היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן

עבודה מס' 070843

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות לגבי ההבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן.

5,209 מילים ,22 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

"נשים הן מחצית מאוכלוסיית העולם, אך תורמות שני שלישים משעות העבודה. הן מגדלות את מחצית מכמות המזון, אך מקבלות עשירית מן השכר ובבעלותן רק אחוז אחד מכל הרכוש המצוי בעולם. נשים סמויות מן העין, בחשבונות הלאומיים, דבר הממעיט מתרומתן לכלכלה ולחברה, פוגע טפח אחרי טפח בהערכה העצמית שלהן, מוביל מעצבי מדיניות להתעלם מן ההשלכות שיש להחלטותיהם על חיי הנשים ומקשה על נשים לזכות בשוויון בחברה שלנו" (קולינס, 1993 אצל ימיני, 2009).
המחקר הנוכחי עוסק בהבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן. נתוני הספרות מראים על הבדלים מהותיים בשכר השעתי שבאים לידי ביטוי בשכר בסוף החודש ובהפרשות של המעסיק לתנאים סוציאליים שונים בקרב גברים ונשים. על אף העלייה המרשימה בשיעורי ההשתתפות של נשים בכוח העבודה בעשורים האחרונים, אופן ההשתלבות שלהן הוא בלתי שוויוני: הן מהוות 60% מבין משתכרים עד שכר מינימום, כשמרביתן מועסקות כשכירות ומרוכזות במקצועות "נשיים" המאופיינים בשכר נמוך יחסית. בהמשך לכך, שכרן של הנשים נמוך לרוב משכרם של הגברים כאשר בשנת 2010 השכר החודשי של הנשים היווה בממוצע רק 63% משכר גברים.
לאור רקע הדברים הנ"ל, שאלת המחקר הינה: מהם ההבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן? על מנת לבחון סוגיה מחקרית זאת לעומקה, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון של הסקירה הספרותית סוקר מהו משא ומתן תוך הגדרת מונח זה. החלק השני של הסקירה סוקר את ההבדלים בניהול משא ומתן בין גברים ונשים תוך התייחסות להיבטיי סטראוטיפיים וחברתיים שונים. החלק השלישי סוקר את ההבדלים בשכר בין גברים ונשים בעולם ובישראל בפרט וכן את מגמת צמצום פערי השכר בין המינים לאורך העשורים האחרונים. החלק הרביעי של הסקירה סוקר את הבדלים בין המינים בנושא ציפיות שכר והתנהלות סביב שכר ודרכי ניהול משא ומתן.
הבחירה לבחון את ההבדלים בתפיסות שכר ומשא ומתן על שכר בין גברים ונשים נובעת ממספר סיבות. ראשית, נושא השכר בעבודה מעסיק את רובנו, והוא נמצא על סדר היום לעיתים קרובות. שנית, פערי שכר בין נשים לגברים הם תופעה עולמית המשקפת אי שיוויון בשוק העבודה, כאשר לרוב השכר גבוה יותר אצל המין הגברי. שלוש, משא ומתן הינו חלק בלתי פרד מחיינו בתחומים שונים בינהם גם תחומי השכר במקום העבודה והשפעת המגדר על משא ומתן בשכר מהווה תחום מחקרי מעניין ואקטואלי בעידן ה-Me too. לפיכך, בתור נשים, נלמד וניישם את תובנות המחקר הנוכחי ונבין כיצד עלינו לנהל משא ומתן לגבי שכר בצורה נכונה ויעילה יותר.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סקירת ספרות
2.1 משא ומתן
2.2 הבדלים בניהול משא ומתן בין גברים ונשים
2.3 הבדלים בשכר בין גברים ונשים
2.3.1 הבדלי שכר בין גברים ונשים בעולם
2.3.2 הבדלי שכר בין גברים ונשים בישראל
2.5 הבדלים מגדריים בנושא ציפיות שכר והתנהלות סביב שכר ודרכי ניהול משא ומתן
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפתרון קונפליקט או ניגוד אינטרסים יש דרך ראויה והיא ניהול משא ומתן, זאת על אף שניתן לפתור קונפליקטים או ניגודי אינטרסים גם בדרכים אחרות. הבחירה במשא ומתן לפתרון קונפליקט או ניגוד אינטרסים היא בדרך כלל בחירה מושכלת ולגיטימית של הצדדים לקונפליקט, המחליטים מטעמים אלה ואחרים כי דרך המשא ומתן היא הדרך העדיפה לפתרונו (גלין, 1996).
בכל מהלך חייו של הפרט מתנהלים משא ומתן, כאשר זהו למעשה אחד התהליכים הכי שכיחים ודומיננטיים בחייו של בפרט, וודאי בחברות מתוקנות. משא ומתן מלווה את הפרט לאורך כל חייו מגיל צעיר ועד זקנה כאשר הדבר ניכר ומקבל עוצמות גבוהות יותר במהלך עבודתו של הפרט שם הוא נדרש לניהול משא ומתן ופתרון קונפליקטים רבים. הדוגמא הכי טוב לכך הינה מתחום המכירה והשיווק כאשר נדרש העובד להתנהל מול לקוחות רבים צורכים מוצרים שונים. בהגיעם לבתי העסק הם נדרשים לרכוש מוצר אשר לעיתים הם סבורים כי מחירו אינו ריאלי או כי הם מעוניינים לשלם עבורו סכום נמוך מן הסכום הנקוב. כאן מתחיל המשא ומתן בין המוכר ללקוח (גלין, 2005).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן", סמינריון אודות "הבדלים בין המינים בתפיסות לגבי ציפיות שכר ודרכי ניהול משא ומתן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.