היישום אינו מחובר לאינטרנט

קורבנות חוזרת בראי טראומה מינית-היבטים טיפוליים

עבודה מס' 067963

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טיפול בקורבנות טראומות מיניות תוך התייחסות להעברה בין דורית של טראומה מינית לא מעובדת.

4,129 מילים ,27 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

התעללות מינית מהווה אירוע טראומטי עם מגוון השלכות פסיכולוגיות, רגשיות וחברתיות אשר עשויות להיות קצרות וארוכות טווח. למרות שפגיעות מיניות בילדים היו קיימות מאז ומעולם, רק בשנים האחרונות התגברה המודעות לקיום התופעה גם בתוך המשפחה הגרעינית. התגברות המודעות לצד שינויי החקיקה, היוו צעד חשוב בדרך להתמודדות עם התופעה והשלכותיה (כהן, 1988; פרניס, 1995).
קיים ויכוח בקרב החוקרים בקשר להשפעות ההתעללות המינית. חלק ממחקרים מתמקדים בזיהוי השפעות קצרות-הטווח בעוד האחרים עוקבים אחר ההשפעות במחקרי אורך. כמעט כל המחקרים מתמקדים בתיאור הדינאמיקה המשפחתית המשמרת את התופעה, באישיות הפוגעים ואתגרי הטיפול בניצולים (כהן, 1988; Arata, 2000; Canfield, 2005; Somer, 2000).
מעט מחקרים דנים בתופעה של קורבנות חוזרת והעברה בין-דורית של טראומה. בעבודה זה יהיה ניסיון לאגד את כלל התיאוריות על מנת ליצור רצף התפתחותי דרכו ניתן לבחון כיצד אי עיבוד הטראומה המינית בילדות, עשויה לשחזר עצמה בצורה של קורבנות חוזרת או עבריינות בבגרות. העבודה בנויה כך שבפרק הראשון תינתן סקירה תיאורטיות של תופעת הקורבנות המינית ורה-ויקטימיזציה לצד התייחסויות להגדרות השונות ולקשיים האמפיריים המחקריים. הדיון בפרק השני יתמקד בביטויי הקורבנות בספירה הטיפולית. בפרק השלישי תינתן סקירה של שימוש בסליחה ככלי טיפולי המשפר את יכולת עיבוד הטראומה והרגשות של הניצול כלפי התוקף.

תוכן עניינים:
מבוא
קורבנות מינית- רקע תיאורטי
תופעת הקורבנות בספירה הטיפולית
סליחה (Forgiveness) ככלי טיפולי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - סיפורה של סאלווה

קטע מהעבודה:

איסור גילוי עריות (incest) נחשב לטאבו אוניברסאלי הנפוץ ברוב התרבויות האנושיות. למונח יש הגדרות רבות ומגוונות. לפי אחת ההגדרות, גילוי עריות הינו תהליך של קיום יחסי מין בין קרובי משפחה מדרגה ראשונה-בין אב לבתו, בין אם לבנה וכדומה. עם הזמן התרחבה הגדרת המונח והוא כולל כיום גם קרובי משפחה משניים כגון דודים, בני-דודים, גיסים'. ההגדרה המקיפה ביותר רואה בגילוי עריות ככל התנהגות מינית (מגע, מישוש, חשיפת אברי מין, אונס), אשר בן משפחה אחד כופה על בן משפחה אחר מבלי שהאחר מסוגל להתנגד או להבין התנהגות זו (Atwood, 2007).

תגים:

קורבן · טראומה · חוסר · אונים · אלימות · מינית · גילוי · עריות · יחסי · מין · אונס · הטרדה · מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קורבנות חוזרת בראי טראומה מינית-היבטים טיפוליים", סמינריון אודות "קורבנות חוזרת בראי טראומה מינית-היבטים טיפוליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.