היישום אינו מחובר לאינטרנט

רה ארגון בחברת פלאפון עם הוספת המותג אסקייפ

עבודה מס' 064602

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המהפך של חברת פלאפון, המניעים שהביאו לכך, ההחלטה השיווקית, והמהפך עצמו.

4,852 מילים ,2006

תקציר העבודה:

בשנת 2003 "פלאפון" משיקה את מותג "esc" . החברה מקימה מותג בפני עצמו, ומבצעת הפרדה מוחלטת בינו לבין מותר ה"פלאפון" הקיים.
הכל מתחיל בשנת 2001 בערך (כשנתיים לפני ההשקה עצמה) כאשר חברת פלאפון הבינה כי היא נמצאת במקום לא טוב בתחרות הסלולר במדינת ישראל וכי אם לא תבצע מהפך ותביא תוכנית עיסקית שתזעזע את כל שוק הסלולר ימיה בשוק ספורים.
החברה ראתה נישה עיסקית שיש באפשרותה לנצל, היא ראתה את מגזר הצעירים כפוטנציאל לא מנוצל בתחום הסלולר בנוסף היא גם ראתה תחום חדש שהולך להיכנס לשוק הסלולר מלבד השיחות - תחום הבידור). והחליטה לפתח מותג שייתן מענה לפלח השוק המשמעותי הזה ובנוסף תציל את החברה מהנפילה שעתידה לבוא.
בעקבות מחקרים רבים והמוני סקרים (מיפוי תפישתי) החברה הבינה שתדמיתה כ"פלאפון" אינה טובה, הציבור חושב עליה כי הינה חברה מיושנת ללא פוטנציאל עתידי, חברה לא מתקדמת טכנולוגית וכי איננה נותנת פתרונות אטרקטיביים לצרכי הציבור ובמידה ויהיה עליהם כלקוחות לבחור בחברה סלולארית הם לא יבחרו בה (מיצוב). לקוחות ישנים התחילו לעזוב, לקוחות חדשים לא ביקשו להצטרף אליה, נפתחו הרבה אופציות בתחום הסלולר , הלקוחות נהיו יותר חכמים ועשו "קניות חכמות" מצבה רק החמיר
החברה מבינה כי אכן תפקיד הסלולר משתנה ממכשיר טלפון נייד לפלטפורמת בידור ניידת. וכי למכשיר שימושים רבים מלבד שיחות טלפון.היא מחליטה לפעול בנידון ולהציל את כבודה . על דרכי הפעולה, הגורמים, והשינוי עצמו - כל אלה ידונו בהמשך.

תוכן עניינים:
* רקע
* הסיבות שהביאו את החברה לרה- ארגון
* השקת המותג כלפי חוץ
* הולדת המותג בתוך החברה
* מיצוב המותג החדש
* תמחור המותג
* המודעות
* קניבליזציה
* ההשפעה על נתח השוק
* העוצמות
* החולשות
* המוצרים של אסקייפ
* המהפך עצמו
* המצב כיום
* סיכום

קטע מהעבודה:

ניתן לראות כי מדובר ברה-ארגון שהחברה עברה, הרה-ארגון מזניק את החברה ומחזיר אותה למשחק. בעקבות השינוי החברה חוזרת לרווחיות ושנה מאוחר יותר מבינים כי מותג ה"פלאפון" הוזנח וכי יש צורך לשקמו ולהביא למיצוב חדש ולכן החברה מבצעת שינוי לוגו ויחד איתו גם משנה את החזון והתדמית שלה.
הרה-ארגון נרשם לחברה כהצלחה שיווקית רבה ולכן קיום החברה ממשיכה לפעול בשני הערוצים וממשיכה להגביל את ההפרדה, למרות טשטוש הגבול עדיין "אסקייפ" פונים לקהל הצעירים, החברה ממשיכה להצליח.

מקורות:


Untitled
רה ארגון בחברת פלאפון
עם הולדת המותג אסקייפ
רקע
בשנת 2003 "פלאפון" משיקה את מותג "esc" . החברה מקימה מותג בפני עצמו, ומבצעת הפרדה מוחלטת בינו לבין מותר ה"פלאפון" הקיים.
הכל מתחיל בשנת 2001 בערך (כשנתיים לפני ההשקה עצמה) כאשר חברת פלאפון הבינה כי היא נמצאת במקום לא טוב בתחרות הסלולר במדינת ישראל וכי אם לא תבצע מהפך ותביא תוכנית עיסקית שתזעזע את כל שוק הסלולר ימיה בשוק ספורים.
החברה ראתה נישה עיסקית שיש באפשרותה לנצל, היא ראתה את מגזר הצעירים כפוטנציאל לא מנוצל בתחום הסלולר בנוסף היא גם ראתה תחום חדש שהולך להיכנס לשוק הסלולר מלבד השיחות - תחום הבידור). והחליטה לפתח מותג שייתן מענה לפלח השוק המשמעותי הזה ובנוסף תציל את החברה מהנפילה שעתידה לבוא.
בעקבות מחקרים רבים והמוני סקרים (מיפוי תפישתי) החברה הבינה שתדמיתה כ"פלאפון" אינה טובה, הציבור חושב עליה כי הינה חברה מיושנת ללא פוטנציאל עתידי, חברה לא מתקדמת טכנולוגית וכי איננה נותנת פתרונות אטרקטיביים לצרכי הציבור ובמידה ויהיה עליהם כלקוחות לבחור בחברה סלולארית הם לא יבחרו בה (מיצוב). לקוחות
ישנים התחילו לעזוב, לקוחות חדשים לא ביקשו להצטרף אליה, נפתחו הרבה אופציות בתחום הסלולר , הלקוחות נהיו יותר חכמים ועשו "קניות חכמות" מצבה רק החמיר
החברה מבינה כי אכן תפקיד הסלולר משתנה ממכשיר טלפון נייד לפלטפורמת בידור ניידת. וכי למכשיר שימושים רבים מלבד שיחות טלפון.היא מחליטה לפעול בנידון ולהציל את כבודה . על דרכי הפעולה, הגורמים, והשינוי עצמו - כל אלה ידונו בהמשך.
הסיבות שהביאו את החברה לרה-ארגון
מיצוב רע - החברה מגלה כי התדמית שהיא יצרה לעצמה היא תדמית לא טובה, תדמית של חברה מיושנת, לא מתקדמת, עייפה,חברה שנותנת מחירים גבוהים למוצרים ושירותים לא איכותיים, כושלת ולא מצליחה. אנשים פשוט לא אהבו את "פלאפון"
הלקוחות כבר לא האמינו בה כחברה. בין אם זה קרה מניסיונם בעבר כי "פלאפון" הייתה החברה הראשונה בשוק הסלולר בארץ ובין אם פשוט שמעו מפה לאוזן על החברה כחברה לא טובה- שיווק מפה לאוזן., היא הצטיירה כחברה לא מוצלחת בקרב האוכלוסייה במדינת ישראל.
קשיים כלכליים - החברה נכלאה לקשיים כלכליים רבים אשר נבעו מהתדמית הלא טובה. היא סגרה שנה עם הפסדים רבים, שנה אחרי שנה.לקוחות כבר לא האמינו בה ולא רצו להיות לקוחותיה, הם העדיפו את המתחרים שהיו מתקדמים טכנולוגית ביחס ל"פלאפון" והצטיירו כטובים ומצליחים יותר, המיצוב שלהם היה הרבה יותר טוב משל "פלאפון".
החברה השקיעה שנה אחר שנה כספים רבים בדרכי השיווק המקובלות שלא עזרו ורק הכניסו את החברה להוצאות ללא כל תוצאה חיובים בשטח.
תחרותיות - שוק הסלולר היה כבר אז בשלב הבגרות שלו, השוק היה רווי במכשירים. כולם כבר קנו ולכולם היה . לא נותר למי למכור. ב"פלאפון" הבינו שיש עליהם לחדש במשהו שעוד לא היה, משהו שיגרום להם להביא אליהם לקוחות חדשים, וכיוון שכבר לא נותרו לקוחות שעוד לא היה להם עבודתם הייתה קשה יותר והיה עליהם להביא את
הלקוחות החדשים שלהם מהמתחרים . "לנגוס" מהמתחרים על מנת להגדיל את נתח השוק שלה.
נתח שוק - תוך מספר שנים "פלאפון" הפכה מחברה המובילה בתחום לחברה הממוקמת במקום ה-3 והאחרון בין החברות המובילות בתחום. למרות שהינה החברה הותיקה בשוק ככל הנראה היא גם התחילה להראות לציבור כישנה מידי וגוססת
התקדמות טכנולוגית - "פלאפון" הבינה שהציבור דורש כבר מעבר למכשיר שיספק אפשרות ליצור קשר מכל מקום בארץ. המכשיר הפך להיות אביזר אופנה שלא זורקים יותר בתיק , האביזר אופנה הזה תלוי בגאווה רבה אצל רבים על הצוואר, (שיא האופנה לפני כשנה היה לצעוד ברחוב עם שרוך עבה וצבעוני שעליו תלוי מכשיר סלולארי בגאווה
ולא באמת כי הצלצול חלש, כי היום הצלצולים מנגנים שירים שלמים. אלה כי זה אביזר אופנה.) החברה זיהתה כי הציבור דורש התקדמות וחיפשה דרך להפוך את המכשיר הסלולארי למכשיר המספק בידור ומשרת את צרכי הלקוח החדשים בניגוד לצרכים שהיו נהוגים לפני מספר שנים.
השקת מותג ה"esc"כלפי חוץ (מה הציבור ראה):
ב 31 למאי 2003 "פלאפון" חושפת את המותג החדש שלה "esc" בהשקת ענק המלווה בתשדירי פרסום רבים שהוכנו ע"י חברת הפרסום הטובה בתחום. הציבור לא היה מוכן להופעת חברת תקשורת סלולארית נוספת, ההשקה נשמרה בסוד, החשיפה הייתה בעת ובעונה אחת בכל הארץ בצורה אחידה אשר גרמה ל"אפקט הwow". לכאורה, לעיני הציבור המהפך
נראה כמהפך של 180 מעלות, שינוי שהתחולל בלילה אחד. הציבור חש כי נולדה לה חברה סלולארית חדשה אך כל זה היה רק למראית העין. אף אחד לא ציפה, לא ידע ולא חזה את הופעת המותג ועוד בצורה רועשת וססגונית כל כך שלא השאירה איש בבית שלא שמע משהו על כך. ההשקה הייתה מושקעת מחושבת וחגיגית במיוחד. זה נתן לה את הפוש
הראשון לתחום הסלולאר הכל-כך בעייתי ורווי בישראל. "פלאפון" השיקה מותג שכלפי חוץ לא הזכיר כלל את "פלאפון", לא היה שום סימן או שום סמל שיזהה את "פלאפון" ל"אסקייפ" ואת הקשר של השניים. בחברה פחדו כי המיצוב של "פלאפון" יזדהה עם "אסקייפ" באופן אוטומטי בשל העובדה שהציבור ידע שמדובר באותה החברה ואז למעשה לא
תיפתר שום בעיה של "פלאפון" בשוק. עם הצרכן ידע כי "פלאפון" ו"אסקייפ" הם אותו דבר הוא אוטומטית יזהה את "אסקייפ" כמו את "פלאפון" והמיצוב שהחברה ניסתה להשיג לא יצליח, ולכן החברה ניסתה לעשות כמה שיותר הפרדה בין 2 המותגים על מנת שהמיצוב של "אסקייפ" יהיה כמו שרוצים בחברה והוא יזוהה כצעיר, אופנתי, מלא תוכן
וחדיש, שזה בעצם המיצוב שניסו להשיג בחברה. בשלב מאוחר יותר החברה תפנה לטפל במותג ה"פלאפון" ולמצב אותו מחדש (באמצעות שינוי הלוגו כשנתיים לאחר הולדת המותג "אסקייפ")
הולדת המותג "esc" בתוך החברה :
ההשקה של המותג היא מהלך משלים לתוכנית המפנה של החברה.הושקעו ב "esc" 3 חודשי מחשבה, 9 חודשי הכנה ותקציב ענק של מיליוני $. המטרה של פלאפון הייתה לדחוף את החברה כולה קדימה באמצעות מיצוב חדש שינתן ע"י השקת מותג נפרד לגמרי מ"פלאפון" ההפרדה בוצעה על מנת לוודא את הצלחת השגת המיצוב הרצוי באמת, היו דילמות
רבות ואי ודאות רבה בשל היותו שוק רווי מאד שקשה לחדור אליו ולהצליח במהירות, בהנהלה ידעו כי התהליך הוא לא פשוט כלל ושעליהם להשקיע מחשבה כפולה בכל נושא ונושא על מנת להבטיח את ההצלחה המצופה.
# דילמת השם: היו התלבטויות רבות לגבי השם היו גם הרבה מאד רעיונות מוצלחים כגון:"איקס", "סנדיי" - שסימל חופש בעיני "פלאפון". השם "אסקייפ" הגיע ממשרד הפרסום מקאן קשר בראל שגם הובילו את קמפיין הפרסום הענק של "אסקייפ". השם זכה לאהדה רבה בקבוצות המיקוד (זהו סוג של מחקר ראשוני שמתמקד בלקוחות המטרה -
הצעירים) שהתבקשו לתת את דעתם לשם.חשוב לציין שהחברה השקיעה הרבה מאד במחקרים השונים על מנת לראות את תגובת השוק, להימנע מטעויות. החברה לא אפשרה לעצמה לבצע דבר מה לא נכון, ידעו היטב ב"פלאפון" שזאת ההזדמנות האחרונה.
# דילמת הלוגו: היו התלבטויות רבות לגבי הסמל שינתן למותג, חיפשו סמל שיזדהה עם לקוחות המטרה, שהיה קל לזיהוי ויקושר במהירות לשם המותג, נבחנו אפשרויות רבות באמצעות קבוצות המיקוד ולבסוף נבחר הלוגו.
# דילמת מערך ההפצה: תחילה שקלו בחברה לבנות מערך הפצה נפרד למותג החדש, אך הבינו כי לחברה 300 נק' מכירה- מערך הפצה ישיר ולוותר עליהם יהיה מהלך לא נכון. לכן הכניסו נק' "אסקייפ" חדשות ברשתות ה"בלוקבסטרים" וה"צלילים" - השתמשו בטכניקת פתיחת חנות בתוך חנות. ושילוב "פלאפון" ו"אסקייפ" בנקודות הקיימות
והחשוב מכל הוחלט לבסוף לפתוח את חנות הקונספט הראשונה בישראל במרכז הארץ, במקום הומה אדם. כל אלו היו חלק מהשקת המותג החדש, במקביל להשקה נפתחו כל נקודות המכירה האלו ושונו הנקודות הקיימות. הנקודות הישנות שונות והוקמו נקודות חדשות החולקות בתוכן חצי "פלאפון" וחצי "אסקייפ".
# דילמת קהל היעד: האם זה מותג בידורי או מותג צעירים? בסוף הבינו שיש לשלב בין השניים כיוון שמותג בידורי מתאים לקהל היעד ולכן אם "אסקייפ, מדברת אלך סימן שאתה צעיר". הבינו שניתן לשלב בין הדברים כיוון שהקהל הצעיר יהיה הצרכן הראשי של פלטפורמות הבידור שהוכנו. אך יחד עם זאת השאירו פתח גם למבוגרים- הוגדר
שצעיר זה מי שצעיר ברוחו.או קבוצת הגיליים 6-30.
מיצוב המותג החדש:
כאמור עם השקת המותג החברה הבינה שהמכשיר הסלולארי הולך להיות מעבר לספק שרותי תקשורת אלא גם ספק שרותי בידור סלולארים, זה לא רק טלפון שבו מדברים. החברה הבינה שעליה למצב את המוצר בהתאם. נבחרו 4 דגמי מכשירים שהותאמו במיוחד לזה על מנת שיוכלו לספק את השירות הרצוי, עולמות התוכן , המשחקים, הצלצולים
המתקדמים, אפשרויות הורדת תמונות למכשיר - אנימציות) פורטל סלולארי שלם שידבר לקהל היעד (הצעירים), ובראשם עמד מכשיר הסליידר שלא נראה כמותו עד כה וזה התאים מאד למיצוב החברה. צבע הלוגו הנבחר היה צבע אדום שמסמל נועזות, חוצפה, שימחה והרבה תוכן מצויר. נבנו במיוחד לפרויקט זה בובות של 3 מפלצות אשר יצגו את
השעמום, בדידות ושגרה והקונספט אמר שבחיי כולנו יש 3 מפלצות אלה ו"אסקייפ" זה מה שיהרוג אותם. החברה מיצבה את "אסקייפ" כמותג צעיר, חדש מתחדש ומחדש,מותג רענן ופרוע ,עם הרבה אנרגיות, סקסי ואופנתי. המיצוב אכן חדר למודעות הצרכנים והוא באמת נתפס כיום כמותר צעיר ומתקדם שמקנה לצרכנים את מלוא עולמות התוכן
והבידור הסלולארי. המיצוב אכן הצליח. תהליך המיצוב של "פלאפון" הצליח.
בתמונה - מכשיר הסליידר שהושק ב"אסקייפ" המכשיר ואפיין אצת המותג
המכשיר בעל מבנה צעיר ורענן , בעל גימיקים שיווקיים רבים המתאימים לקהל הצעירים (צלצולים באיכות 40poly, אנימציות, פתיחת הפומית באמצעות החלקה שלא נראה עד כה במדינה. גודל המכשיר, המשחקים וכ"ו.)המכשיר זוהה עם "אסקייפ" הושק ביום השקת המותג ולא הושק ב"פלאפון"
תמחור המותג:
חשוב לציין שעל החברה כאן לתמחר מספר רב של דברים כמו: המכשירים (מגון מוצרים), מסלולים (השירותים) , ציוד נלווה, שירותי עולמות התוכן (שירות ערך מוסף) ועוד רבים. חברות הסלולאר כל הזמן מתחדשות במסלולים חדשים ובמכשירים חדשים ולכן עליהן לתמחר שוב ושוב את המוצרים והשירותים . עם השקת המותג בשנת 2003 החברה
הכניסה משהו חדש לשוק שלא היה קיים, מסלוליי ה- mix match - הלקוחות בונים מסלול אישי שנותן אפשרות לחלק את ההוצאות בין עולמות התוכן לבין שירותי זמן האוויר - שירותי השיחות המקומיות. המטרה של החברה הייתה להגדיל את הכנסתה מכל לקוח ל- 200 ? בממוצע, בעוד שבפלאפון הכנסה ממוצעת עמדה בשנת 2003 על 187 ?.
כבר אז הייתה תחושה כי שירותי התוכן יוכלו להיות רווחיים לחברה וכי יגדילו את ההכנסה.
בסה"כ ביחס למחירי השוק "אסקייפ" בהחלט הציע מחירים מאד אטרקטיביים. החברה התאימה את המיצוב למחיר, היא פנתה לקהל הצעירים ולכן לקחה בחשבון שעל העלויות לצרכן להיות נמוכות כי במשפחה כקבוצת השתייכות ההורה הוא הקניין והמחליט בעוד שהילד הוא המשתמש והמשפיע, הפרסום פנה לילדים בעוד שהמחירים בפועל פנו להורים
(הקניינים) שקיבלו לחץ נוסף מצד הילדים. המחירים היו יחסית זולים , ניתן היה לבחור שלל הנחות והטבות באמצעות המסלול האישי, כיוון שהתוכנית הייתה לחדור כמותג ללא קשר ל"פלאפון" היא נכנסה כחברה עצמאית ועל מנת למשוך לקוחות ידעו היטב ב"פלאפון" כי על המחירים להיות זולים מהמתחרים לפחות לתקופת זמן עד שהמתחרים
יכנסו במבצע מתחרה שישווה את המחירים. כיום "אסקייפ, התרחבה , שלל המוצרים שלה גדל וכנ"ל שלל המסלולים . "אסקייפ" מציעה מסלולים לפלחים שונים במגזר הצעירים כגון: מסלולי החיילים הרבים- המחולקים לפי הצריכה של החייל , מסלוליי סטודנטים שמחולקים גם כן לפי הצריכה בפועל , צרכן אשר מדבר יותר ישלם מחיר זול יותר
בהתאם לחבילה שיקנה מראש, צעירים וכ"ו.
התמחור נעשה בהתאם למחיריי השוק - המבצעים של המתחרים. עונות השנה , חגים ואירועים כמו - חזרה לבית הספר וכ"ו. ובהתאם למלאי שמתחדש מהספקים מחו"ל והמחירים שהחברה משלמת לספקים.
תגובת הצרכנים לשינוי, המודעות :
מטרתה של החברה הייתה לעשות הפרדה מוחלטת בין "פלאפון" ל"אסקייפ" בגלל המיצוב של "פלאפון" בשנים הקדמו למהפך , החברה רצתה ליצור מיצוב חדש באמצעות הרה- ארגון והחדרת המותג החדש אשר לא קשור למותג ה"פלאפון" ולכן כצפוי תחילה הציבור לא היה מודע לקשר בין 2 המותגים. "אסקייפ" הצטיירה כחברה עצמאית בתחום הסלולר.
זאת הייתה בהחלט תגובה רצויה. החברה בעצם עשתה לעצמה מיצוב מחדש למרות ש"פלאפון" נשארה כפי שהיא ללא שינוי. הלקוחות לא השליך את המיצוב של "פלאפון" על "אסקייפ" ותפס את "אסקייפ" כפי שהחברה רצתה שהיא תראה באמת. המיצוב של החברה הצליח. החדרת המותג הצליחה. הציבור בהחלט הרגיש מהפך בתחום הסלולר, משהו חדש שעוד
לא נראה נכנס לשוק וזה היה שינוי מרענן עבורם בייחוד בשוק רווי כל כך. המודעות למותג הייתה גבוה , בסקרים רבים שליוו את המהפך עצמו זמן קצר אחריי ההשקה ניתן היה לראות כי המודעות היא רבה, המוצר המשווק סיקרן רבים. ההשקעה הרבה בפרסום שליווה את ההשקה עשו את שלהם וגרמו למודעות בקרב הציבור במדינה.
קניבליזציה
תגובה נוספת הייתה פחות צפויה בחברה. מה שקרה בפועל זה תהליך הקניבליזציה. "אסקייפ" נגסה בלקוחותיה של "פלאפון" . כיוון שלקוחות החברה לא ידעו תחילה על הקשר בין "פלאפון" ל"אסקייפ" לפי רצון ההנהלה, לקוחות "פלאפון" העדיפו לעבור ל"אסקייפ" ואלה לא היו לקוחות חדשים לחברה אלא אותם הלקוחות שלה שפשוט נדדו ממותג
אחד לשני. מכירות "פלאפון" ירדו משמעותית , בשנה הראשונה לקום המותג "פלאפון" בקושי מכרה למרות שהמשיכה להשקיע בפרסומים ובמותג. ניתן לומר שהחברה השקיע בשני המותגים , השקעה כפולה מהמתחרות כי עליה היה להחזיק 2 מותגים בניגוד למתחרות שהיו בעלות מותג 1 בלבד. ורק אחד מהם בפועל עשה את עבודתו, הייתה אלטרנטיבה
הרבה יותר טובה בשוק -"אסקייפ". לקוחות לא ראו סיבה להתחבר ל"פלאפון" כשיש את "אסקייפ" מכירות המותג החדש בהחלט ניתן לומר שבאו על חשבון המותג הישן. למרות עלויות החזקת מותג ה"פלאפון" הישן הוא לא הניב רווחים גדולים וכל רווחיה של "אסקייפ" באו על חשבון הפסדיה כ"פלאפון". ניתן לומר שהחברה תחזקה 2 מותגים
ופעלה בדומה למתחריה מבחינת ההכנסות לעומת ההוצאות שלה היו רבות יותר בגלל החזקת 2 מותגים.
ההשפעה על נתח השוק:
ניתן לומר שהשקת המותג בהחלט שיפרה את מצב החברה בשוק, החברה ניצלה מכישלון ונפילה, הרה-ארגון וההשקעה במותג השאירו את החברה בזירה.
היעדים של ההנהלה היו להגיע לנתח שוק של 33% בעזרת המותג החדש והמותג הישן ביחד.
יחד עם זאת כאמור "אסקייפ" נגסה בלקוחות "פלאפון" ולמרות זאת בשנה הראשונה "אסקייפ" חיברה 100,000 לקוחות שחלקם היו מלקוחותיה של "פלאפון" עדיין השינוי הביא את החברה לרווחיות.החברה סגרה הצליחה לכסות על ההפסדים ואף לסגור את השנה ברווחיות רבה מאד.
זירת התחרות של תחום התקשורת הסלולארית בארץ בשנים האחרון היא זירה מיוחדת ולא קלה. זאת זירה שמאופיינת בהרבה אופנה, הרבה פרסום , הרבה טכנולוגיה ובעיקר הרבה "מלחמה" בין החברות על כל לקוח ולקוח. השימור מאד חזק בכל החברות ויחד עם זאת גם המבצעים של המתחרים מאד אטרקטיביים.
השוק קיבל את המותג כחברה סלולארית עצמאית בעלת פוטנציאל רב. המותג הפך להיות אופנה. הקהל הצעיר מאד מושפע מהסביבה ולכן האופנה החדשה גרמה למכירות לעלות בקצב מהיר מאד, למעלה מהיעדים המצופים ש"פלאפון" הציבה לעצמה. כל ילד רצה "אסקייפ" משום שלחבר בכיתה יש. החברה ניצלה זאת ובעזרת כך הגדילה את המכירות.
לקוחות חדשים המשיכו להצטרף אליה ולקוחות ישנים לא נטשו באמת אלא רק עברו ל"אסקייפ". החברה כיום עדיין נמצאת במקום ה-3 בתחרות אך נתח השוק שלה כעת עומד בתחרות צמודה עם המתחרות הגדולות ("אורנג'" ו"סלקום").
העוצמות:
ניתן לבחון את העוצמות של "אסקייפ" שהביאו לחברה את הצלחתה:
השקה- ההשקה הייתה אחידה בכל הארץ, בבוקר ההשקה נחשפו לעיניי כל העם הדוכנים, חנות הקונספט, הפרסומות והרעש. ביום אחד כולם שמעו על "אסקייפ" ולא ממש ידעו מה זה. הרעש הזה גרם ל"אסקייפ" להתחזק כל כך. הסקרנות מצד הציבור נחשב ליתרון בעיניי החברה, הסקרנות משכה את הלקוחות הפוטנציאלים להתעניין והמקצועיות של
העובדים רגמה להם גם לרכוש.
חדשנות - "אסקייפ" הביאה איתה משהו חדש שלא היה עד כה, היא זיהתה נישת שוק מצוינת וזיהתה את העתיד של תחום הסלולר - הבידור הסלולארי. אפשרויות של בחירת צלצול אינדיווידואלי ולא רק מהצלצולים שמגיעים עם המכשיר עניינה מאד את קהל היעד (הצעירים), ובדומה גם בחירת שומר מסך אישי מאלפי התמונות הנמצאות בפורטל
הסלולארי ואפילו אפשרות הורדת תמונה אישית דרך המחשב.
פריסה ארצית - "אסקייפ" היו בכל מקום הם נפרשו על כל המדינה בכל הקניונים והמרכזים המסחריים , בכל רשת האינטרנט היו פרסומות, ברדיו, בטלוויזיה , בכל מקום ראו ושמעו "אסקייפ- יש לאן", בשלב מאוחר יותר עם כניסת מסלולי החיילים החברה הגיעה עד הבסיסית הצבאיים עד החיילים , הם הקימו דוכנים ניידים בבסיסים במרכזים
הומי אדם , הגיעו עם ניידת מכירות למקומות מרוחקים.
נישה- קהל צעיר עם מוצר מתאים. התאמת המוצר לקבוצת הצרכנים אליה פונים ותחומיי העניין שלהם. זיהו פלח שוק שלא קיבל מענה לצרכיו בשום חברה בהחלט היווה נישה שיווקית מצוינת ש"פלאפון" זיהו ראשונים וניצלו את ההזדמנות לחזור לתחרות.
החולשות:
ל"אסקייפ" לא היו תחילה חולשות החברה השקיעה המון כסף על מנת שהפרויקט הייחודי הזה יצליח. מאוחר יותר ניתן היה לראות את הכישלונות שהובאו ע"י החולשות שזוהו מאוחר יותר:
קניבליזציה - "אסקייפ" בלעו את "פלאפון" והיה נראה כאילו "פלאפון" לא קיימת עוד.המותג החדש "נגס" בלקוחות המותג הישן ובנתח המכירות של המותג הישן.
טכנולוגיה - חברת פלאפון משדרת בטכנולוגיה הישנה ה-CDMA החברות המתחרות עברו לשיטת שידור חדשה ה-GSM . בשיטה זאת הלקוח יכול להחליף את המכשיר אך ללא צורך החלפת המסלול.
המוצרים של "אסקייפ":
"אסקייפ" ארזו את המוצרים באופן מיוחד וייחודי (מאוחר יותר גם העיצוב של האריזות זכה בפרסי שיווק רבים). היו מספר מכשירים שהיו בלעדיים ל"אסקייפ" שהחברה תחילה לא מכרה אותם במותג "פלאפון" כלל (מאוחר יותר המוצרים האלה נכנסו גם ל"פלאפון"), אך תחילה מי שרצה ליהנות ממוצר אופנתי, ייחודי וחדשני היה עליו לבחור
ב"אסקייפ" כרשת שתספק את המוצר יחד עם השירות החדש.
מוצרי הגרעין - ב"אסקייפ" מוצרי הגרעין , המוצרים שמביאים את רוב הכנסת החברה אלה הם בעצם המכשירים (המוצר) והשירות - שירותיי תוכן - שירותי בידור ושירותי שיחות - זמן האוויר. בדומה כמובן ליתר חברות הסלולר כולל "פלאפון". אסקייפ אומנם היו הראשונים שהבינו שתחום הסלולר זה גם שירותי הבידור שהוא מעניק וכי
ההכנסה מכאן היא מאד רבה ומאד רווחית לחברה.מתן שירותי התוכן מניבים הכנסות רבות גם עד היום. "אסקייפ" היו הראשונים שפרצו את הדרך עם השירות הזה בנוסף לשירותי השיחות שהיו כבר קיימים והניבו רווחים רבים.
מוצריי סביבה - אלה אותם המוצרים שיש ל"אסקייפ" אשר נועדו לתת תמיכה למוצרי הגרעין, ישנה סבירות שללא מוצרים אלה ל"אסקייפ" תהיה בעיה לשווק את מוצרי הגרעין. לרוב גם מוצרים אלה לא הניבו לחברה רווחים. אלה הם בעצם האביזרים הנלווים - כגון: אוזניות, נרתיקים, שרוכים, מטענים, סוללות ושלל האביזרים שנמכרים היום
בחנויות. מחירם נמוך וההכנסה מהם מעטה.אך הצורך במוצרים אלו הוא רב והם ניתנים יותר כשירות שעשוי לעזור ללקוח להיות יותר מרוצה ובעתיד למנוע את הצורך לשמר את אותו הלקוח.
עוגן - זה המוצר שבגללו קונים את יתר המוצרים- ב"אסקייפ" ללא ספק אלו הם המכשירים הסלולאריים החדשניים שיצאו בשנת 2003 עם הקמת המותג. אלו היו מכשירים שעיצובם היה מיוחד שטרם ראו במדינה. דברים חדשים וצבעוניים שענו בדיוק לכל דרישות הקהל הצעיר. כל אותם הגימיקים שצעירים אהבו הותאמו בדיוק בשלל המכשירים .
בידול - אלו הם אותם המכשירים , המכשירים של "אסקייפ, בהחלט בידלו את החברה מהמתחרים. וכמובן גם שירותי הבידור הסלולאריים. הצלצולים הפוליפוניים, האנימציות המדליקות , כל אלה לא היו קיימים עד ש"אסקייפ" נכנסו לזירה. כל אותם הדברים שיחדו את "אסקייפ" מיתר המתחרות היוו מוצרי בידול, בזכותם בחרו את "אסקייפ" על
פני המתחרות, ההצעות הבלעדיות שהיו ב"אסקייפ" בידלו את החברה.
המהפך עצמו
כאמור , חברת "פלאפון" עברה רה- ארגון, החדרת המותג החדש גרמה למהפך הזה בחברה, כל רה-ארגון מלווה בעקרונות.
העקרונות שהביאו את "פלאפון" למהפך זה :
החזון- ל"פלאפון" כמו לכל חברה יש חזון שמלווה את החברה, משהו שהחברה כארגון מאמינים בו ומונעים ע"י החזון הזה. החזון שהגדירה החברה לעצמה לפני ההשקה היה לשמור על הסודיות , ב"פלאפון" חששו מתגובת מתחרים ורצו בלעדיות על החשיפה לכן שמרו על ההשקה בשקט. בנוסף הסודיות הייתה כמטרה להפתיע ולזעזע את השוק, לתפוש
את כלל הציבור לא מוכן ולהשתמש באפקט ה wow.
יעד נוסף שהחברה האמינה שהיא יכולה להשיג זה נתח שוק של 33%. החברה האמינה שבזכות המותג המנצח שיש בידיה היא תשיג נתח שוק רב יותר ותחזור לתחרות הסלולארית מול המתחרות החזקות.
החברה הציבה לעצמה מטרה חשובה וזה המיצוב הרצוי והשגתו , יחד עם זאת שמירה על רמת שירות גבוה, איכות השירות והמוצר, שימור לקוחות ברמה גבוה, אחוזי נטישה נמוכים ככל הניתן.
יחידה ארגונית חדשה - ב"פלאפון" יצרו רה-ארגון באמצעות יצירת יחידה ארגונית חדשה. החברה הרחיבה את עצמה ובאמצעות הוספת מותג היא שינתה את המיצוב שלה, התדמית שלה ואת נתח השוק שלה. היו גם חסרונות רבים לסוג זה של רה- ארגון כיון שעל החברה היה להחזיק שני מותגים ועלות המותג היא רבה מאד עבור החברה. התועלת
הייתה משני המותגים בדומה לתרומת המותג הבודד בחברות המתחרות. ונכון כי "פלאפון" החזירה את עצמה לשוק אך בעלויות גבוהות מאד. המהפך שהתחולל היה טוב לחברה והוספת מותג ל"פלאפון" שינה את החברה והביא את הרשת הסלולארית לרווחיות בסופו של דבר.
שיתוף פעולה עם חברה חיצונית - למטרת הצלחת המותג פלאפון הכניסה לתמונה חברת פרסום גדולה ומצליחה ביותר בארץ על מנת שתעזור לה למצב, להביא רעיונות מנצחים ולבנות את המותג. חברת מקאן קשר בראל עזרה ל"פלאפון" לבנות את המותג, למצוא שם למותג ולהוסיף למותג משפט שיווקי שיאפיין את המיצוב החדש של החברה. הגורם
החיצוני הזה תרם רבות לחברה , הוא הגה את הרעיון השיווקי שעמד מאחורי הפרסום הרב כגון מפלצות השעמום וכ"ו. בנוסף משרד זה גם יצר את הפרסומות עצמן שעשו את רוב העבודה ונתנו ל"אסקייפ" את המודעות הרבה והמהירה בימים הראשונים להשקת המותג.
הדרכה - לאחר החלטת החברה להיכנס לפרויקט החדרת המותג לחברה ומהפך החברה על מנת להציל את החברה מנפילה ולשנות את תדמיתה בשוק, החברה מעבירה את כלל העובדים בחברה הדרכות מעמיקות , עובדים קבועים, זמניים, עובדים חיצוניים , מנהלים בכירים, מנהלים זוטרים כולם עברו את ההדרכה. הנהלת החברה מאמינה שעל מנת שהשינוי
יהיה טוב יותר ומוצלח יותר יש להדריך את העובדים, להסביר להם על כלל התהליך ולשתף אותם בעתיד הקרוב ובמה שהולך להתרחש, להדגיש את היתרונות שבשינוי. כלל החברה עוברת הדרכות אינטנסיביות ומפורטות בקבוצות מצומצמות באווירה נעימה בבית מלון יוקרתי בתל אביב, על מנת שהעובדים יקבלו דעה חיובים לגבי השינוי הקרוב
להיכנס. לחברה חשובה מאד התמיכה והעזרה מצד כלל העובדים על מנת שהתהליך יהיה טוב ומוצלח יותר, מירמור מצד העובדים עצמו יכול להביא לכישלון. העובדים מקבלים הסברים על העבר, על התוכנית, החזון, היעדים ועל אך שהמהפך הולך להראות ולהתרחש והכי חשוב על משמעות הסודיות. העובדים מבינים כך שהם חלק מהחברה ושלחברה
חשובה מאד דעתם ללא קשר לתפקידם ומקומם בארגון. הרגשת הביתיות הזאת נותנת לעובדים רצון לעזור להיות שותפים בתהליך ההיסטורי. ההדרכה מבוצעת בימים מרוכזים ע"י צוות הדרכה מקצועי של החברה. אגף ההדרכה מבצע את תהליך ההדרכה וההסברה המלווה בהמון למידה ומחשבה על אופן העברת ההדרכה בצורה אופטימאלית ותמיכה רבה
מצוותי הדיילים הרבים החיצוניים שהוכשרו לעבודה באמצעות חברת הפרסום מקאן קשר בראל.
פיקוח וליווי - המהפך עצמו והחדרת המותג מלווה בהדרכה, משאוב ותצפיות רבות. העובדים חשים כי הינם חלק מהתהליך וזה מעלה את המוטיבציה. תקופה קצרה לאחר השינוי הגדול חלק מהעובדים עוברים הכשרה נוספת הקשורה לתחום המכירות בשיטת הpull. החברה מבינה שעקב התחרות הרבה עליה "לדחוף" את מוצריה וכי העובדים הנמצאים
בתחום המכירות יש בידיהם הכלים לבצע את המכירות בשיטה אגרסיבית יותר באמצעות פניה ללקוחות המזדמנים במקומות המרכזיים כמו הקניונים ומקומות הומה אדם החברה יודעת שהלקוחות הסקרניים יהיו גם הלקוחות הפוטנציאלים, כמו כן החברה לקחה בחשבון את כל נתח הלקוחות החדשניים - אלו הם 4% שקונים ראשונים בגלל הסקרנות.
המוצר החדש והשירות החדש בהחלט עשוי יהיה לעניין את הקבוצה הזאת של הלקוחות ולכן החברה משקיעה משאבים בהדרכת העובדים בצורת שיווק לפלח זה.
תהליך הרה- ארגון מלווה בהרבה פיקוח מצד אגף ההדרכה אשר יוצא לשטח על מנת ללמוד אך העבודה מתקיימת בשטח ולהפיק לקחים. החברה רושמת לעצמה את הצלחתה בעקבות הפיקוח הנעשה, בחברה למדים כי אכן השינוי הצליח וכי אכן העובדים הבינו את הנלמד בהכשרות והדרכות אשר עברו. לגבי צוות ההדרכה גם הוא לומד מהשטח על מנת להפיק
לקחים להדרכות הבאות.
תתי תהליכים בתוך הרה-ארגון - למרות שהחברה עוברת מהפך מיידי מבחינה חיצונית , מבפנים הפעילות היא רבה והיא משתנה מתחום לתחום. כל אגב וכל מחלקה מבצעת את השינוי מבחינתה. לכל מחלקה עבודה שונה הקשורה לרה-ארגון של החדרת המותג אשר בסופו של דבר מגובשת להשקה אחת של מותג אחד.
* חטיבת המכירות למד כיצד לשווק את המוצר החדש על מטרותיו, יעדיו, דרך השיווק, קהל היעד וכ"ו.
* חטיבת שירותי תוכן למד ל שירותי התוכן, על התקלות האפשריות ועל דרכי התמודדות. הם מכינים לעצמם תסריט עם כל תקלה העשויה לצוץ במהלך ההשקה ואת הדרך הטובה לפתרון
* חטיבת השירות הטכני למד על הצד הטכני של התהליך, גם כן על תקלות העשויות להתעורר בדרך , אופן השידור, הגלישה ,ההורדה וגרסא חדשה שפותחה עבור המותג.
* אגף הביטחון משגיח על הסודיות ועל אי דליפת מידע החוצה מהחברה לשוק כולו ולמתחרים בפרט.
כל עובד ותחומו עוברים את השינוי שלהם ובסה"כ החברה כולה עוברת את השינוי הגדול.
תסריטים - על ההנהלה לתת תסריטים שונים ולהיות מוכנים לכל מצב שהוא מהגרוע מכל ועד האופטימי ביותר. למרות היעדים שהוצבו המחלקה הלוגיסטית מצטיידת במלאי גדול מהמצופה על מנת בכל זאת להיות מוכנים לעבודה רבה מהיעדים ולהיות מוכנים לכל מצב. החברה מכינה את עצמה לכל מצב שהוא שבו המתחרים יהיו מוכנים על אסטרטגיה
אשר תיתן להם את האפשרות לתת תשובה ל"מכה" ש"פלאפון" מכינה להם. התסריטים הם רבים ואלו רק מספר דוגמאות. החברה, כל אגב ותחום פעילותו מכינים את התסריט המתאים האפשרי שיכול להתרחש ומוצאים פתרונות במידה ויהיה צורך לתת מענה לבעיה שתיווצר בדרך.
המצב כיום
כעבור 3 שנים מיום הקמת המותג הדברים השתנו מעט, יש צורך להבין בחברה כי המבנה הארגוני הוא דינאמי והוא נתון לשינויים כתגובה לתנודות המתרחשות בשוק כולו ובשוק בסלולאר בפרט. החברה נתונה להשפעות רבות מאד מצד הסביבה:
מתחרים - לא עבר זמן רב וחברות הסלולר המתחרות הבינו כי אכן ב"פלאפון" צדקו וכי המכשיר הפך להיות גם פלטפורמת בידור , עם הרבה תכנים, משחקים ושיפורים טכנולוגים רבים המספקים עולמות תוכן שלמים. המתחרה כמו "סלקום" יצא בשלב מאוחר יותר עם מותג ה I-mode חברת אורנג' הוסיפה למותג הקיים את נושא האינטרנט הסלולארי
ומאוחר יותר את שיחות הוידיאו בדור ה-3. החברות המתחרות מספקות היום בידור סלולארי דומה לזה של "אסקייפ" וחשוב לציין שגם ב"פלאפון" למרות הניסיון הלא מוצלח עם האינטרנט הסלולארי go next נכנסו בחברה בשנית עם אינטרנט סלולארי ועם תכני בידור רבים הממותגים "פלאפון" לעומת התכנים הממותגים "אסקייפ" אך התכנים הם
ברובם דומים מלבד התכנים הפונים לקהל הצעיר המצויים ב"אסקייפ" בלבד או תכנית המיועדים ללקוחות העסקיים כמו המשרד הנייד, שירותי פקס וכ"ו הנמצאים במותג ה"פלאפון" בלבד.
המתחרים מבינים כי "אסקייפ" עשו צד נכון וכי הם מאיימים עליהם ויוצאים למתקפה, הם יוצאים בפרסום רב לתחום הבידור ומחדירים גם הם לשוק את תחום שירותי ערך המוסף בדומה ל"אסקייפ".
מחירים - תחום הסלולר הוא תחום תחרותי כל הזמן יש התחדשות במבצעים, כל חברה מוזילה מעט את העלויות והמתחרות לאחר זמן קצת משוות את הקו. המבצעים השתנו מאז קום "אסקייפ" בשל התחרות והתגובות של המתחרים למהפך, משרד התקשורת במפתיע מוציא הוראה להוריד את דמי הקישוריות (השלמות השיחה המשולמות ע"י הלקוח בעת
התקשרות מספק אחד לספק אחר) החברות מרגישות כי הן הולכות לקראת הפסדים רבים בשל ההחלטה. והמחירים משתנים שוב כיוון שהחברות הסלולאריות מחליטות ללא כל ברירה לעלות את תעריפיי זמן האוויר על מנת להחזיר את ההפסד הצפוי מהשינוי שעורך משרד התקשורת.
מוצרים ישנים מאבדים מערכם ומחירם יורד כל הזמן ולכן החברה נמצאת עם היד על הדופק, מאד קשובה לשוק ומבצעת שינויים באופן קבוע על מנת להיות בתחרות ומעודכן, לא לפגר אחר הצעות חדשות שמחלקת השיווק של המתחרות משיקה. להיות קשוב לצרכי השוק וצרכי החברה עצמה.
בדומה להחלטת "אורנג" תחילה לבצע חיוב שונה בדק' הראשונה ובדקה השנייה, החברה מבינה כי זהו שירות חדיש ותגובת השוק הינה חיובית וכן גם היא משנה את שיטת התמחור בדומה למתחריה וכמוה גם המתחרה השלישית, החברות מבינות שזה מגדיל את רווחיה והצרכנים בעלי גישה חיובים לשיטת התשלום. למרות התחרות הרבה הקיימת בין
החברות והמחירים המוצאים בשוק צרכן ממוצע יכול לחשוב כי ישנו קרטל לא מוכרז בין החברות בשל הדמיון הרב בהצעות הניתנות ע"י 3 הספקים הסלולאר. הדמיון הרב נובע בשל התחרות אף חברה לא יכולה להרשות לעצמה לפגר מאחור כי עתידה בשוק לא יהיה בטוח.
טשטוש הגבול בתוך החברה - עם הזמן הצרכנים נכנסים לעניין ומבינים כי מדובר בעצם באותה החברה, "פלאפון" מרשה לעצמה להכניס מוצרי "אסקייפ" גם לסל המוצרים המוצעים ב"פלאפון" משל ההיבט הכלכלי, החברה מבינה כי החזקת 2 מותגים הינה יקרה וכי בשל התמקדות ב"אסקייפ" מותג ה"פלאפון" מעט "מוזנח" וכי כמות הלקוחות
המצורפים ל"פלאפון" הולך וקטן, הלקוחות נוטשים לטובת "אסקייפ" ולכן החברה מישרת את הקו בשלבים מאוחרים יותר בין 2 המותגים ומאפשרת לרכוש מוצרים דומים הממותגים ב 2 מותגים שונים.
אופנה- כמו בלבוש כך בדומה גם בסלולאר האופנה קובעת , המכשיר הסלולארי כבר מזמן הפך להיות אביזר אופנה הוא מזמן יצא מהתיק ונמצא במקום בולט לסביבה, הוא סמל סטאטוס ברוב המקרים. צריכת הראוה קיימת גם כאן ולכן על החברה להיות מעודכן ולספק מוצרי אופנה עדכניים עבור אותם הלקוחות.
ולכן מאז קום "אסקייפ" החברה הכניסה מגוון רב של מוצרים ,שירותים ותכנים העשויים לספק את הצורך הזה של הלקוח. כמובן שבדומה למתחרות ולשותפה- "פלאפון".
לדוגמה לקוח שירכוש את מכשיר הדור ה-3 מייד עם השקת המוצר מודע לכך שכעת שידור הדור ה-3 לא עובד ברוב המקומות בארץ עדיין ירכוש את המוצר בשל כך שירצה להשתייך לקבוצת השתייכות מסוימת ומוצר זה יוכל לשייכו ולאפינו כשייך לקבוצה למרות שהמחיר הרב ששילם עבור המוצר נועד לצריכת ראווה בלבד.
שינויים טכנולוגים פנימיים -מבחינת המערכת המידע הפנימית של החברה עצמה , תיקיות הלקוחות המתנהלות במחשב, זהות ואין כל שינוי מלקוח "פלאפון" ללקח "אסקייפ" מלבד סימול המסמן לאן משתייך המנוי ובהחלט יתכן מצב שבו ללקוח אחד יש גם מנוי "פלאפון" וגם מנוי "אסקייפ" החברה חוסכת המון ע"י ניהול מערכת מידע אחת
המספקת שירותים ללקוחות. העובדים ממשיכים לעבוד על אותם יישומי מחשב עם הפרדה קטנה ועם שינויים קלים בעקבות החדרת המותג. המערכת מותאמת לעבודה נוחה ומהירה וגם היא עוברת שינויי גרסא ועדכונים שותפים באופן קבוע על מנת להתאים את עצמה טכנולוגית לשינויים. העובדים ממשיכים לעבור הדרכות טכניות ומתעדכנים באופן
קבוע על השינויים המתרחשים והעתידיים להתרחש.
דור-3 - בעקבות כניסת הדור ה-3 לארץ כל החברות מספקות את השירות או לפחות חלק ממנו, גם כאן "פלאפון" ו"אסקייפ" מצטרפות לשינוי ומספקות תכנים ומכשירים הנותנים את חוויית הדור ה-3. באופן כללי שני המותגים מספקים את אותו המוצר ואת אותו השירות עם תכנים מעט שונים . "אסקייפ" הידועה עד היום כמותג המיועד לצעירים
מספק שירותי תוכן המתאימים לקהל היעד ו"פלאפון" נותנת שירותים לקהל היעד שלה.התשתית היא זהה והמוצר זהה.
שימור לקוחות - לאחר שהחברה חוזרת לזירה היא מבינה שעליה להשקיע לא רק בהשגת לקוחות חדשים אלא גם בשימור הלקוחות הקיימים. בחברה יודעים כי המתחרות נמצאות באותו קו ופועלות באופן זההו לכן השאיפה של החברה עם 2 המותגים להגיע למקסימום % בהצלחת שימור ולמינימום % נטישה. כאמור הרבה לקוחות "פלאפון" נוטשות
ועוברות ל"אסקייפ" מבחינת החברה למרות ההפסדים הכלכליים הגלומים בתהליך זה המצב הזה עדיף על פני עזיבת הלקוח למתחרה. וכאן החברה מזהה יכול שלה לצמצם את העלויות, אם כבר הלקוח לא מוכן להישאר אז הוא בטח יעדיף לשמור על המספר טלפון הקיים שלו, החלפת מס' זהו תהליך לא אהוב על הצרכן. החברה מאפשרת דרך מעבר פשוטה
"ניתוק וחיבור" מהירים שלא דורשים מהלקוח בזבוז זמן ופניה לחברה ה"מתחרה" לניתוק הקו.
לסיכום
ניתן לראות כי מדובר ברה-ארגון שהחברה עברה, הרה-ארגון מזניק את החברה ומחזיר אותה למשחק. בעקבות השינוי החברה חוזרת לרווחיות ושנה מאוחר יותר מבינים כי מותג ה"פלאפון" הוזנח וכי יש צורך לשקמו ולהביא למיצוב חדש ולכן החברה מבצעת שינוי לוגו ויחד איתו גם משנה את החזון והתדמית שלה.
הרה-ארגון נרשם לחברה כהצלחה שיווקית רבה ולכן קיום החברה ממשיכה לפעול בשני הערוצים וממשיכה להגביל את ההפרדה, למרות טשטוש הגבול עדיין "אסקייפ" פונים לקהל הצעירים, החברה ממשיכה להצליח.
?

תגים:

ארגון · אסקייפ · מהפך · פלאפון · קניבליזציה · מיתוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רה ארגון בחברת פלאפון עם הוספת המותג אסקייפ", סמינריון אודות "רה ארגון בחברת פלאפון עם הוספת המותג אסקייפ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.