היישום אינו מחובר לאינטרנט

צה"ל כמותג - דימוי המלחמה בפרסומות בשנים 1967-1973

עבודה מס' 067363

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דימוי המלחמה בפרסומות בשנים 1967-1973

8,100 מילים ,19 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מלחמת ששת הימים הסתיימה בניצחון גדול. צה"ל המנצח שחרר אתרים קדושים, כבש שטחי ארץ אסטרטגיים שהרחיקו את הסכנה מגבולה של ישראל והסיר את תחושת האיום הצבאי הקיומי, עם הבסת צבאות ערב. הניצחון המוחץ והמופלא, אחרי תקופת המתנה מייסרת וחרדה עצומה מפני שואה שנייה, עורר גל של שמחה, הערצה עצומה לצה"ל ולמפקדיו ותחושת אופוריה באשר לישראל וליכולותיה מול עליבותן של המדינות הערביות במרחב.
השמחה וההתלהבות הרבה הביאו גם להפקת גל עצום של תוצרי גרפיקה ואמנות שימושית, שנתנו ביטוי צבעוני ונוצץ של אהבה וגאווה בצבא ובחיילים המנצחים. דמותו של חייל צה"ל נתקיימה במדינת ישראל למן הקמתה, במגוון רחב של תוצרי אמנות שימושית. החייל היה לדמות שביטאה את המאוויים, הרצונות, המיתוסים והאידיאות שפרנסו את השיח והחשיבה הציבורית הישראלית, וזכתה להבלטה בכרזות, בפרסומות, בלוחות שנה, בגלויות ובאגרות ברכה, בבולים, במטבעות, באיורי ספרי ילדים ובחפצי קישוט שונים. לאחר המלחמה הפך הקו הפופולארי הקבוע לגל עצום של מזכרות ותוצרי קישוט שהאדירו והשגיבו עוד יותר את פני צה"ל ומפקדיו (גרוסמן, 2007).
מבין כל תוצרי הגרפיקה והאמנות אותם הצגתי, בחרתי בפרסומות ככלי לניתוח הפן התרבותי-חברתי בתקופה שלאחר מלחמת ששת הימים, על מנת לנסות ולהעריך את משקלה של התרבות בתקופה זו בגרימת הפתעת מלחמת יום הכיפורים. בעבודתי אציג מפרסומות התקופה שלאחר המלחמה, שנים 1967-1973, שנוצרו אחרי הניצחון הגדול ומפרסומות תקופת שנות התשעים בהם היה שימוש במוטיב "צה"ל כמותג", ואבדוק את עיקרי המסרים שהועברו בכדי לנסות ולהעריך את השפעתם על תחושת הכוח הישראלי ויכולותיו, ומשמעות השימוש בו בתקופות השונות.
בפרק הראשון אציג סקירת ספרות על הפרסומות בכללותן, הפרסומות בישראל והפרסומות בישראל בשנות השבעים.
בפרק השני אציג סקירת ספרות המיוחסת לשנות השבעים ואשליך אותה אל מול ניתוח פרסומות התקופה.
בפרק השלישי אציג סקירת ספרות המיוחסת לשנות התשעים ואשליך אותה אל מול ניתוח פרסומות התקופה.

תוכן עניינים:
מבוא
הצגת נושא המחקר
רקע התקופה: מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים
קורפוס
פרק א': פרסומות - סקירת ספרות
התעצמות הפרסומות
הפרסומת - מעצבת או משקפת?
הקשרים בין הדמויות, המותג והצרכן
הפרסומות בישראל
הפרסומות בישראל בשנות השבעים
פרק ב': דמות החייל בפרסומות בתקופה שבין 73'-67'
פרק ג': דמות החייל בפרסומות בשנות התשעים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: נספחים 14-18 שהם סרטוני פרסומת, אינם כלולים בעבודה.

קטע מהעבודה:

הופעתה הראשונה של פרסומת מסחרית נערכה כבר לפני 5,000 שנה: על לוח חמר בבלי, שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות, נמצאו פרסומות מצוירות של סוחר שמנים ושל סנדלר. המצרים ניצלו את הפפירוס כאמצעי פרסום, ואחת מ"מודעות" הפרסום הראשונות במצרים הבטיחה שכר נאות למי שיחזיר עבדים נמלטים. ביוון העתיקה נוסף מימד חדש: כרוז, שסבב בחוצות העיר והכריז בקול על הגעת אוניות עם מטעני יינות, תבלינים ומתכות יקרות. כאשר נלווה לכרוז גם נגן - זכתה אתונה לשמוע את ה"ג'ינגל" הראשון. גם ברומא העתיקה מופיעה הפרסומת, וחפירות פומפי מגלות לוחות אבן, שבהן חרוטים איורים פרסומיים של סוחרים שונים (וימן, 1984).

תגים:

מלחמת ששת הימים · פירסומות · דימוי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צה"ל כמותג - דימוי המלחמה בפרסומות בשנים 1967-1973", סמינריון אודות "צה"ל כמותג - דימוי המלחמה בפרסומות בשנים 1967-1973" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.