היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בפרסום הומוריסטי והשפעתו על זכירת מסר

עבודה מס' 068204

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר תיאורטי המנסה לבדוק באיזה אופן מידת השימוש בהומור ככלי פרסומי יעילה מבחינת זכירת המסר.

4,147 מילים ,14 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בכלי הפרסומי- הומור.
הסוגיה המרכזית אשר ברצוני לבחון במסגרת עבודה זו היא כיצד פרסום הומוריסטי משפיע על זכירה.

בחרתי בנושא זה לאור תפיסתי את התרבות הישראלית כתרבות בעלת יכולת יוצאת דופן להשתמש בהומור בכלל, ובפרסום הומוריסטי בפרט על אף מציאות יומיומית אשר לעין בלתי מזוינת נראית קודרת.

שאלת המחקר היא: באיזו מידה שימוש בפרסום הומוריסטי (משתנה בלתי תלוי) מגביר זכירה של המסר הפרסומי (משתנה תלוי)?
השערת המחקר: השערתי בנוגע לקשר שבין המשתנים היא ששימוש בפרסום הומוריסטי משפיע על זכירה של תוכן פרסומי, באופן חיובי. כלומר, שימוש בהומור (תוך כדי התחשבות במאפיינים הכרחיים שונים אותם אבחן במסגרת המחקר) מגדיל את עוצמת הזכירה של תוכן פרסומי.
יחד עם זה, השערתי בנוגע לחוזק הקשר בין ההומור לבין זכירה עד להבאה לשלבים מתקדמים יותר במדרג ההשפעות ככוונת קנייה הם כי לא ניתן לדעת האם ההשפעה חזקה דיה.
שיטת המחקר: בעבודה זו אשתמש בסקירה ספרותית. באמצעות שיטת מחקר זו אציג את הנושא הנחקר והמשתנים, ואת הקשר ביניהם כפי שנמצא עפ"י מחקרים שונים בשנים האחרונות. אשתמש במאמרים מהתחום ואבצע אינטגרציה ביניהם.
העבודה תכלול שלושה פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון אדון בהומור ברמת ההגדרה של המשתנה בכדי להבין מהו הומור, וכן במשתנה הזכירה בכדי להעמיק את ההבנה של מושג זה.
בפרק השני אערוך סקירה ספרותית נרחבת על הומור פרסומי, מאפייניו ומרכיבים חשובים אשר יש להתחשב בהם בעת ניסוח תוכן פרסומי הומוריסטי בכדי למקסם את יכולת ההשפעה על זכירה.
בפרק השלישי אבצע סיכום של העבודה ושל הממצאים של המחקרים הנבדקים והמוצגים בעבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- מהו הומור ומהי זכירה
פרק שני- סקירה ספרותית, הומור בפרסום והשפעותיו:
2.1 סקירה היסטורית- שימוש בהומור בפרסום
2.2 הומור בהקשר תרבותי ודמוגרפי
2.3 הקשר בין הומור למעורבות
2.4 הומור ומסר
2.5 הומור ורגש
פרק שלישי- דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רוב החוקרים מסכימים על הקושי הכרוך בהגדרת המושג "הומור". ניתן למצוא המון דברים אשר גורמים לנו, בני האדם, לצחוק. ההומור מכיל מרכיבים שונים, הוא כל-כך הרבה דברים שקשה להגדירו. ההומור מורכב משנינה שהיא חוויה מחשבתית וצחוק שהוא חוויה פיזית. ניתן לחוש את שני אלה בנפרד זה מזה, אך כאשר אנו חווים אותם יחד החוויה היא חוויה של הומור. שימוש בהומור הוא למעשה ראיית דברים אשר כולם רואים, אך על ידי זווית ראייה אחרת, מפתיעה וחדשה, בעלת היגיון פנימי. (אוסטרוב, 2009 ; זיו, 1996; Sultanoff 1994)

תגים:

זכירה · פרסום · ניהול הפרסום · הומור · פרסומות מצחיקות · זיכרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בפרסום הומוריסטי והשפעתו על זכירת מסר", סמינריון אודות "שימוש בפרסום הומוריסטי והשפעתו על זכירת מסר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.