היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק "העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996

עבודה מס' 067449

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה - האם החוק השיג את מטרותיו.

8,853 מילים ,30 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

המטרה העיקרית של עבודה זו הינה בחינת כוחה ואופייה של החקיקה בישראל, ולמעשה העבודה תנסה לאמוד את טיבם של חוקים במדינת ישראל, דרך מבחן התוצאה, כלומר בחינת החוק לאור מטרותיו.
החוק בו איעזר על מנת להוכיח את טענתי הינו החוק "העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996", ותיקוניו העתידיים להיווסף.
טענת המחקר שלי הינה כי החוק למעשה לא השיג את מטרותיו, ועובדי קבלני כוח האדם עדיין סובלים מאפליות פנימיות במקומות העבודה שלהם, מבלי שהחוק עוזר להם למעשה באופן מלא.

מבנה העבודה מחולק באופן הבא:
חלק ראשון - בחלק זה אציג את החוק עצמו, כשם שהוא הוצג בשנת 1996, ובנוסף אנתח את התיקון לחוק שיצא מספר שנים מאוחר יותר. חלק זה יעסוק בעיקר בניתוח החוק והכרתו, יינתן דגש לסעיפים שייצגו בהמשך כ"בעיתיים" יותר (אותם סעיפים הקשים לאכיפה, המהווים למעשה את הבסיס לטענתי המקורית). בנוסף, בחלק זה אציג את סוגיית פרשנות משפטית, כחלק אינטגראלי להתמודדות עם חוק קיים, דרכים לנתחו, וכיצד רואה מערכת המשפט בישראל את הביקורות כלפי חוקים הנחקקים בקרבה.

בחלק השני אתמקד בתמונת מצב של החברה הישראלית בנוגע לחוק זה, ואופן אכיפת החוק במדינה. החלק יכיל בעיקר אינפורמציה עדכנית לגבי אופן יישום החוק בחברה,אילו חלקים כן נאכפים, היכן למעשה נמצאת ה"בטן הרכה" של החוק, כלומר באילו נקודות מתקשה מערכת המשפט לאכוף את החוק ומהם למעשה חסרונותיו. חלק זה ייתן להנחת היסוד שלי עוד חיזוק משמעותי, שכן על תמונת מצב אמיתית של החברה הישראלית, לא ניתן לערער

החלק השלישי יציג למעשה את כל הצדדים הסובבים את החוק. חלק זה יציג את עמדתם של העובדים עצמם, (כצד החלש בכל הסוגיה), צד נוסף שיוצג הוא צד המעסיקים (הצד החזק ). שני צדדים נוספים התורמים למציאות החדשה הסובבת את החוק הנבחן הם צד המדינה עצמה (המגזר הציבורי וחלקו בעניין), ולבסוף אציג את עמדת המחוקק, כאחראי ישיר להשלכות החוק אותו הוא ייסד.

תוכן העניינים
מבוא
חלק ראשון - הכרת החוק "העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996" ותיקוניו
1. מבוא
2. כללי - רקע לתופעה, חברות כ"א בישראל
3. הצגת החוק הראשוני (1996)
4. התיקון לחוק - היקף התיקון ומטרותיו
5. ביקורות על החוק,( פרשנות משפטית )
6. סיכום
חלק שני - יישום החוק
1. מבוא
2. הפערים בן החוק למציאות (קשיי היישום)
3. תמונת מצב - ישראל של היום (הישגי החוק)
4. סיכום
חלק שלישי - הקונפליקט בן ייעוד החוק ליישומו
1. מבוא
2. עמדת המחוקק במקרים של קיום הקונפליקט
3. המדינה עצמה כתומכת ומעסיקת עובדי קבלני כוח אדם בישראל
4. סיכום
חלק רביעי - סיכום דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החל משנות ה-80' של המאה האחרונה, כתוצאה מהתחרות הכלכלית הגוברת, פריחתו של השוק הגלובאלי, שינויים טכנולוגים מרחיקי לכת, והצמצום במערכות המכוונות את שוק העבודה, התפתחו דפוסי עבודה ארעיים החורגים מדפוס העסקה שהיה מקובל עד כה. המונח "עבודה ארעית" בא לתאר הסדרי העסקה זמניים הנובעים מן הצורך של ארגונים ומעסיקים להגדיל את הגמישות בהיצע כוח העבודה לארגון. במסגרת העסקה ארעית נכללים דפוסי עבודה מגוונים כגון: אספקת שירותי עובדים באמצעות חוזים, אספקת שירותי עבודה בקבלנות, עבודה על בסיס חוזים לזמן קצוב, עבודה על פי קריאה, עבודה בליסינג ועבודה מרחוק.

תגים:

עובדים זרים · כח אדם · עובדי קבלן · עבודה זמנית · עובדים זמניים · דיני עבודה · יחסי עבודה · העסקת עובדים · בחברות כוח אדם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק "העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996", סמינריון אודות "חוק "העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו 1996" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.