היישום אינו מחובר לאינטרנט

תלמידים לקויי למידה, בעלי פיגור ומחוננים

עבודה מס' 067689

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של הנושא.

10,378 מילים ,30 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו עסקתי בליקויי למידה של התלמיד, ליקויים בכתיבה (דיסגרפיה) וליקויים בתנועה, ליקוי התנהגות, ומבחנים לאיתור בליקוי למידה. כמו כן, כיצד אפשר לשקם ילדים אלה בשיטות שונות ובמסגרות חינוכיות מתאימות. כן דנתי בנושא התלמיד המפגר, דרגות פיגור, סיבות לפיגור שכלי ודרכים לשיקום הילד המפגר.
עסקנו גם בתלמיד המחונן. עקבנו אחר התפתחות המושג "מחוננים" ומיינו את הילדים המחוננים לסוגיהם השונים. הצגנו ממצאי מחקרים על אפיוניהם של תלמידים מחוננים בתחומי הלימוד, האישיות וההסתגלות החברתית. לבסוף הזכרנו מסגרת חינוכיות למחוננים, על הטוב והרע שבהם.

תוכן העניינים:
* רקע כללי
א. שכיחות התופעה
ב. הגדרות ליקויי למידה
ג. הסיבות אשר גורמות לליקוי למידה
ד. קווים מאפיינים של ילדים לקויי למידה לעומת ילדים רגילים
* הכישורים החברתיים
א. הגדרות הכישורים החברתיים
ב. רציונל לפיתוח כישורים חברתיים בית הספר
* הכישורים החברתיים אצל תלמידים ל"ל
א. ההיבט הקוגניטיבי
ב. ההיבט הרגשי
ג. ההיבט ההתנהגותי
ד. כשירות חברתית של ליקויי למידה בעיני מוריהם
סיכום
* ליקויים בתהליכי ההכרה
ליקויים בתפיסה חזותית:
* מבחנים לאיתור ליקויי למידה
* שיקום תלמיד לקוי למידה
מסגרות חינוכיות לילדים לקויי למידה
* התלמיד המפגר
הגדרה "פיגור שכלי"
דרגות פיגור
הסיבות לפיגור שכלי
שיקום התלמיד המפגר
* התלמיד המחונן
סוגי מחוננים
תכונות התלמיד המחונן
* נורמות
* קונפורמיות
* לכידות
* תחרות ושיתוף פעולה
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה על ידי סטודנט שאינו דובר עברית כשפת אם. תיתכנה שגיאות הגהה בעבודה.

קטע מהעבודה:

יש הגדרות רבות המתייחסות למונח ליקויי למידה. הגדרה המובאת כאן הוצגה על Interagency Committee on Learning Disabilities (1987). לקות למידה היא מונח כללי המתייחס לקבוצה הטרוגנית של הפרעות המתבטאות בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש של הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, חשיבה הגיונית, כישורים מתמטיים או כישורים חברתיים.
הפרעות אלו הן פנימיות לפרט, ומונחים כי הן נובעות מדיספונקציה במערכת העצבים. על אף, שלקות למידה יכולה להתרחש בו זמנית עם תנאים מגבילים אחרים. (פגיעות חושית, פיגור שכלי, הפרעה רגשית וחברתית) או השפעות סביבתיות (הבדלים תרבותיים, הוראה לא מספיקה או מתאימה, גורמים פסיכולוגיים) ובעיקר עם לקות קשב (ADD) היכולים לגרום לקשיי למידה, אין לקות הלמידה תוצאה ישירה של תנאים והשפעות אלו. (שרוני, יצחק, 1990, עמ' 11-12).

תגים:

חינוך · מיוחד · ליקויי · למידה · פיגור · שכלי · היבט · קוגניטיבי · התנהגותי · רגשי · כישורים · חברתיים · תלמידים · טעוני · טיפוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תלמידים לקויי למידה, בעלי פיגור ומחוננים", סמינריון אודות "תלמידים לקויי למידה, בעלי פיגור ומחוננים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.