היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות של אחריות חברתית של עסקים על הזדהות העובדים עם הארגון ומטרותיו

עבודה מס' 070096

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות ראיונות עם הנהלה והעובדים של מפעל 'ריאון'.

16,492 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בעבודה זו אני מבקשת לבחון האם אימוץ אסטרטגיה של אחריות חברתית משפיעה על הזדהות העובדים עם הארגון ומטרותיו. המחקר בוחן את תופעת "האחריות החברתית של עסקים", כפי שהיא מתהווה ומתמסדת בשנים האחרונות בעסקים וארגונים מסחריים. הניתוח מתמקד בבחינת תפיסת העובד את מעורבותו החברתית ביחס לחזון הארגון, מטרותיו והזדהות עימו. ייחודו של המחקר הנוכחי הוא בכך שהוא בוחן את השפעת האחריות החברתית התאגידית על העובדים בארגון, ולא רק מנקודת המבט של הארגון והתועלות העסקיות והחברתיות שהוא משיג מעצם מעורבות הארגון והעובדים בו באחריות חברתית.

תחילה אסקור את נושא האחריות החברתית ומשמעויותיו בראיה מקומית ובינ"ל.בהמשך אתייחס אל הגורמים המניעים ארגונים להצטרף לפעילות של אחריות חברתית ומהן התועלות אותן מפיק הארגון ובעלי העניין השותפים לו (עובדים, ספקים, לקוחות) מעצם המעורבות החברתית. ולסיום אבחן את ההשפעה על הסביבה, הארגון והפועלים בו (מנהלים ועובדים).
בעבודתי, אני משמשת כרכזת תחום מעורבות חברתית במרכז צעירים מטה אשר ותחום האחריות החברתית קרוב לליבי ולכן בחרתי לבחון את הנושא מנקודת מבט עסקית, תוך למידה על ההבחנות בתפיסה שבין הדרגים השונים בארגון, וכל זאת ביחס לחזון ולמטרות של הארגון.
במהלך המחקר אקיים ראיונות עם הנהלה והעובדים של מפעל 'ריאון' בקיבוץ כברי. חברת ריאון מקבוצת "פלסאון" מספקת פתרונות איכות מקיפים ומתקדמים לתחום הפלסטיק, לשוק המקומי והבינלאומי.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירת ספרות
אחריות חברתית
הביצוע הארגוני
רווחים ותוצרים מאחריות חברתית
2. מתודולוגיה ומהלך המחקר
3. ממצאים
תפיסת האחריות החברתית בארגון
תפיסת המרואיין את חזון הארגון
תאור הפעילות ודעת המרואיין עליה
השפעת המעורבות החברתית על העובד
4. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מדיניות השתלבות העסקים בקהילה עברה בשנים האחרונות תמורות שונות ורבות. מעבר ממדיניות של מתן תרומות כספיות למעורבות פעילה תוך שיתוף עובדים. הרחבת האחריות של הפירמה לסביבה, לקהילה ולחברה בה היא פועלת הוביל למצב בו הפירמה לוקחת חלק פעיל בניסיון ליצור חברה בריאה ושוויונית יותר, אך תהליך זה דורש התייחסות רחבה לתחומים שבעבר לא נבחנו וגיבוש דרכי פעולה חדשים.(זיכילינסקי, מוסק ומוסק,2001).

תגים:

תרומה לקהילה · אתיקה · תרבות ארגונית · תאגידים · תעשיה · מפעלים · פלסאון · פלסטיק · גלובליזציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות של אחריות חברתית של עסקים על הזדהות העובדים עם הארגון ומטרותיו ", סמינריון אודות "השלכות של אחריות חברתית של עסקים על הזדהות העובדים עם הארגון ומטרותיו " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.