היישום אינו מחובר לאינטרנט

העברה נגדית

עבודה מס' 069994

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העברה נגדית בקבוצת פסיכודרמה לילדות בגילאי 9-12 עם הפרעת קשב וריכוז ברמה נמוכה.

11,386 מילים ,36 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית מבקשת להציג את נושא ההעברה הנגדית כפי שהיא מתבטאת בטיפול בקבוצת פסיכודרמה עם ילדות בגילאי 9-12 המובחנות עם הפרעות קשר וריכוז ברמה נמוכה.
הפרק הראשון יוקדש להסבר אודות פסיכודרמה והטיפול בילדים עם הפרעות קשר וריכוז ברמה נמוכה בעזרת פסיכודרמה.
בפרק השני תוצג סקירת ספרות בקשר לנושא ההעברה הנגדית- ובמיוחד בזמן טיפול בפסיכודרמה. בפרק זה ייסקרו גם ההבדלים בתופעת ההעברה הנגדית בין טיפול פרטני לטיפול קבוצתי.
הפרק השלישי יציג את תיאורי המקרה שהוליכו אותי לכתוב אודות העברה נגדית בזמן הטיפול. המקרים יפורטו- תוך שמירת חיסיון המשתתפים- ואציג דוגמאות מהעבודה המעשית.
בפרק הרביעי - פרק הדיון והממצאים - אדון בנושא ההעברה הנגדית תוך התבססות בממצאים שעלו בעקבות העבודה.
במשך שנים, לאחר שפרויד הציג את המונח "העברה נגדית" (1926/2002) וראה את התופעה כאבן נגף בטיפול, הועלו נקודות מבט שונות וחלקן היו מנוגדות לדעות של פרויד. מטפלים אחרים שאלו אם "הסטריליות" של המטפל היא בכלל אפשרית או אמיתית ובהדרגה התפיסה הייתה כי ההתמקדות בהעברה נגדית מאפשרת למידה אודות המטופל בדרך שאיננה אפשרית בשום צורה אחרת (ברמן, 1986). כיום מקובלת הדעה שככל שהמטפל מודע יותר להעברה נגדית כך הטיפול יהיה יעיל יותר (בולאס, 2000).
עם זאת, ההתייחסות להעברה נגדית בספרות המקצועית איננה מקיפה כמו נושאים אחרים הקשורים לטיפול באמנות - אשר הפסיכודרמה היא אחד מהאגפים שלו.
כאן אנסה לחקור את תופעת ההעברה הנגדית שחוויתי בזמן העבודה המעשית עם קבוצת ילדות בגילאים 9-12 המאובחנות כבעלות הפרעת קשב וריכוז ברמה נמוכה.

תוכן העניינים:
הקדמה/ מבוא
פרק ראשון: פסיכודרמה
א. מהי פסיכודרמה קלאסית
ב. פסיכודרמה עם ילדים
ג. מהי הפרעת קשב וריכוז (ברמה נמוכה)
ד. פסיכודרמה עם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז ברמה נמוכה

פרק שני: סקירה ספרותית
א. מהי העברה נגדית
ב. העברה נגדית בטיפול פרטני
ג. העברה נגדית בקבוצת פסיכודרמה
ד. הבדלים בין העברה נגדית בקבוצה לבין טיפול פרטני

פרק שלישי: הצגת תיאור מקרה
א. רקע וסטינג
ב. היסטוריה של מהלך הטיפול (בניית הקבוצה ותהליך קבוצתי)
ג. תיאור המשתתפות (חיסיון שמות הבנות)
ד. תיאור מקרה- איך התבטאה העברה נגדית עם הקבוצה בנושא העבודה
ה. דוגמאות מקבוצת הפרקטיקום.
פרק רביעי: דיון וממצאים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפסיכודרמה היא שיטת טיפול, שפותחה על ידי יעקב לוי מורנו. מורנו נולד ברומניה 1889, עבר עם משפחתו לאוסטריה לעיר וינה שם הוסמך לרופא בשנת 1917. מורנו היה הראשון שהצביע על הכוח הטיפולי העצום שיש לשחזור דרך פעולה, לחילוף התפקידים ולמשחק תפקידים והגדיר את הפסיכודרמה כ"תרבות מרפאה בזעיר אנפין" (מורנו, 1941, בתוך: ארצי, 1991). בשנת 1921 (התאריך אותו מתעד מורנו כתחילתה של הפסיכודרמה) הוא פיתח פרויקט שאותו הוא כינה "תיאטרון הספונטאניות". משורשים אלו התפתחה התעניינותו בשימוש בדרמה ובאינטראקציה חברתית כשיטות לפסיכותרפיה (שם).

תגים:

ADHD · הפרעות התנהגות · הפרעת קשב · היפראקטיביות · פסיכותרפיה · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העברה נגדית", סמינריון אודות "העברה נגדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.