעשו בתחום, וסקירת ההשפעות של הייצוג הסטריאוטיפי על היבטיו השונים בזהות הנשית והתאמתו לאידיאל היופי, כמו הפרעות אכילה, ניתוחים פלסטיים, דימוי עצמי ועוד - מתבסס גם על ראיונות עומק אישיים עם שש סטודנטיות מתחומי לימוד שונים, כולן בטווח הגילאים שנע בין 20 ל- 30, הסטודנטיות לומדות במקומות שונים הכוללים גם אוניברסיטאות וגם מכללות, חלקן רווקות וחלקן נשואות, מקום מגוריהן שונה וגם מראן החיצוני שונה. הראיון הינו חצי מובנה ונעשה באופן אישי, הראיון נפתח בשאלות כלליות לגבי תפיסתן את נושא הפרסום וזאת בכדי לא לכוונן לנושא דימויי נשים בפרסומות ובהמשך הוצגו בפניהן מספר פרסומות אשר הופיעו בעיתונות ונשאלה דעתן לגבי פרסומות אלו וגם מהי הרגשתן לגבי הנשים המוצגות בפרסומות.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע עיוני
פרסומות ודימויי מגדר
כוחה של פרסומת - השפעה על חברה
מיתוס היופי
דימוי גוף
אידיאל הרזון-אנורקסיה ובולמיה
מתודולוגיה
ממצאים ודיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים (תמלילי הראיונות)

הערת מערכת: הפרסומות ששימשו למחקר, אינן כלולות בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

חקר התקשורת מתרכז רבות בדימויים של גברים ונשים וייצוגם בתקשורת. נושא הבולט בחקר זה ועליו יש הסכמה בין חוקרי המדיה, הוא חשיבות הפרסומות בחקר המדיה בכדי להבין יחסים כלכליים וחברתיים ככלל, ומקום הבונה או יוצר מציאות בפרט (פירסט 2001).
הפרסומות מהוות מרכיב מרכזי ונכבד בעולם התוכן של אמצעי התקשורת ומיוחסות להן עוצמת השפעה אשר הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. הפרסומת מקטלגת אותנו כצרכנים של המוצר ולא כמשתמשים בו, ומציעה בהתאם לצרכים אנושיים אמיתיים כגון בדידות, תסכול וחיפוש זהות, שביעות רצון אשר תסופק על ידי רכישת המוצר המוצע. לא זו בלבד שהפרסומת נותנת לנו מידע אודות המוצרים, היא גם מסבירה כיצד הם קשורים לתחומים חשובים ודומיננטיים בחיינו. מאחר שהמוצר עצמו אינו גורם לאושרו של הצרכן, עושה הפרסומאי חיבור בין המוצר לבין חיינו באמצעות קידום דימויים שאותם אנו הצרכנים מזהים עם "חיים טובים" (פרידמן, 2002. אוגילבי, 1988. ריס, 2004).

תגים:

מגדר · אידיאל היופי · פרסומות · מדיה · פמיניזם · נשים בפרסומות · דימויי נשים · פרסום · אנורקסיה · מיתוס היופי · מגדר ופרסומת · סטריאוטיפים · תפקידי מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'גם אני רוצה להיות ברבי' - נשים בפרסומות", סמינריון אודות "'גם אני רוצה להיות ברבי' - נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.