היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי נשים בפרסומות

עבודה מס' 067460

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האופן בו מוצגות נשים בעולם הפרסום, תוך בחינה של שלוש פרסומות מודפסות למוצרי מזון.

2,275 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות עדים אנו להצטרפות של יותר נשים לשוק העבודה ולעיתים אף לחדירה שלהן למשרות בכירות. עושה רושם שישנה יותר מודעות למתן שוויון הזדמנויות לנשים ושתנועות פמיניסטיות אכן הצליחו לשחוק במשהו תפיסות עולם שהיו מקובלות בשנים עברו.
אך שאלה שראוי לשאול היא, האם שינוי זה חלחל גם לאמצעי התקשורת?
ידוע כמובן שהתקשורת היא סוכן חברות מרכזי המלווה את האדם כבר מגיל קטן ושיש לה חלק העיצוב תפיסת עולמו.
מרכיב מרכזי בעולם התקשורת כיום הן פרסומות ולכן כאשר שואלים האם אכן השינוי חלחל לאמצעי התקשורת חשוב לנסות למצוא את התשובה בבדיקת האופן בו מוצגות נשים בפרסומות . לפרסומות ישנה כידוע משמעות מועדפת , פרסומת הנה טקסט סגור ולכן קיים סיכוי גבוה שהאופן שבו מוצגות נשים בפרסומות אכן משפיע על עיצוב תפיסת עולמו לגבי נשים.
המחקר המובא בעבודה זו ינסה לבדוק את האופן בו מוצגות הנשים בפרסומות וזאת כדי לנסות ולראות האם השינוי שדובר עליו אכן חלחל גם לעולם התקשורת.
בתחילת העבודה תובא סקירה ספרותית של דיונים ומחקרים שנעשו בנושא בעבר ולאחר מכן תוצג שאלת המחקר. שאלת המחקר תיבדק ע"י ניתוח תוכן איכותני של שלוש פרסומות למוצרי מזון שבהן מוצגות נשים (קפה אספרסו, גלידה מסוג מונקו, גלידה מסוג "cremeria").
בסוף המחקר יוצגו המסקנות והממצאים מהניתוח שנעשה ויעשה ניסיון להגיע למסקנה על האופן בו מוצגות נשים בעולם הפרסום.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
שאלת המחקר
ניתוח הפרסומות
דיון על ניתוח הפרסומות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן כלולות בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

כל סימן חזותי או מילולי כולל בתוכו משמעויות דנוטטיביות וקונוטטיביות שמהן מפיק הנמען את המשמעות אותה המוען התכוון להעביר. אותם סימנים כוללים דימויים שעוזרים לאדם לזהות את המרכיבים של המסר באופן שמונע ריבוי פרשנויות. הדימויים מורכבים מאובייקטים שונים אשר הידע הנדרש לפרשם הנו ידע מועט וכלל אנושי, מדובר במסר פשוט שתפקידו להפוך את המסר לטבעי למשהו שהוא חלק מהמציאות הסובבת את האדם.
ווינשיפ (1996) בדקה כיצד מוצגות נשים בפרסומות והיא ניסתה להבין מהם המנגנונים ההופכים את הנשיות למשהו טבעי. היא יישמה את עקרונותיו של בארת' כאשר היא ניתחה פרסומות בהן מוצגות נשים .ווינשיפ התמקדה באופן בו מוצגים איברי הגוף של האישה.

תגים:

מעמד · האישה · פרסומות · דימויים · דימוי · האישה · אובייקט · פירסום · מיניות · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי נשים בפרסומות", סמינריון אודות "דימוי נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.