היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי האישה בפרסומות

עבודה מס' 068004

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של 17 פרסומות למוצרי טיפוח שהופיעו בעיתון "לאשה".

8,585 מילים ,16 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

אחת הטענות המרכזיות נגד פרסומות היא שהן יותר מניפולטיביות מאשר אינפורמטיביות: יותר משהן מנסות ליידע הן מנסות להשיג את מטרותיהן תוך פנייה לרגשות וניצול חולשות בדרכים שאינן תמיד "כשרות". הן יוצרות פנטזיה: חלום שלא יתגשם, תשוקה מתמדת שלא תבוא על סיפוקה לעולם. (אלדר, 1994).
הפרסומת מגדירה עבור אנשים את הסובייקטיביות שלהם. היא משנה את המשמעויות של ערכים קיימים בדרכים המשרתות את מטרתו של המפרסם למכור כמה שיותר. הפרסומת כביכול רק מציעה הגדרות אפשריות של ערכים או של האישיות הראויה, ומותירה את ההחלטה האם לאמץ אותם או לא בידי מי שהיא פונה אליו. אולם לאור העובדה שהיא מנצלת חולשות של אנשים.

בחרתי בעבודה זו לחקור את נושא דימויי הנשים בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל בעיתון לאישה (נובמבר, דצמבר, ינואר-2007-2008). לדעתי זהו נושא חשוב מאוד משום שהתקשורת מחזקת את אי השוויון המגדרי הקיים בחברה הישראלית ועם השנים הפרסומות בישראל הפכו להיות יותר ויותר סטריאוטיפיות. כדי שהחברה שלנו תהיה חברה שוויונית יש צורך לשנות את הפרסומות המציגות את הנשים כחפץ, אובייקט מיני, שוליות ופסיביות. אני מאוד מקווה שהציבור יבחן בצורה סלקטיבית את הפרסומות. 1951), McLuhan).

שאלת המחקר: כיצד האישה מוצגת בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל בעיתון לאישה 3 חודשים אחורה (נובמבר, דצמבר 2007 וינואר 2008)

השערת המחקר: למרות השינויים שחלו במעמד האישה ולמרות מגמות פמיניסטיות, אמצעי התקשורת עדיין מייצגים את האישה כפסיבית, כנועה, תלותית, חלשה וכאובייקט מיני.

העבודה פותחת בפרק תיאורטי, סיכום ממצאים החשובים שמצאתי במאמרים. הפרק השני הוא פרק המחקר שלי, בו אנתח 17 פרסומות מייצגות על פי הקריטריונים שציינתי בתחילת המבוא. הפרק השלישי הוא פרק הדיון, בפרק זה אפרש את הממצאים ואשווה אותם לממצאי סקירת הספרות ואעשה השוואה של כל פרמטר בנפרד. הפרק האחרון הוא פרק הסיכום שבו אציג את מסקנותיי מפרק הדיון ובכלל מכל העבודה ואנסה לענות על שאלת המחקר שנשאלה בתחילת העבודה.

הקריטריונים שבהם אשתמש במהלך עבודתי הם:
1. אובייקט מיני:האם האישה בפרסומת "מוכרת סקס" והאם יש רמיזות מיניות בפרסומת?
2. קיטוע גוף:האם בפרסומת מציגים רק חלקים מגופה של האישה או את הגוף בשלמותו?
3. אקטיבית /פסיבית:האם אישיות האישה מוצגת בפרסומת כאישיות פסיבית או אקטיבית, האם היא חלשה או שובבה וכו'?
4. יחס בין הדמות למוצר:האם האישה בפרסומת מייצגת לעניין את המוצר או שמא אין קשר בי השניים?
5. רקע הפרסומת:מה הרקע שבו צילמו את האישה וכיצד זה משפיע על בניית תדמיתה?
6. ניתוח מלל

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שיטת מחקר
3. פרק תיאורטי- סקירת ספרות
3.א - פרסומת
3.ב - סטריאוטיפ
3.ג - דימוי נשים
4. פרק המחקר שלי - ניתוח פרסומות
5. פרק דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת נספחים של הפרסומות עצמן.

קטע מהעבודה:

אלדר סוברת כי ראשיתן של הפרסומות הן לפני שנים רבות, לא ברור אם בציוריי המערות של האדם הקדמון היו גם פרסומות, מה שבוודאי ברור הוא שהמצאת הדפוס במאה- 15 האיצה את התפתחות הפרסום הכתוב. לא חלף זמן רב ומודעות פרסומת חדרו לעיתונים ותפסו בהם חלק חשוב. כה חשוב, עד שעיתונים מסוימים יוחדו לפרסומות בלבד, ואחרים הקדישו לו את העמוד הראשי כולו, ככל שגדל הפרסום בתקשורת-גבר הביקוש בציבור והתפתחו צרכים והרגליי קנייה חדשים.
פרסומת זה בעצם מסר מוגדר שידוע מניין הוא בא ולאן הוא מכוון ובאילו אמצעים הוא מופץ ברבים, לפרסומת אין שליטה או ידיעה על קהל היעד- בניגוד לקידום מכירות פנים אל פנים, מטרת הפרסומת היא להביא את דבר המפרסם לתודעת הציבור על ידי משיכת תשומת לב, הגברת עניין יידוע ובניית תדמית אך לא פחות מכך להשפיע על העדפות, צרכים ודרכיי התנהגות באמצעות יצירת אווירה אוהדת, שינוי עמדות, שכנוע והפעלה, בנקודה זו משיקה הפרסומת לתעמולה, שבהגדרתה מכוונת לשכנוע.

תגים:

דימוי · האישה · בפרסומות · שימוש · ניצול · אמצעי · טלוויזיה · פרסום · אובייקט · מיני · פירסום · סטריאוטיפים · מיניים · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי האישה בפרסומות ", סמינריון אודות "דימוי האישה בפרסומות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.