היישום אינו מחובר לאינטרנט

נאט"ו כגורם גלובלי

עבודה מס' 069844

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת המטרות של נאט"ו באפגניסטן, מה הושג ומה לא?

9,947 מילים ,52 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרת המחקר (שהיא גם שאלת המחקר) היא לבדוק את המטרות של נאט"ו באפגניסטן כגורם גלובאלי ? ושאלה ממוקדת יותר אשר נובעת משאלה זאת: מה הושג ומה לא ? על מנת לעשות זאת, ישנו צורך לבדוק את המאפייני הכוח של נאט"ו, אשר לקחו חלק במערכה באפגניסטן, תוך כדי מתן דעת על ההבדלים בין מדינות ותפיסותיהן לגבי המלחמה. יתר על כן, ישנו צורך לבדוק את דפוס ארגון הכוח ושרשרת פיקודית. בנוסף לכך, יש צורך לתת התייחסות למדיה ואמצעי תקשורת חדשים, אשר להם הייתה השפעה על דעת הקהל ועל הליך הלחימה. כמו כן, נדרשת גם התייחסות לאיום בנשק גרעיני ובפעילות הנוגעת למלחמה בטרור.
השערת המחקר היא שמודל הפעולה של נאט"ו באפגניסטן כגורם גלובלי, לא השיג את המטרות שהציב לעצמו (השגת יציבות באפגניסטן ודיכוי המורדים) ועל כן, נכשלת בהשגת יעדים.
העבודה מבוססת על גישה תיאורטית מתוך גישת הבחירה הרציונלית, המניחה שפוליטיקה ניתן לתאר במונחים של יחסי גומלין בין פרטים ולבעלי האינטרסים. הנחה זו תשמש לבניית מודל אידיאלי שיהווה עזר להשוות בינו לבין המציאות
שיטת מחקר בעבודתי הינה איכותנית המבוססת על ספרים, מאמרים, כתבי עיתונות במסמכים רשמיים הנוגעים לפעילות נאט"ו באפגניסטן. העבודה עוסקת בפעילות נאט"ו החל מהחלטה לפלוש לאפגניסטן לאחר אירועי 11 בספטמבר עד 2010. יחד עם זאת, תיחום זמן כולל בעיקר את השתלשלות האירועים באז נפרסו כוחות נאט"ו ברחבי אפגניסטן.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': מאפייני הכוח של מדינות נאט"ו
פרק ב': דפוס ארגון הכוח ומבנה הכוח
פרק ג': מדיה והשפעתה על הליך הלחימה ודעת הקהל
פרק ד': האיום בנשק גרעיני והמלחמה בטרור
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למעשה, נאט"ו שואפת להיות ארגון גלובאלי בהיקף הפריסה הגיאוגרפית ובפיתוחן של מדינות שותפות, אך אשר אינן חברות בארגון, אשר יש ביכולתן לסייע לביצוע המשימה המוסכמת. השינוי במשימה הכללית שיקף את הקונצזוס בתוך נאט"ו על כך שהסכנות הבסיסיות לביטחון של הברית נמצאות הרחק מאזור הברית ודורשות כלים פוליטיים חדשים להילחם בהם (Morelli, 2009).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נאט"ו כגורם גלובלי", סמינריון אודות "נאט"ו כגורם גלובלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.