היישום אינו מחובר לאינטרנט

קורבנות פיגועי טרור - מגדר וסיקור העיתונות הכתובה

עבודה מס' 064182

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סיקור חללי טרור בעיתונות הכתובה.

3,393 מילים ,9 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, במערכה מתמשכת, האוכלוסייה האזרחית הישראלית הפכה לקו החזית בעימות. קורבנות הטרור הם ברובם אזרחים חפים מפשע אשר נרצחו במהלך שגרת יומם.
הקורבנות האזרחיים הם בני גילאים שונים, וללא הבדל גיל מין או דעה פוליטית.
הטרור, אם כן, לא נקט בהטיה מגדרית.
מטרת המחקר ותרומתו: המציאות התקשורתית בימינו איננה מאוזנת מגדרית ומחקרים רבים הצביעו על כך. ישנה אפליה מגדרית ברורה בין אם מכוונת ובין אם כמראה למציאות החברתית באשר לסיקור וייצוג נשים בתקשורת.
מטרת מחקר זה לבחון לראשונה האם האפליה מונצחת גם בסיקור התקשורתי הקצרצר המוקדש לקורבן פיגוע טרור בעיתונות הכתובה בישראל. האם גם באותן שורות ספורות "המסכמות" את חייו של אדם מסוים, ניתן להבחין בהטיה מגדרית.
מחקר זה מבקש להשיב על השאלה האם בסיקור קורבנות פיגועי טרור בעיתונות הכתובה בישראל ישנה הטייה מגדרית? בהמשך לשאלה זו נשאל מהם הדגשים והנקודות שבוחרת התקשורת להביא באותה קוביית מלל קטנה להכיל באשר לקורבן בהשוואה מגדרית?
זהו מחקר כמותי ביסודו העושה שימוש גם באבחון איכותי על מנת לסווג את הממצאים.
בשלב ראשון נאסף חומר הגלם עליו יבוצע המחקר. לצורך כך לוקטו סיקורים בעיתונות הכתובה בארץ. העיתונים שנבדקו הם שני העיתונים המובילים בארץ: 'מעריב ' 'ידיעות אחרונות'.

תוכן העניינים
מבוא
חלק תיאורטי
חלק מעשי
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו שמות הכתבות בהן נעשה שימוש במחקר.

קטע מהעבודה:

על מנת שנוכל לנתח את ההבדלים האיכותיים ולסווג כמותית את הסיקור של קורבנות פיגועים, יש להבהיר תחילה מהיכן נובעת ההטיה המגדרית וכיצד היא באה לידי ביטוי. מתוך כך נבנה קטגוריות מגדריות אשר ישמשו אותנו במחקר.
מגדר, בהגדרתו, הוא הסיווג החברתי שבין זכר ונקבה הביולוגיים.
לפי ג'ואן אקר, מגדר הוא קריטריון חברתי שמארגן תהליכים.

מקורות:

יזרעאלי ד. (1999). "המיגדור בעולם העבודה". בתוך יזרעאלי ד. ואחרות, מין, מגדר, פוליטיקה. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
למיש, ד. (1997) "שוות ערך תקשורתי: מבט פמיניסטי על התקשורת הישראלית", בתוך: כספי, ד. (עורך) תקשורת ודמוקרטיה בישראל. ירושלים: מכון ואן ליר המאוחד.
פלסנר- ליבס ת. (2001). "השתלבותן של הנשים במרחב הטלוויזיוני בישראל", בתוך: י. עצמון (עורכת), התשמע קולי? ייצוגים של נשים בתרבות הישראלית. ירושלים: מכון ואן ליר והקיבוץ המאוחד.
Beasley, M (1993) "Newspapers: Is There a New Majority Defining the News?" in Creedon, P.J. (ed.) Women in mass communication, Beverly Hills, CA.
Lorber, J. (1993). Paradoxes of Gender. Yale Univ.

תגים:

אפליה · הטייה · טרור · הבדלי · מגדר · עתונות · פיגועים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קורבנות פיגועי טרור - מגדר וסיקור העיתונות הכתובה", סמינריון אודות "קורבנות פיגועי טרור - מגדר וסיקור העיתונות הכתובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.