היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי נשים בפרסומות

עבודה מס' 068410

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה מתמקדת באופן בו מוצגות נשים בפרסומות, ההשלכות על הנשים ועל החברה והדרכים האפשריות להשגת שינויים.

3,514 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מודעות הפרסומות הן חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה של המאה העשרים.
באמצעותן ניתן ללמוד על תרבויות בחברות שונות, כיוון שהן מהוות זירה להצגת החברה את עצמה. יש בפרסומות מעין קסם שקשה לעמוד בפניו, אותה חנופה פרסומית המציירת תמיד את העולם האידיאלי: הכי יפה, הכי טעים, הכי יעיל. תמונת העולם האידיאלית, השונה מחיי היומיום, גורמת לפיתוי ולהיענות של הצופה ויש בה מעין הבטחה לאושר ולתיקון המציאות בה הוא נמצא.
המצב ה"אמיתי" בו משתמשים המפרסמים, משמש כחיזוק לטיעוניהם על אודות טיב המוצר ונחיצותו.
המפרסמים, על מנת ליצור את אותה תמונה אידיאלית ולמשוך את תשומת לב הצרכנים, משתמשים בעקרונות פרסומיים ובמסרים, שהם לעתים פוגעניים, חסרי כל סנטימנטים ערכיים ועכבות, כשהמטרה היא אחת: למכור, וכמה שיותר.
עבודה זו תתמקד באופן הצגתן של נשים בפרסומות, את השלכותיו על הנשים ועל החברה ואת הדרכים האפשריות להשגת שינויים.
בחרתי לחקור נושא זה, בעקבות תחושה קשה שמלווה אותי בכל עת של צפייה מקרית בפרסומות בטלוויזיה.
אני חשה כי אופן הצגת הנשים איננו תקין וגורם לפגיעה חמורה בדימוי העצמי של הנשים ובדימוי שלהן בעיני החברה. לדעתי אין זה הוגן לפרסם בכל מחיר, בעיקר לא במחיר של דיכוי והשפלה של ציבור שלם - הנשים.
בסיוע מאמריהן של כמה מחוקרות התקשורת החשובות בישראל, בכוונתי לחקור את הנושא ולהציגו בעבודה זו.

תוכן עניינים:
- מבוא.
- פרק א' - דימוי הנשים בפרסומות.
1. סטריאוטיפים ותפקידי מגדר - נשים לעומת גברים.
1.1 פרסום מוצרי חלב.
2. נשים כאובייקטים מיניים.
2.1 שימוש בביטויים מרומזים לאלימות.

- פרק ב' - השלכות הפרסומות.
1. השלכות הפרסומות על נשים.
2. השלכות הפרסומות על החברה.

- סיכום.
- ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

המרחב הפרטי אף הוא שמור לאשה והגבר כמעט ואינו מצולם כשהוא מבצע פעולות בו. במקרים בהם כן מצולם הגבר במרחב הפרטי - מעשיו מוצגים בצורה מגוחכת או תחת פיקוחה של האשה, היודעת את תפקידה בצורה הטובה ביותר (אהרונוביץ', 2004, 14; פירסט, 2001, 27-26).
פירסט מציגה במאמרה את המוצרים המפורסמים על ידי נשים, לעומת אלה המפורסמים על ידי גברים: נשים, מזוהות עם מוצרי צריכה בעלי ערך כספי וסטטוס חברתי נמוך ומוצגות בעיקר בפרסומות למוצרי ניקוי, מזון, תכשירי טיפוח המראה החיצוני, ביגוד וכלי בית - תזכורת לתפקידיה המרכזיים של האשה - כאחראית בלעדית על הבית ועל בריאות ורווחת המשפחה.

תגים:

נשים · פרסומות · מגדר · דימוי · דימוי נשים · סטריאוטיפ · פרסום · חיפצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי נשים בפרסומות", סמינריון אודות "דימוי נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.