היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות ניהול משא ומתן עם ארגוני טרור

עבודה מס' 070530

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת מדיניות ישראלית בנושא ומהי.

4,473 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו תדון במדיניות הציבורית הישראלית אם היא קיימת, בניהול משא ומתן עם ארגוני טרור על חילופי שבויים. נושא זה הינו נושא שאותי מעניין במיוחד מכיוון שהוא נוגע בשורשי ההתנהלות המדינית ציבורית, ומדיניות זו משפיעה למעשה על נושאים רבים ועל אופי ההסתכלות הישראלית על ערך חיי אדם, על ערך הלוחמה בטרור, על לקיחת סיכונים, ועל תפיסת הביטחון הישראלית. המחקר יתבצע בשיטה האיכותנית-פרשנית.
ראשית אנסה לפרש ולהמשיג את המושגים החשובים עליהם אדון במסגרת המחקר. אשתמש במיטב הספרות האקדמית הקיימת בנושא ובנוסף אשתמש במקורות עדכניים המציגים מידע מהימן מאישים בכירים בממשלות ובתקשורת. המושגים אותם ארצה להמשיג הינם: מדיניות ציבורית, ארגון טרור ומשא ומתן. לאחר מכן אציג את שאלת המחקר שלי אותה אנסה לצמצם לשאלה מדויקת ככל הניתן, וכזו שאוכל לענות עליה באמצעות מחקר זה. לאחר מכן אציג את המדיניות הרשמית של מדינת ישראל אם היא קיימת ואביא ציטוטים מפי בכירים בממשל הישראלי ודוגמאות לציטוטים מפי בכירים במדינות נוספות על מנת לבחון את הדמיון או השוני בין המדיניות הישראלית לזו הנהוגה במדינות דמוקרטיות נוספות. לאחר מכן אציג כאן את מקרי החטיפות שהתרחשו בישראל ואת הפעולות אותן נקט הממשל הישראלי ואבדוק האם הפעולות שננקטו תאמו למדיניות הציבורית המונהגת בישראל בנושא ניהול משא ומתן עם ארגוני טרור.
לאחר מכן אבצע דיון על המדיניות אותה מיישמת ישראל בפועל ונבחן אלטרנטיבות ממדינות שונות. ולבסוף אציג את מסקנותיי.

תוכן עניינים:
מבוא
במה תעסוק העבודה וראשי פרקים
הגדרת מושגים:
-מדיניות ציבורית
-ארגון טרור
-משא ומתן
שאלת המחקר
מדיניות ישראל הרשמית אם קיימת
מקרי חטיפה והמדיניות שננקטה בהן
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבוים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות. והמעלים עיניו מפדיונו, הרי זה עובר על " לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך" ועל "לא תעמוד על דם רעך" ועל לא ירדנו בפרך לעיניך" ובטל מצוות " פתח תפתח את ידך לו" ומצוות "וחי אחיך עימך" " ואהבת לרעיך כמוך" ו"הצל לקוחים למות" ואין לך מצווה רבה כפדיון שבויים" - רמב"ם הלכות מתנות עניים פרק ח, הלכה י.
הרמב"ם מציין כי למעשה מצוות פדיון השבויים הינה המצווה החשובה ביותר בעולם היהודי והיא כוללת בתוכה מצוות רבות ואי עשייתה מלווה בעברות רבות. אין ספק כי ישנה חשיבות רבה לשחרור חטופים ושבויים כל שכן כשמדובר בכאלה המוחזקים על ידי ארגוני טרור אשר אינם כפופים לאף אמנה או מוסר.
לאורך השנים יצאו מנהיגים רבים בישראל בהצהרות מפורשות בהן טענו כי מדינת ישראל לעולם לא תקיים משא ומתן עם ארגון טרור. להלן מספר ציטוטים מאנשי ממשל בכירים בישראל:
בנימין נתניהו 23/09/2009: "אין באפשרות ישראל לשאת ולתת עם ארגון הרוצה בהשמדתה." (וואלה חדשות, 2009)
אהוד ברק 28/04/2011: "החמאס הוא ארגון טרור רצחני, שיורה רקטות על אזרחים וירה לאחרונה טיל נ"ט על אוטובוס עם תלמידים. זהו ארגון שאין מה לדון איתו ואין על מה לדון איתו, ולכן איתו אין לנו שום שיח" (וואלה חדשות, 2011)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות ניהול משא ומתן עם ארגוני טרור ", סמינריון אודות "מדיניות ניהול משא ומתן עם ארגוני טרור " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.