היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההתמודדות השיווקית עם מותג פרטי בשוק המזון לבעלי חיים בישראל.

עבודה מס' 067968

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השוק התחרותי הניצב בפני חברת 'ביו-פט', אשר מתמודדת עם החדרתו של מותג פרטי לשוק מזון בעלי החיים, לנוכח בעיית חוסר הבידול של מוצריה.

10,134 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

חברת ביו-פט היא חברה השייכת לקבוצת מעברות העוסקת בפיתוח, ייצור ,יצוא וייבוא ושיווק של מוצרי מזון לבעלי חיים בתחום המזון לכלבים וחתולים. שני מותגי העיקריים של החברה הינם "בונזו" בתחום המזון לכלבים ו"לה-קט" בתחום המזון המזון לחתולים.
החברה נמצאת תחת השפעותיו של שוק קמעונאות המזון בישראל כיוון שחלק ניכר ממוצריה משווק דרך רשתות שיווק המזון הגדולות והבינוניות בארץ. לכן תהיה החברה נתונה לתנודות ומגמות המתרחשות בענף המזון והקמעונאות בארץ.
כיום החברה ניצבת בפני סוגיה שיווקית סבוכה אך שאיננה נדירה בשנים האחרונות בארץ: החדרתו של מותג פרטי לשוק הנידון, לצד מותגיה של ביו-פט על ידי המפיצה הדומיננטית והמרכזית בארץ ובתחום פעילותה של חברת ביו-פט - רשת 'שופרסל'.
הבעיה המרכזית של החברה היא חוסר בידול מותגיה אל מותגי המתחרים בכלל ובפרט אל מול המותג הפרטי של רשת 'שופרסל' אשר הושק בימים אלו ומבודל במחירו הנמוך משמעותית מהמותגים הלאומיים של ביו-פט.
בעיות משנה הקיימות לצד בעיה מרכזית זו הן קודם כל הדומיננטיות של מותגיה המובילים שח החברה ("בונזו" ו"לה-קט") אשר גרמה לשאננות מצדה כך שהתעלמה מהצורך למצבה ולבדלה ממתחרותיה באופן תיאורי או פונקציונלי. בעיה נוספת של החברה היא מגוון מצומצם של מוצרי פרימיום של החברה, לעומת תמהיל המוצרים הנרחב של החברה במוצרי הMainstream- שלה יש לחברה מגוון מצומצם יחסית של מוצרי פרמיום אשר מכירותיהם מהווים משקל זניח מסך מכירותיה של החברה הנובעים בעיקר ממוצריה האחרים.
מעורבותם הנמוכה של הצרכנים בשוק זה מהווה בעיה נוספת עבור החברה, המעורבות הנמוכה של בעלי חיות המחמד כרגע מונעת גידול במכירות עקב חוסר המודעות של הצרכנים לצורך במזון איכותי על מנת לשמור על בריאות חיות המחמד.
בעיה משנית אחרונה שאותרה הינה תלות יתר שפיתחה החברה בענקית הקמעונאות 'שופרסל'. על כן, יהיו מאמציה להתמודדות עם הסוגיה השיווקית, כבירים יותר.
לצורך עבודתנו אנו מניחים כי החברה רוצה לשמור על מותגיה כמובילים בשוק מזון בעלי החיים, ולבסס את עצמה בעזרת מותגים אלו כחברה המובילה בענף זה. לצורך זה החברה צריכה לנקוט באסטרטגיית יוזמה וליזום צעדים שיווקים מונעים על מנת למזער את הנזק אשר עתיד להיגרם לה בעקבות כניסת המותג הפרטי של רשת 'שופרסל'. על כן נציע בהמשך העבודה מספר חלופות לצורך המשך פעילותה של החברה ונתמקד בטקטיקה של שיפור איכות המותג ללא העלאת מחיר בטווח הקצר תוך כדי ביצוע פעולות קידום מכירות ופירסום נרחב של מותגיה הקיימים.
לטווח הארוך נציע חלופות של שיפור איכות המוצרים בתוספת מחיר והרחבת קו מוצרי הפרימיום של החברה, בנוסף הרחבת דרכי ההפצה של החברה.

תוכן עניינים:
1. תמצית מנהלים
2. רקע
3. ניתוח חיצוני
3.1 מגמות ותנודות
3.2 מודל PEST
3.3 מאפייני התחרות בענף
3.4 ניתוח מתחרים
3.5 הלקוחות
3.6 ספקים
3.7 איום של מוצרים/שירותים תחליפים
3.8 חסמי כניסה ויציאה בשוק בו פועלת החברה
4. ניתוח פנימי
4.1 מהות העסק
4.2 מטרות החברה
4.3 יעדי החברה
4.4 אסטרטגיה נוכחית של החברה
4.5 צעדים לביצוע האסטרטגיה
4.6 משאבי החברה.
4.7 נקודות חוזק ונקודות חולשה
4.8 אפיון המוצרים/שירותים
5. הגדרה ואפיון הבעיה המרכזית
6. הגדרה ואפיון בעיות המשנה
7. הגדרת חלופות לפתרון ניתוחן והערכתן
8. המלצות
9.ביבליוגרפיה  

קטע מהעבודה:

רשתות שיווק המזון בארץ נחלקות לשתי קבוצות עיקריות בהן השוק המאורגן והשוק הפרטי. השוק המאורגן כולל את רשת 'שופרסל', רשת 'הריבוע הכחול', ו'הרשת הרביעית' (שהיא למעשה הרשת השלישית, זאת לאחר קניית רשת 'קלאבמארקט' ע"י 'שופרסל' בסוף שנת 2005, דבר שהגדיל את כוחה ומעמדה עד מאד) שהינה חברה פרטית המוחזקת בשיעורים שווים על ידי 6 בעלי מניות (רמי לוי, סופר דוש, ויקטורי, כהן מחסני שוק, מחסני להב ומחסני מזון נתניה). הרשת הרביעית מאגדת את בעלי מניותיה לצורך יצירת מותג פרטי (שנקרא "המותג" וכולל מעל ל-200 מוצרים) וניהול משא ומתן משותף מול ספקים בתחומי המוצרים המשלימים לענף (שירותים כגון עמלת סליקה של כרטיסי אשראי, עגלות קניות, חומרי אריזה וכיו"ב). רמת התחרות בענף נחשבת לגבוהה וסובבת בעיקר סביב שונות במחירים, מיקומים ונדל"ן.

תגים:

שוק · המזון · בעלי-חיים · מותג · פרטי · חוסר · בידול · מוצרים · תחרות · בענף · המזון · קימעונאות · קמעונאות · ניהול · השיווק · חיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההתמודדות השיווקית עם מותג פרטי בשוק המזון לבעלי חיים בישראל.", סמינריון אודות "ההתמודדות השיווקית עם מותג פרטי בשוק המזון לבעלי חיים בישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.