היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתונות אזרחים לעומת עיתונות כתובה

עבודה מס' 068043

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ובדיקה האם ה"עיתונאים החדשים" - הגולשים, חושבים באופן דומה לעורכי החדשות המקצועיים.

6,149 מילים ,11 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הרשת היא עולמם של הגולשים. ברשת אין אלוהים, אין ממשלה, אין חוקים ברורים ואין גבולות. הגולשים בונים חיים מקבילים שם הם קובעים את כללי המשחק. הם חובשים את הכובעים של מבקרי המסעדות, מבקרי הסרטים, במאי הקליפים, כותבי ערכים לאינציקלופדיה, נותני עצות רפואיות ותמיכה נפשית.
בשנת 2006 המגזין המפורסם ביותר בעולם, "אנשים" הציג על כריכתו את איש השנה. אותו איש היה: "אתה". זו הייתה שנה של עשייה ברשת, אם חברתית, אם מדעית, או אם שיתופית. העיקר הוא שהרשת בגרסת WEB 2.0 כיכבה ורשמית שינתה את חיינו.
אתרים שיתופיים כדוגמת YOUTUBE, WIKIPEDIA הם למעשה פלטפורמות ריקות שהזמינו את הגולשים למלא אותן, הם חולקים ומשתפים מידע ובידור שנוצר ומפורסם על ידי הגולשים, אתרים כגון אלו יצרו מהפיכה ברשת ושמו את ידם של המשתמשים על העליונה. מעכשיו יש אתרי בידור חלופיים וחפים מיח"צנים ואינטרסים, יש אתרי מידע נקיים מהטעיות ממשלתיות, עכשיו יש אלטרנטיבה. וכך נדמה היה שכולם לקחו חלק בהפריית הרשת. יחד עם אתרים אלו עלו לאוויר אתרי חדשות אשר נכתבים ונערכים ע"י גולשים. אין עורכים, אין מגיהים, אין מקבלי החלטות. נבנתה פלטפורמה שעליה יכולים אזרחי העולם להכתיב סדר יום מחתרתי. והקול של כל אחד מאיתנו קובע. אתה מחליט מה חשוב, מה רלוונטי, מה מעניין. כל אחד הוא עיתונאי, כל אחד הוא עורך דסק חדשות. והכל במחי לחיצת עכבר.

השאלה האם אזרחים מגדירים חדשות באופן שונה לעומת עורכי חדשות מקצועיים הופכת להיות שאלה מאוד רלוונטית תחת נוף אתרי העיתונות שצצים ברשת. דמיינו לעצמכם עולם בו אתם הקובעים היחידים של סדר היום. האם לדעתכם הנושאים העומדים על הפרק יהיו אותם נושאים שהיו בוחרים אנשי המקצוע? בעבודתי זו אבחן מהם ההבדלים בין הכותרות באתרי חדשות פורמאליים לבין הכותרות באתרי חדשות אזרחים.
שיטת המחקר היא ניתוח תכן כמותני. את שאלת המחקר בחנתי על ידי השוואה בין שלושת אתרי החדשות הפורמלים המובילים בישראל: NET, NRG ו"הארץ און ליין" אל מול שלושת אתרי חדשות הגולשים שבהם יש את מירב הגולשים פר יום. סקופ, NFC, רוטר. ההשוואה נערכה במשך עשרה ימים.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
מתודולוגיה
הצגת ממצאים וניתוחם
דיון ומסקנות
סיכום
רשימת ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות, הבלוגוספירה גדלה בקצב אסטרונומי. גם תשומת הלב של כלי התקשורת לבלוגים עלתה בצורה מרשימה. סיבה אחת להתרבות הדרמטית של בלוגים היא החסמים הנמוכים בפני כניסה. עם גדילתה של הבלוגוספירה, מגוון ארגונים אימצו את הסידור ופתחו בלוגים משלהם, ארגונים כגון fox news ו the Guardian. כל המתמודדים המרכזיים לבחירות למפלגה הדמוקרטית ב2004 ניהלו בלוגי קמפיין רשמיים. דוגמאות אלו ממחישות את המקום החשוב שתופסים הבלוגים עם התפתחות הבלוגוספירה.
ישנן עדויות לכך שבלוגים משפיעים על אירועים אמיתיים ובייחוד על התקשורת. כך לדוגמא, תשומת הלב הרבה שניתנה לסקנדל ג'ייסון בלייר (העיתונאי המפברק) בבלוגים היא זו שהפכה את הפרשה למשהו מוכר בפי כל. (Daniel Drezner and Henry Farrell)

תגים:

עיתונות · אזרחים · אזרחים · עיתונאים · בלוגים · טוקבקים · תגובות · כתיבה · באינטרנט · ויקיפדיה · יוטיוב · דמוקרטיה · אינטרנט · תקשורת · אלטרנטיבית · מידע · חדשותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתונות אזרחים לעומת עיתונות כתובה", סמינריון אודות "עיתונות אזרחים לעומת עיתונות כתובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.