היישום אינו מחובר לאינטרנט

הביקורת במועצה מקומית מע'אר

עבודה מס' 067888

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית וראיון עם מבקר המועצה.

3,639 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הביקורת הפנימית היא מעין הערכה או השוואה בין תוצאת הפעולה או הפעולה עצמה לבין איך העולה עצמה הייתה צריכה להיראות (מזרחי, 1999, 58). אולם במנהל הציבורי הסביבה שבה גם מתנהלת הביקורת אינה חד ערכית ועל כן עלינו לבדוק שוב ושוב אם שני התנאים המרכזיים שציינו לעיל: אי-התלות והאובייקטיביות מתקיים.
הביקורת הפנימית בגופים הציבוריים מטרתה לשרת את הציבור של אותו גוף בעיקר. מאפייניה העיקריים הם: היא מתבצעת על ידי גוף מקצועי, החוק הוא מקור סמכותה, הגוף שמבצע את הביקורת אינו תלוי בגוף המבוקר, תחומי הביקורת כוללים את כל פעילות אותו גוף ציבורי, הגוף הציבורי מחויב להמציא את כל המידע הנדרש למבקר, הדיווח על הביקורת הינו לגוף המבוקר, מטרת הביקורת היא להביא לתיקון ליקויים, מתקיים מעקב אחר תיקון אותם ליקויים ולמבקר סמכות לפרם את דו"חות הביקורת. קיום כלל תנאים אלה מסייעים שהביקורת תהיה איכותית, יעילה ואפקטיבית (פרידבירג, 1999, 75-76).

עבודה זו תבדוק את גורמי האי תלות של המבקר במבוקר במועצה מקומית מע'אר. העבודה תורכב משלושה פרקים עיקריים. הראשון ידון בצד התיאורטי של האי-תלות. הפרק השני ידון בהיבטים החוקתיים של האי-תלות תוך מתן פרשנות לסעיפים השונים של חוק הביקורת. על כן פרק זה יסתמך ברובו על חוק הביקורת הפנימית משנת 1992. הפרק השלישי והאחרון יבדוק הלכה למעשה את ביקורת הפנים ברשויות המקומיות. הרשות שנבחרה היא מועצה מקומית כפר מע'אר.

תוכן העניינים:
מבוא
הביטי ומרכיבי האי - תלות
ההיבטים החוקיים של הביקורת
הביקורת הלכה ומעשה
תמלול הראיון עם מבקר מועצה מקומית מע'אר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת מאבני היסוד החשובות בביקורת בכלל ובפנימית בפרט היא האי-תלות. להלן 10 מרכיבים של אי תלות המבקר הפנימי שהם חשובים ביותר לביצוע עבודתו בצורה יסודית, עניינית ובעיקר ביקורתית. את תשעת המרכיבים הראשונים קיימים בספרות המקצועית אולם יש מקום לדעתי להוסיף להם עוד מרכיב אחד שאף הוא חיוני במידה לא מועטה.
1. כפיפות: חשוב לדעת למי כפוף מבקר הפנים. ממי הוא מקבל את ההנחיות המקצועיות והמנהליות? אם הוא כפוף או מקבל הנחיות מהגוף או מהאגף או מהמחלקה שהוא מבקר אז וודאי שביקורתו תהיה מוטה ולא אמינה.

תגים:

ביקורת · ציבורית · שלטון · מקומי · מוניציפלי · עיריות · רשות · מקומית · רשיות · מקומיות · מינהל · ציבורי · מגזר · ערבי · רשויות · ערביות · סדרים · מינהל · ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הביקורת במועצה מקומית מע'אר", סמינריון אודות "הביקורת במועצה מקומית מע'אר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.