היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחקניות קטנות במשחק גלובלי

עבודה מס' 067300

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרי מיגדר בין דיסיפלינות שונות, תוך התייחסות לסרט "אמא חוזרת הביתה", להגות פמיניסטית קלאסית וספרות העוסקת בפמיניזציה של העבודה בעידן הגלובלי.

2,654 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודתי העוסקת בצומת שבין כלכלה, מדיניות ומגדר, אעזר בסרט ישראלי המקשיב לקולן של נשים, ובמיוחד של מריסה מהגרת העבודה, והוצג במהלך הלימודים. השימוש בסרט "אמא חוזרת הביתה" של לימור פנחסוב ולירון כפתורי, הוא לתחושתי,כלי רב עוצמה, המשמיע וגם מראה את קולה של מריסה- מהגרת העבודה, השבה לילדיה בפרו אחרי 15 שנות עבודה בישראל. הסרט זועק את שקיפותה של "אשה גלובלית" אשר ניסתה לקחת את גורלה בידיה ויצאה לעבוד הרחק מביתה מילדיה וממולדתה. בהמשך אציג דברים מהגותה של הפמיניסטית הרדיקלית סימון דה בובאר, שבכתיבתה הפילוסופית האיקונית, העזה לשאול "כיצד נוצרת אישה" וקראה נחרצות לפני כ- 60 שנה, ל"מין השני"- הנשים להתפכח, להשתחרר מתפקידי נשים מסורתיים המקבעים את נחיתות האישה, לצאת למאבק וליצור "סדר חדש", הלוקח בחשבון את מקומה של האישה.
בעבודה אצביע מעט על האתגרים העולים ממציאות חברתית כלכלית של עידן הגלובליזציה, בה גוברת תופעת יציאת נשים לעבודה מחוץ לביתן ומחוץ למולדתן, וזאת בהעלאת רעיונות ומובאות ממאמר המבוא לספר "האישה הגלובלית" בעריכת ברברה ארנרייך וארלי ראסל הוכשילד. מאמר מבוא זה מעמיד בביקורתיות את הפמיניזם המערבי והתקשורת מול המציאות בעידן הכלכלה הגלובלית, שבו המגדר הנשי נושא בנטל כבד ומורכב, ומעורב מאוד בתהליכים גיאוגרפיים-כלכליים חובקי עולם.
בדיוני בעבודה, אבקש לבטא את התחושה כי בעידן הכלכלה הגלובלית נשות העולם הראשון והשלישי, דהיינו נשות המערב השבע ונשות המדינות המכונות ה"מתפתחות", משמשות שחקניות קטנות במשחק כלכלי גדול שאת כלליו שוב לא הן חברו. הנשים, למרות השמעת קולן בצורות מגוונות כפי שהציעו זרמים ליברלים, ולמרות הקריאות הפמיניסטיות מהמתונות עד הרדיקליות, לא פועלות להביא סדר חדש בו הן שותפות שוות, אלא ממשיכות לשלם במרץ מכוחן הנשחק גם בעידן הגלובלי.
בכתיבתי תחת השם: שחקניות קטנות במשחק גלובלי, משולבים רעיונות ממקורות המצויים בספרות הכתובה, מהסרט, וכן הערות ותובנות הקשורות בתודעת המגדר שחלחלו בי במהלך הדיונים בכיתה.

קטע מהעבודה:

הסרט "אמא חוזרת הביתה" של לימור פנחסוב וירון כפתורי, עושה שמוש במדיה עשירה להצגת הטענה המרכזית כי מאחורי מהגרת העבודה בישראל, עומדת דמות מלאה שאנו נוטים לטשטש חלק מיצוגיה, וזאת כדי לא להתמודד עם חלקנו בפנים המכוערות של התעצמות הפמיניזציה של ההגירה. הסרט העשוי כמסמך תעודי וסוג של "למוד מקרה", הנו כלי תקשורתי רב עוצמה השופך אור על מצבן המורכב של נשים ובפרט של האמהות בכלכלה הגלובלית. בסרט נשמע וגם נראה קולן של נשים החוצות את כדור הארץ בתקווה לשפר את עתידן ואת עתיד בני משפחתן תוך הצגת ספור אישי, של מהגרת עבודה "שקופה" ההמתמודדת עם שינויים במרחב הפרטי והציבורי בעקבות הגירת העבודה לישראל.

תגים:

שקיפות · קפיטליזים · גלובליזציה · פמיניזם · נשים · עבודה · תעסוקה · גלובליזציה · אישה עובדת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחקניות קטנות במשחק גלובלי", סמינריון אודות "שחקניות קטנות במשחק גלובלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.