היישום אינו מחובר לאינטרנט

דינאמיקה קבוצתית וחשיפה עצמית

עבודה מס' 067623

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תופעת החשיפה עצמית בין חברי הקבוצה.

4,016 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הנושא אותו בחרתי להציג בעבודה זו הינו דינאמיקה קבוצתית תוך התמקדות בתופעת החשיפה עצמית, תופעה זו מוצגת על סמך התנסותי האישית בקבוצה.
החשיפה העצמית אשר מהווה נקודת מפנה אישית ובין אישית בחיי הקבוצה וחבריה, נבחנה על סמך ניתוח אירוע חשיפה עצמית שהתרחש בתחילת המפגשים של הקבוצה תוך בחינת השלכותיה האישיות והבין אישיות על המעורבים באינטראקציה הקבוצתית. בעבודה זו השתדלתי לתת תמונה כוללת של המתרחש, מזווית ניטראלית. אך הדבר לבטח לא היה קל כיוון שהייתי חלק אינטגראלי מן הקבוצה וכי ההתרחשויות היו רבות ומורכבות.
ראוי לציין שהבחירה בנושא זה נבעה משיקולים אישיים ומקצועיים. חשיפה עצמית שפירושה נכונותו של האדם לחלוק מידע אישי אודות עצמו עם האחרים מזוהה בספרות המקצועית כהתנהגות חברתית משמעותית ליצירתם, העמקתם ואף סיומם של יחסים אינטימיים בין אישיים. נוכחתי כי העמקת ההבנה והחקירה של תופעת החשיפה העצמית חשובה ורלוונטית לתחום העבודה סוציאלית. ברמה האישית הן על סמך ניסיוני בעבר בקבוצות והן בשל חזוני להקים ולהנחות קבוצות בעתיד מצאתי עניין רב בהעמקת הלימוד בנושא זה.
בחלקה הראשון של העבודה תוצג סקירת ספרות בנושא הדינאמיקה הקבוצתית והחשיפה העצמית. בהמשך יתואר אירוע חשיפה עצמית בצורה עובדתית נטולת פרשנות אישית. כמו כן תיעשה אינטגרציה בין החומר התיאורטי לבין המתרחש בקבוצה, ולאחר מכן יוצגו המסקנות מחוויית הלמידה על התהליך הקבוצתי בהקשר לנושא. לבסוף אסכם את החוויות האישיות שלי מכתיבת העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א :סקירה ספרותית
פרק ב: תיאור וניתוח התופעה
פרק ג: סיכום
פרק ד :מסקנות
רשימה ביביליוגרפית

קטע מהעבודה:

הקבוצה מקיימת בתוכה מגעים, קשרים, תלות הדדית ומערכות של יחסי גומלין בין חבריה. חברי הקבוצה מתנסים בחוויות ואינטראקציות חברתיות המאפשרות לפרטים בה ללמוד על עולמם הפנימי והחברתי. חשיפה עצמית מהווה יסוד ראשוני בטיפול, הינה זרז חשוב בפיתוח ושינוי מערכות יחסים והיא חיונית באינטראקציה הקבוצתית (יאלום, 2006). הבהרת הגורמים המשפיעים על בניית מערכות יחסים בקבוצה חשובה על מנת להביא לרווחת הפרט בקבוצה ולהצלחת התהליך הקבוצתי. הצלחה בעבודה הקבוצתית מתייחסת לאימון ההדדי שנוצר בקבוצה, להיענותו של הפרט לאחרים ולשיפור יכולותיו ליצור אינטראקציות אינטימיות עם החברים בקבוצה (Mackenzie, 1990).

תגים:

קבוצה · אינטרקציה · חברה · אינטימיות · דינמיקה · יחסים · בין · אישיים · בקבוצה · הנחיה · הנחיית · קבוצות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דינאמיקה קבוצתית וחשיפה עצמית ", סמינריון אודות "דינאמיקה קבוצתית וחשיפה עצמית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.