היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ניתן לראות בפעולות טרור כפשעים בינלאומיים?

עבודה מס' 066759

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משמעותו של "טרור", האם טרור הוא מלחמה, האם נכנס בגדר "התקפה חמושה" המקנה זכות ל"הגנה עצמית", והאם בכלל טרור עולה כדי פשע בינלאומי.

2,412 מילים ,17 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשנת 1945, עם המציאות החדשה שנוצרה, עקב המלחמה, הושם דגש רב במגילת האו"ם על האיום של מלחמה ישירה. לפי תאוריית "כדורי הביליארד" השחקנים המרכזיים בזירה הבינ"ל הן למעשה המדינות השונות. התקפות הטרור מלוות אותנו לאורך ההיסטוריה ובשנים האחרונות חש העולם את אימת הטרור. השיא היה בהתקפת הטרור על ארה"ב (1) שסימנה את ההסלמה שחלה בפעולות הטרור ברחבי העולם. השלכות הממדים הגלובליים והיקף הפעילות של ארגוני הטרור הבינ"ל גרמו לכך שבקהילה הבינ"ל התגבשה הבנה כי מדובר בעידן חדש של מאבק בטרור אשר הצלחתו תלויה הן בשיתוף בינ"ל הדוק והן בקיומו של בסיס משפטי בינ"ל הולם, אשר יספק כלים משפטיים מתאימים(2). ההתמודדות עם האיומים הרבים יוצרת שאלות משפטיות סבוכות ובהן מהי למעשה משמעותו של "טרור"? האם טרור הוא מלחמה? האם נכנס בגדר "התקפה חמושה" המקנה זכות ל"הגנה עצמית"(3)? והאם בכלל טרור עולה כדי פשע בינלאומי? על כל זאת נדון בעבודה זו. ראשית, נתחיל בהגדרות ומאפייני הטרור. שנית, נבדוק את ההתייחסות המשפטית לגבי הטרור בעולם. שלישית, נדון בטרוריזם במשב"ל ובכלל זה נבחין בין לוחמים חוקיים ובלתי חוקיים וכן במיהותם ומהותם של "לוחמי חופש". רביעית, נבדוק את התמודדות הקהילה הבינ"ל עם הטרור. חמישית, נדון בדינה של מדינה הנותנת חסות לארגוני טרור לאור המשב"ל. שישית, נסרוק את פעולות האו"ם. שביעית, נדון בשאלה "האם טרור עולה בגדר פשע או בגדר מלחמה"? שמינית, נסכם ונסיק מסקנות.

קטע מהעבודה:

הטרור הוא תופעה ארוכת שנים וחוצת גבולות, אשר שורשיה נטועים היטב בהיסטוריה של המין האנושי(4). הניסיונות שנעשו במהלך השנים להגדרת הטרור העלו כי על אף שכל פעולת טרור באה, מעצם טיבה, בגדר הספירה הפלילית, ראוי להבחין בין טרור עברייני לטרור פוליטי(5). טרור עברייני הוא טרור שעניינו ביחידים או בארגוני פשיעה העושים שימוש שיטתי רחב היקף בטקטיקות אלימות בלתי חוקיות על-מנת לקדם אינטרסים צרים של תאוות בצע וכו' ואילו טרור פוליטי הוא טרור שעניינו ביחידים או בקבוצות המשתמשים באופו שיטתי באלימות בלתי חוקית כאמצעי אסטרטגי לקידום משנה אידיאולוגיות בעלות תכנים לאומניים, חברתיים או כלכליים. בדבר הטרור ככלל, קיים קונצנזוס רחב בגנותו. אך, כאשר מדברים על הטרור הפוליטי בפרט מתעוררת מחלוקת שעיקרה הוא שטרוריסט בעיניי האחד, הוא למעשה לוחם חופש בעיניי האחר: "One men's terrorism is another men's heroism" (6). הבעייתיות היא למעשה הקושי בגיבושה של הגדרה אוניברסלית של מאפייניה הייחודים של פעולה מסוימת שעולה בגדר "טרור" ולא בגדר "לחימה לחופש". בנוסף, עולה השאלה האם כל מעשה פלילי יכול לעלות בגדר טרור?

תגים:

משפט · בינלאומי · פומבי · טרור · פשע · בינלאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ניתן לראות בפעולות טרור כפשעים בינלאומיים?", סמינריון אודות "האם ניתן לראות בפעולות טרור כפשעים בינלאומיים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.