היישום אינו מחובר לאינטרנט

ז'אנר דרמות פשע - "הבורר"

עבודה מס' 067193

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הדמויות השונות בסדרת הדרמה "הבורר" באמצעות ניתוח תוכן.

7,078 מילים ,16 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כשפונים לעסוק בז'אנרים השונים בקולנוע, מתבססים על תבניות חוזרות, אייקונים ואלמנטים מסוימים הנותנים לז'אנר את שמו והופכים אותו לייחודי.

הקולנוע אוהב מאד את המאפיה, הפשע והגנגסטרים, כאשר סרטי המאפיה מאופיינים בעיקר על ידי מוטיבים המציגים את הטוב והרע, השקיעה המוסרית של החברה, יחסים בין אדם לעצמו, משפחה, נאמנות, ומעל לכול, הכבוד. כמו כן, לא ניתן להתעלם מהדרוויניזם החברתי של הז'אנר, הממחיש כי החזק שורד. על אף האמונה באלוהים והליכה בדרכי הדת, האדם הוא תוצר האבולוציה ותהליך של ברירה טבעית, ולא בחירה אלוהיתMitchell, 1995) ).

מיתוס המשפחה בז'אנר סרטי המאפיה, מתייחס לשתי משפחות, האחת היא המשפחה הנורמטיבית, האתנית, והמשפחה השנייה היא משפחת המאפיה, הגרעינית, אשר בה בדרך כלל הקשר מתבסס על קשרי דם והמשפחה שמגלגלת את "העסק" התאגיד הכלכלי. במשפחה זו, כולם פועלים למען שמירת הכבוד, הנאמנות ובעיקר במרדף אחר רווח כספי, קפיטליזם אמריקאי טהור. בז'אנר המאפיה ישנו מוסר שבא לידי ביטוי בכפל משמעות, בסופו של דבר ישנם שני סנדקים- טוב ורע. למרות שבעיות המוסר בסרט מוצגות כביזנס, הקהל מוצא להן צידוק כי הרי מדובר בעסק שצריך לשמר. הגיבורים, הינם גברים אשר זוממים מזימות ובוגדים זה בזה. הרגשות הפנימיים שלהם משתנים לעיתים קרובות ומוגדרים כ"בלתי יציבים" בהשוואה לחוויות של שאר האנשים (Silver, 1972).

קיימים יחסים דואליים של דחייה ומשיכה הנובעים מהכנות היחסית של ראש הפשע המאורגן, לעומת חוסר המוסריות ואי הליכה בתלם של האליטה השלטונית. הציבור האמריקאי, למשל, מחויב לסמוך על הממשל, מוסדותיו והפוליטיקאים אשר בראשו, חרף היותם מושחתים, הסוטים מהחוק ומהנורמות החברתיות, לכאורה, בשם החוק, ואילו הגנגסטרים פועלים על פי קודים פנימיים, שלא בהכרח מתיישבים עם אתיקה מוסרית אך לפחות הם לא נבחרי ציבור (Simon, 2002).

בישראל, משפחות הפשע: משפחת אלפרון, משפחת ג'רושי, משפחת דומרני, משפחת שירזי, משפחת מולנר, משפחת אברג'יל, משפחת אבוטבול וכדומה נחשבות לארגוני פשע בפני עצמם, שצצו בעשור האחרון והלכו והתעצמו עם השנים. לכל ארגון כזה יש מבנה היררכי שיש לו ראש, דרג ביניים, וחיילים. המבנה הוא כמעט צבאי אבל היכולת היא גם יכולת כלכלית. הם חודרים אל הרשויות המקומיות ואל הכלכלה הלגיטימית.
מוצאן של משפחות אלו הוא מזרחי, הדת חשובה להן והם מקיימים את המסורת היהודית. הכבוד, בעולם אליו הם משתייכים, נמצא מעל הכול. עם כל זאת הם שייכים למערכת גדולה של פשיעה בתחומי ההימורים, הסמים, הזנות, דמי החסות, הסחיטה באיומים, "ההגנה", השתלטות על עסקים, הברחות והימורים, המנוגדים למוסר ולעשרת הדברות. ישנה תחושה כי ארגוני הפשע משגשגים והופכים את ישראל לשיקאגו.

התקשורת בישראל/הטלוויזיה, מעצימה את משפחות הפשע. הצופים בישראל, כמו בעולם כולו, אוהבים לצפות בסדרות הפשע משום שזהו עולם המסקרן אותם, ההזדהות עם העולם של הטוב והרע. ולראיה: סדרת הדרמה "הבורר", הנותנת מענה לצרכים החבויים של הצופה הממוצע בישראל.

שאלת המחקר:
באיזה אופן מיוצגות הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל?
השערת מחקר:
הדמויות בז'אנר דרמת הפשע בישראל מיוצגות, באופן סטריאוטיפי, כיוצאי עדות המזרח ועולים חדשים, יוצאי ברית המועצות לשעבר.
מתודולוגיה:
מחקר זה עוסק בז'אנר דרמות הפשע ובייצוגן של הדמויות, בהקשרים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים פוליטיים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הצגת שאלת המחקר, השערות המחקר ומתודולוגיה
3. סקירה ספרותית
א. שאלת הקשר לממשי- במרחק נגיעה
ב. מאפייני ז'אנר סרטי המאפיה
ג. ייצוג דמותו של המזרחי בישראל.
ד. המזרחי בישראל משמיע את קולו.
ה. עולי חבר העמים- המזרחי החדש?
4. הצגת ממצאים וניתוחם
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יתר על כן, גורמזאנו-גורן (2001) מוסיף כי המזרחי מצטייר כקרימינל רועש ווולגרי (גם ע"י יוצרים מזרחיים): "הלוואי והיינו מגיעים לידי כך שהמזרחים יתוארו כמאפיונרים מלכותיים, דוגמת דון-קורלאונה ודומיו בקולנוע האמריקאי-איטלקי של שנות השבעים ואילך. אם להיות פושע-אז לפחות מגנאט מעורר יראה". לזכות היוצרים הוא זוקף עלייתם של שחקנים מזרחיים רבים אל הבמה (בעיקר גברים), וזאת בזכות האופי הקרימינאלי הקשוח שדרשו אותם תפקידי הפושעים הקטנים של החברה הישראלית.

תגים:

הבורר · ז'אנרים · בטלוויזיה · ייצוג · מזרחים · ייצוג · רוסים · דרמות · פשע · פשע · בישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ז'אנר דרמות פשע - "הבורר"", סמינריון אודות "ז'אנר דרמות פשע - "הבורר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.