היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק גלובלי - חברת "מקורות"

עבודה מס' 067085

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היכולות הייחודיות של קבוצת מקורות במטרה להגדיל את פעלותה בשוק העולמי.

65,535 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

חברת המים הלאומית "מקורות" הופכת בשנים האחרונות לשחקן גלובלי בתעשיית המים העולמית, תוך מינוף היתרונות היחסיים שהיא צברה במשק המים המקומי. בתוך כך עוברת החברה תהליך של ייעול ורה-ארגון, שעתיד לתמוך במהלך.
רפי איפרגן, סמנכ"ל להנדסה ולטכנולוגיה בחברה, אומר כי "מקורות" שואפת להפוך לשחקן משמעותי בתעשיית המים המתפתחת בעולם. עם מחזור מכירות של 2.5 מיליארד שקלים, הון עצמי של למעלה משלושה מיליארד שקלים ו- 3,000 מתקנים בפריסה ארצית, היא חשה עצמה בטוחה מספיק לשחק במגרש של הגדולים.
התחומים העיקריים לפעילות בחו"ל - קידוחי מים, התפלה, טיהור שפכים ויזמות טכנולוגית בתחום המים.
בעולם נחשבת "מקורות" לחברה ייחודית, בעיקר בגלל הטיפול המשולב שלה במגוון מקורות מים ושילובם במערכת מים ארצית, תופעה שכמעט ולא קיימת בחו"ל. גם העובדה ש"מקורות" מספקת מים למשתמשים רבים בפריסה גיאוגרפית רחבה מקנה לה יתרון ניהולי בקנה מידה גלובלי. עם זאת, "מקורות" עדיין לא החלה לגרד אפילו את הפוטנציאל שלה בחו"ל. שוק המים העולמי, הנמצא בצמיחה מתמדת הודות למחסור החמור במי שתייה כנגזרת של הגידול הדמוגרפי, הפיתוח התעשייתי והתחממות כדור הארץ, משווע לפתרונות מים ולטכנולוגיות מים תוצרת ישראל, שנתפסת כבעלת יתרון יחסי בתחום. במובן זה "מקורות" היא גילום היתרון היחסי הישראלי בתחום המים בעולם והחברה אכן נחושה לתרגם את היתרונות המקומיים ליתרונות גלובליים.
היקף הפעילות המקומי של "מקורות" הוא רחב ביותר. החברה אחראית זה שנים לאספקת המים הן לחקלאות, הן לתעשייה והן למרבית הצריכה הביתית. לצד שאיבה ואספקה של מים שפירים ממאגרים קיימים היא הקימה ומתחזקת מתקנים להתפלת מי ים ומים מליחים ומתפעלת מתקנים לניהול שפכים עירוניים ולהשבת קולחין. כל זה נעשה תוך הפעלת גישה אינטגרטיבית בטיפול במים, תוך חיסכון במקורות המים השפירים ומניעת זיהום המים במקורות המעטים הקיימים, כחלק מתפיסה רחבה של איכות הסביבה, לצד אבטחת מקורות המים ושמירה על מקורות מים טבעיים.
אנו מציעים לבחון את היכולות הייחודיות של קבוצת מקורות ולמנף את אותן יכולות לכיוונים של פתרונות ייחודיים וצבירת ידע בכל הקשור בתעשיות המים בישראל ובעולם. כוחה של 'מקורות' בשוק העולמי נובע לא מהיקף הפעילות שלה, שהוא מרשים כשלעצמו, אלא מהייחודיות התפעולית והטכנולוגית. את הניסיון הייחודי הזה, כמעט ללא תחרות, אפשר לייצא לחו"ל.
כיעד אסטרטגי מקורות שואפת להיות שחקן מוביל ומרכזי בתחום ההתפלה וטיהור מי השפכים. כחלוצה ביישום טכנולוגיות בארץ, מקורות מפעילה כיום 31 מתקני התפלה, בעיקר בדרום הארץ. בתחום ההתפלה מקורות יכולה להפוך את ישראל לספק מים אזורי, תוך ביסוס שיתוף הפעולה חוצה הגבולות עם השכנות באזור והקטנת המתח המדיני על רקע מחסור במים. כמו כן אנו מציעים למקורות להיכנס למערבות וכיועצים להתפלה במדינות כמו ספרד, אוסטרליה וארגנטינה.
בגין סיבה זו הוקם מרכז היזמות WaTechTM, המחפש פתרונות טכנולוגיים בתחומים של איכות המים, איכות הסביבה, התפלה, טיפול בשפכים והשבת קולחין. המרכז מהווה פלטפורמה לשיתופי פעולה בין קבוצת מקורות לבין חברות הזנק ויזמים בתחום טכנולוגיות המים והאקדמיה בישראל ובעולם. דוגמה לשיתוף פעולה היא הפרוייקט המשותף בין מקורות לחברת עין גיבתון, חברה חדשנית לטיפול במים, אשר פיתחה את ה- "ClayMix"-מערכות סינון- ספיחה ושיקוע בטכנולוגיות חדשניות מבוססות חרסית, המשמשות להרחקת מזהמים אניוניים וניטראליים, אורגנים ואנאורגאניים ממי תהום, מים עיליים ומי שפכים. הטכנולוגיה של עין גיבתון נמצאת בניסוי בטא בחברת מקורות, אשר גם מתפקדת כאתר סימוכין לשיווק המערכת בעולם.
בעשורים הקרובים צפוי כי השווקים הגדולים ביותר הן מבחינה אבסולוטית ובעיקר מבחינת תחזיות לקצב הצמיחה (מעל 10% לשנה) יהיו במדינות ענקיות כמו סין,רוסיה והודו. מבחינת אפשרויות חדירה של חברות ישראליות יש לציין גם את השווקים הצפויים לגדול בקצב מהיר במיוחד במדינות גדולות כמו ברזיל,מקסיקו, פיליפיניים,טורקיה, טייוואן והמדינות אסיה ואמריקה הלטינית, מדינות אפריקה ואחרות. הצירוף המלא של מדינות חדשות לאיחוד האירופאי מהווה כשלעצמו הזדמנות עסקית עצומה לחברות ישראליות בתחום המים , משום שהוא מלווה בדרישות איכות סביבה מחמירות של השוק האירופי. כמו כן, שווקים המתפתחים בקצב מהיר אך קשים לחדירה לחברות הישראליות נמצאים במדינות מוסלמיות כמו אינדונזיה, מלזיה ופקיסטאן ובמדינות ערביות של המזרח התיכון, בעיקר מדינות במפרץ הפרסי כמו סעודיה, כווית ואיחוד נסיכויות הערביות.
עמידה של מקורות בדרישות הבסיסיות בתכנון הגלובלי: ניסיון מוכח ומעמד בשוק המקומי, התאמת המוצר/ שירות לשווקים הרלוונטיים, התאמה לדרישות איכות במדינות השונות וקיום מערך איכות/ שירות לקוחות, קיום שרשרת אספקה ראויה ופתרון שיווקי לוקאלי ומתן ערך מוסף, שירותיות וטכנולוגיה מתקדמת, יעזרו לה להוביל לרווחים ממכירת המוצר, יקדמו את המוניטין שלה ויובילו לשיתופי פעולה נוספים וביסוס מעמדה כמעצמת מים בעולם.

תוכן עניינים:
1) תקציר מנהלים
2) מבוא - חברת מקורות
2.1 רקע
2.2 מבנה ארגוני
3) הערכת מצב
3.1 מוצרים, פתרונות ושירותים
3.2 גורמי סחר
3.3 מתחרים
3.4 טכנולוגיה, מחקר ופיתוח
3.5 לקוחות
3.6 ניתוח עצמי - בעיות אסטרטגיות מול בעיות טקטיות
4) בחירת שדה המערכה
5) ניהול המערכה ותוכנית שיווק בשוק הגלובלי
6) סיכום
7) ביבליוגרפיה
8) נספחים

הערת מערכת: רוב החומר נלקח מאתר החברה ומהמסמך "סקירה תעשיות טכנולוגיות המים
בישראל" של מינהל תעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה.

קטע מהעבודה:

כיום, לא ניתן להפריד את שוק תעשיות טיפול במים ותעשיות טיפול בשפכים בעולם מ"השוק הסביבתי העולמי" (של אספקת מוצרים, טכנולוגיות ובעיקר שירותים סביבתיים) . מסקר שערך "המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי" בשיתוף עם "מוסד שמואל נאמן", עולה כי השוק הסביבתי נשלט כיום ע"י ארה"ב המחזיקה כ- 37% ממנו, אירופה כ- 30% ויפן כ- 18%, שאר השוק, 15%, מוחזק ע"י מדינות אחרות כאשר אף מדינה לא הצליחה להגדיל חלקה מעבר ל 5%. הצמיחה המהירה במדינות ענק כמו סין, הודו ורוסיה וגידול הצרכים בתחומי איכות הסביבה במדינות אלו ביחס לשאר העולם יגרמו בהכרח לכך שחלקם ב"שוק הסביבתי" יעלה בהדרגה והן יהיו צרכניות הולכות וגדלות של שוק זה. מרבית השוק הסביבתי מתייחס לאספקה של שירותים סביבתיים, לדוגמא השוק של אספקת מוצרים ושירותים סביבתיים באירופה מוערך בכ - 183 מיליארד יורו לשנה מהם 54 מיליארד יורו מהווה שוק המוצרים, ו-129 מיליארד שוק השירותים הסביבתיים לרבות אספקת המים וטכנולוגיות טיפול במים ושפכים.

תגים:

שיווק גלובלי · בינלאומי · אסטרטגיה · ניהול · אסטרטגיה טקטית · שירותים · העכרת מצב · תוכנית שיווק · שיווק · לקוחות · מתחרים · גורמי סחר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק גלובלי - חברת "מקורות"", סמינריון אודות "שיווק גלובלי - חברת "מקורות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.