היישום אינו מחובר לאינטרנט

סחר בינלאומי - יצוא יין מישראל לארה"ב

עבודה מס' 067859

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תהליך ייצוא יין מישראל לארה"ב תוך דגש על עקרונות ומושגים בסחר בינלאומי.

4,077 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ענף היין בישראל כולל כ-12 יקבים מסחריים בעלי נפחי ייצור שונים, מתוכם 5 יקבים גדולים, המעבדים מעל 2000 טון ענבים בשנה, 4 סביב ה-1000 טון ו-3 בין 250 ל-1000 טון לשנה. מלבד היקבים הגדולים קיימים עוד למעלה מ-70 יקבי בוטיק. רוב יקבי הבוטיק בישראל, מעל-90% הינם בבעלות פרטית. מעטים שייכים לקיבוצים.
ענף היין מייצר יינות שולחניים, יינות קידוש, מיץ ענבים ומזקק ברנדי. סך היין שנמכר בישראל עומד על כ-650 מיליון ש"ח במחירי מדף, מזה כ-25% יינות מיובאים.
כלל ייצוא היין מישראל עומד על 13 מיליון דולר לשנה, כ-5% בלבד מהייצור ורובו מתבסס על מכירה לקהילות היהודיות ברחבי העולם. עד היום כמעט ולא הצליח היין הישראלי לחרוג מתחום זה, וגם בתוך פלח השוק של היינות הכשרים, הנמכרים מחוץ לישראל, מהוות מכירות היין הישראלי חלק קטן יחסית מכלל המכירות.
על מנת להגדיל את ייצוא היין מישראל, אשר יגדיל הכנסות לחקלאים וליקבים ויעזור להתמודד עם עודף הייצור המקומי (העומד על כ-53,000 טון ענבי יין לשנה), התאגדו היקבים הישראלים,
החקלאים ומשרדי התמ"ת והחקלאות ופיתוח הכפר על מנת לשלב כוחות ליצירת והגדלת שוק הייצוא ליינות האיכות של ישראל.
לצורך הגדלת הייצוא, יש לשפר את תדמית היין הישראלי בעולם. לשם כך נבנתה תוכנית עבודה לחמש השנים הבאות ובה יושקעו כמיליון ורבע דולר לשנה, למשך 5 שנים. מטרת תוכנית הפעולה ליצור מסה קריטית, אשר תביא להשגת פריצת דרך וגידול משמעותי בייצוא היין הישראלי.
מדינת היעד העיקרי הראשוני הינה ארה"ב. מדובר במדינת יעד מרכזית אשר בה הפוטנציאל הגדול והמהיר ביותר לבניית תדמית ולהגדלת מכירות משמעותית, כיוון שדרכי המסחר, השפה
התדמיתית והעסקית ותפיסת היין קרובה לתפיסה הישראלית. כמו כן, תדמיתה הכללית של ישראל בארצות הברית טובה והשוק גדול מאוד בהיקפו.
(http://www.moag.gov.il/NR/rdonlyres/63384BA9-5D24-46E4-B04D-3165DC37B4DA/0/590hithachdud_yakabim.pdf)

תוכן עיניינים:
מבוא
מו"מ
סיכונים
שיטות תשלום
מימון סחר בינלאומי
ערבויות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תאור העסקה
חברת יקבי רמת הגולן (היצואן) מספקת יינות ל-SWS (היבואן) אחת לחודשיים ובתדירות גבוהה יותר בתקופת החגים. החברה דורשת מקדמה של 10% משווי העיסקה ובתמורה דורשת SWS ערבות מקדמה למקרה והיצואן לא יעמוד בהתחייבויותיו. למרות מגוון רחב של אפשרויות תובלה, התובלה הימית היא המתאימה ביותר הן בגלל עלויותיה הנמוכות והן בשל העובדה כי מהירות התובלה לא מהווה תמריץ לבחירת שיטות תובלה מהירות יותר. סיכוני העיסקה יפורטו בהרחבה בהמשך, אך כבר עתה ניתן לומר שהן מורכבות בעיקרן מסיכונים חיצוניים (ביטחוניים וכלכליים) ופחות מסיכונים פנימיים (איתנות פיננסית של החברות, מוסר תשלומים וכד'). בעקבות זאת שיטת התשלום הנבחרת היא מסמכים לגביה ובהמשך נסקור את השיטות האחרות ונראה מדוע שיטת תשלום זו היא המתאימה ביותר. בסחר בין שתי החברות לא נדרש מימון חוץ-ארגוני הן בגלל אופי העיסקאות והן בגלל עודפי המזומנים הקיימים ל-SWS. הגופים המעורבים בעיסקה הם הבנקים של שתי החברות, משרד התמ"ת וחברות השילוח.

תגים:

עסקאות · בינלאומיות · שיטות · תשלום · חוזים · מימון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר בינלאומי - יצוא יין מישראל לארה"ב", סמינריון אודות "סחר בינלאומי - יצוא יין מישראל לארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.