היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק וסדר מדור מיוחד- תפיסת נוער את הפשע

עבודה מס' 068008

מחיר: 592.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ייצוג הפשע בתוכנית "חוק וסדר- מדור מיוחד" ובדיקה של תפיסת בני נוער ייצוג זה בעזרת שילוב של ניתוח כמותי וניתוח איכותני (קבוצות מיקוד).

13,097 מילים ,37 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"המדיה הפכה למדריך פופולארי לאנשים בתהליך הבנת בעיות חברתיות" (Berns, 2004).
אמצעי התקשורת נחשבים כיום לאחד מסוכני החברות החשובים בחיינו. תיאורית למידה החברתית טוענת שאנו לומדים התנהגויות ועמדות תוך כדי צפייה. בדרמות משטרתיות מתייחסים לפשעים בחברה ולכן לכאורה נדמה שהן שיקוף החברה מבחינה חברתית.
שנות ההתבגרות הן תקופה שבה מגיעה לשיאה המוטיבציה לבניית זהות ולבחון חלופות למשמעויות התרבותיות הנתונות ובאלו אמצעי התקשורת ממלאים תפקיד מרכזי. מחקר חשוב בקבוצה זו, כיוון שהם קבוצה תרבותית מיוחדת: פלח גדול ובעלי תרבות משנה והם המשתמשים העיקריים באמצעי התקשורת (ליווינגסטון, 2002).
אנו ננסה להבין את תפיסת בני הנוער את הפשע האלים בסדרה "חוק וסדר- מדור מיוחד".
תחילה נבדוק את הייצוג עצמו בתוכנית ולאחר מכן נפנה לבני הנוער לבדוק את תפיסתם ייצוג זה בעזרת שילוב של ניתוח כמותי וניתוח איכותני (קבוצות מיקוד).

תוכן עניינים:
מבוא

1. סקירת ספרות
1.1 בני נוער
1.1.2 תיאוריות גיל ההתבגרות
1.1.3 נוער בישראל
1.2 טלוויזיה כטקסט פופולארי
1.2.1 קהלים
1.2.2 שיקוף והבנייה
1.3 פשיעה ומשטרת ישראל
1.3.1 נתוני פשיעה 2006
1.3.1.1 עבריינות ואלימות נוער
1.4 פשע אלימות וטלוויזיה
1.4.1 ניתוח טקסט סדרות פשע
1.4.2 מחקרים על הסדרה
1.5 שאלות מחקר

2. מתודולוגיה
2.1 גישות ושיטות מחקר
2.2 ניתוח תוכן פרקים מהסדרה
2.3 אוכלוסיית קבוצות מיקוד

3. ממצאים
3.1 ממצאי ניתוח תוכן כמותי

4. דיון
5. סיכום
ביבליוגרפיה
נספח
דוגמאות תמלול קבוצות מיקוד

קטע מהעבודה:

לטלוויזיה השפעה חזקה בכך שבכוחה לגרום לאנשים כחברה, כשבט או כלאום לחשוב, ללמוד או לעשות דברים יחדיו. הטלוויזיה היא כיום הסביבה הלימודית המשותפת והקבועה שמאגדת את כולם. בשל היותה סוכן התרבות היא מנסה לשמר את התרבות על ידי שמירה ייצוב וחיזוק הסדר החברתי הקיים ומעבירה ערכים, התנהגויות ואמונות קונבנציונאליים (Gerbner & Gross, 1980).
טקסט הטלוויזיה מאז ומעולם היווה מקור נרחב לדיונים ומחקרים. לטלוויזיה כוח רב ביכולתה להגיע לקהלים שונים ומגוונים אך בכדי להיות פופולארית וכדי שאותו מגוון יבחר לצפות בה, היא צריכה להיות טקסט פתוח, כך שמאפשר לתרבויות המשנה השונות להפיק ממנה משמעויות אשר ימלאו את צורכי ההזדהות הפרטיים של הצופים. כלומר עליה להיות פוליסמית (פיסק, 1986).

תגים:

נוער · חינוך · התבגרות · פשע · אלימות · משטרה · תקשורת · טלויזיה · דרמה · דרמות · תוכן · כמותי · סדרות · סדרה · תקשורת כתרבות · אלימות · חיקוי · אלינות בני נוער · נוער ואלימות · פשיעה · ייצוג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק וסדר מדור מיוחד- תפיסת נוער את הפשע", סמינריון אודות "חוק וסדר מדור מיוחד- תפיסת נוער את הפשע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.