היישום אינו מחובר לאינטרנט

"... אני אצבוט לך בכל כוחי ... "

עבודה מס' 066007

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מסרים סקסיסטיים בשירי להקות צבאיות בין שנות ה - '60 - '90

1,675 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

להקות צבאיות זכו בתהילה בלתי מעורערת בכלל החברה הישראלית בשנות
ה- '60 - '70 והשפעתן מורגשת במוסיקה הפופולארית עד היום. לא מעט זמרים אהובים ומוכרים הנם יוצאי להקות צבאיות והסרט "הלהקה" הוא איקון של גיל הנעורים.
שירי להקות צבאיות הם במרכז הקונסנסוס הלאומי, הם נשמעים באופן יום יומי במדיה, מאזינים להם בטקסי זיכרון וחגיגות העצמאות, ואף משודרת תוכנית שבועית בגל"צ המוקדשת אך ורק לרפרטואר הלהקות.
בהנחה שהקונסנסוס סביב הלהקות הוא תוצאה של הסכמה מרבית של החברה עם מסרים המועברים בשירים, וכמחנכת הדוגלת בשוויון המינים ופועלת בעדו, יצאתי לבדוק איזה אמירות מועברות במילות השירים של הלהקות הצבאיות ובאופן ספציפי, האם קיימות אמירות סקסיסטיות כנגד נשים. בדיקת האמירות הסקסיסטיות בשירי הלהקות הצבאיות עלתה בחשיבותה, בעיני, על בדיקת אמירות דומות במערכות אחרות עקב העובדה שלהקות צבאיות הן גוף שנוצר בתוך המערכת הצבאית, הגברית ברובה ובמהותה. זהו גוף מרכזי בארץ בעל השפעה מרבית וישירה על כלל האוכלוסייה וככזה רבה יכולתו להעביר, באופן גלוי וסמוי, מסרים העלולים להתקבל כמובנים מאליהם באוזני שומעיהם.
שאלת המחקר שנקבעה היא: מה הוא ייצוגה של הדמות הנשית בשירי הלהקות הצבאיות ובאיזה אופן נתפס תפקיד האישה על פי מילות השירים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - מילות השירים

קטע מהעבודה:

בספרה "המחיר הכפול - מעמד האישה בחברה הישראלית ושירות הנשים בצה"ל" (ג'רבי, 1996) מעלה המחברת, איריס ג'רבי, מספר סיבות המקבעות את אי השוויון בין המינים במערכות צבאיות, הנגזרות מנורמות חברתיות המקובלות בחברה הישראלית הכללית ומושפעות ממצבה הביטחוני (מיליטריזציה עקב קונפליקט מדיני - צבאי מתמשך), מהדת (השפעת הדת על "status quo" החברתי, המתבסס על השקפות עולם מסורתיות), ומערך המשפחה המסורתית (פמיליזם: ערך מרכזי בקרב שכבות רחבות בישראל, אשר רואה בנשים אחראיות על הטיפול בבית ובילדים). כל הסיבות האלו הן תוצרים היסטוריים - סוציולוגיים - תרבותיים, אשר יידרש מאמץ חינוכי וחברתי רב כדי לשנותם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""... אני אצבוט לך בכל כוחי ... "", סמינריון אודות ""... אני אצבוט לך בכל כוחי ... "" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.