היישום אינו מחובר לאינטרנט

העברה נגדית ככלי טיפולי בעבודה עם נוער גירושין

עבודה מס' 067470

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מקרה של נער שהוריו התגרשו והעברה נגדית של המטפל לטיפול בנער זה.

7,827 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחרנו לעסוק בסוגיית ההשפעה של הגירושין על הנוער מאחר ותופעה זו צוברת תאוצה עם השנים והשפעותיה ניכרות על המתבגר וסביבתו. להשפעה זו נחשפנו בעבודתנו במסגרת ההכשרה המעשית. במסגרת זו, טיפלנו בנוער, אשר סוגיית הגירושין הייתה נדבך מרכזי בחייו ובטיפול בו. לבחירת נושא זה, חברו גם חוויותינו האישיות כמתבגרים שהוריהם התגרשו, דבר אשר השפיע עלינו כאנשים וכמטפלים. על-כן השתמשנו בהעברה נגדית ככלי אבחוני וטיפולי בנוער הגירושין בו טיפלנו.
בעבודה זו נסקור את מאפייני גיל ההתבגרות כתקופת סער ולחץ, כתהליך אינדיבידואציה שני וכשלב לביסוס וגיבוש הזהות. בהמשך נבדוק את השפעות הגירושין על המתבגר וסביבתו ונראה כיצד הן באות לידי ביטוי דרך הצגת תיאור מקרה של נער בו טיפל אורי במסגרת ההכשרה המעשית. לבסוף נסקור דרכי טיפול בנוער גירושין המוצעות כיום בספרות המחקרית ונבחן את ההעברה הנגדית שלנו ככלי פוטנציאלי לאבחון וטיפול .

תוכן העניינים:
מבוא
מאפייני גיל ההתבגרות
השפעת הגירושין על המתבגר וסביבתו
בחינת השפעת הגירושין על הנוער דרך תיאור מקרה
סקירת מודלים לטיפול בנוער גירושין
בחינת העברה נגדית ככלי לאבחון וטיפול בנוער גירושין
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברנע ואדלר (2003) מציינים כי לגירושין השלכות ארוכות טווח על ילדותם ומהלך התפתחותם של ילדים ומתבגרים במישורים הרגשי, הקוגניטיבי, ההתנהגותי, והתפקודי. רוב המתבגרים אינם שבעי רצון מהחלטת הוריהם להתגרש וזאת גם במצבים שבהם הם חשופים לעימותים יום יומיים. לטענתם, מרבית החוקרים מסכימים כי הגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על אופן הסתגלות ילדים לגירושין הינם: רמת העימות המתמשך בין ההורים, הבאה לידי ביטוי במשך העימות ובעוצמתו; ויציבות והמשכיות הקשר של הילד עם שני הוריו. מוסיפה על כך באום (2005) כי תפקוד הורי המלווה בקונפליקטים מתמשכים בין ההורים, מקשה על ביצוע נפרדות הולמת בין ההורים. יחסים קונפליקטואליים אלה, יוצרים מעורבות ייתר שלילית של בני הזוג הגרושים זה עם זה, דבר אשר מעצים ומשמר את הסכסוך ומקשה על הילד להתמודד עם תהליך הגירושין ולהשלים עימו.

תגים:

גירושים · העברה · העברה נגדית · טיפול · נער · נוער · מודל · ויניאטה · עבודה סוציאלית · התבגרות · גיל התבגרות · אשמה · חרדה · אינדיבידואציה · זוגיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העברה נגדית ככלי טיפולי בעבודה עם נוער גירושין", סמינריון אודות "העברה נגדית ככלי טיפולי בעבודה עם נוער גירושין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.