היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות מגדרית במסגרת המשחק הסוציו-דרמטי בגן

עבודה מס' 066968

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הכולל ראיונות ותצפית על ילדים בגן.

6,142 מילים ,17 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הג'נדר, הוא מושג תרבותי המבטא את התכונות האנושיות שאנו מייחסים לכל אחד מין המינים, והעצמה שאנו מעניקים להם. הג'נדר משתנה לאורך ההיסטוריה, ומתרבות לתרבות. עם זאת, על פי רב בחברות קיימת רמת פטריאכליות (משוניס, 1999ב'), שהיא תפיסה הגורסת כי העליונות והשליטה נתונה למין הגברי. אמנם התפיסה הפטריאכלית לא קיבלה צידוק אידיאולוגי בחברה המודרנית, כפי שהיה לה בדורות הקודמים ובמיוחד בספרות ובמחשבה הדתית, אך היא הייתה טבועה כמובן מאיליו של התרבות והסדר החברתי, שהייתה להם עוצמה נורמטיבית רבה (שלסקי,2000).
כבר בגן, הילדים נחשפים להגדרות המיגדריות השונות באמצעות פעילויות שונות בגן. דוגמא אחת מיני רבות לחוסר השוויון מתבטא בספרי לימוד ובספרות הילדים. המין הנקבי מוצג כדמות נאמנה, פחדנית, לא נאורה, חסרת אונים, וותרנית, מניפולטיבית ורעה. על פי רב, עיסוקי הנשים הם: אם, סבתא, אשת מלך, מכשפה, מטפלת, גננת, מורה, ופקידה. לעומת זאת, המין הזכרי מתואר כפעיל, בעל תושייה, חכם, אמיץ , יוזם, וסקרן. לרוב עיסוקי הגברים רבים ביותר ורובם ככולם שייכים לקטגוריה של מעצב הסביבה, יוצר ושולט בחומר ובאנשים, כמו: מלך, צייד, אביר, נגר, איש עסקים ועוד. תיאור זה בספרים גורם לנו להסיק כי ספרי לימוד רבים וספרות ילדים מציירים בעיני הילדים תמונת עולם בעלת חלוקה מינית קוטבית כמעט, ובה עולם הגברים מודגש ביתר שאת (אברהימי- עינת 1989). הזכרים והנקבות גם יחד מתוארים לפי תכונות ומצבים סטריאוטיפיים, ואינם משקפים את העולם האמיתי הקיים בימנו.
אחת הפעילויות בגן היא המשחק הסוציו דרמטי. למשחק הסוציו דרמטי יש משמעות חשובה בתהליך החברות של הילדים והשתלבותם בחברה עם יציאתם מן התא המשפחתי (סוקר 1993). המשחק הסוציו דרמטי משקף את מודעותו והתעניינותו של הילד לסביבתו החברתית. הילד יכול להיות שחקן ועצמו באותה עת (סמילנסקי, 1993) ולכן יש חשיבות לבדוק את החינוך המגדרי במשחק הסוציו דרמטי.

שאלות המחקר
1. מקום המשחק הסוציו-דרמטי בגן.
2. דפוסי התנהגות של בנים ושל בנות במשחק הסוציו דרמטי.
3. מקום הגננת במשחק הסוציו-דרמטי בגן.

מעורבותה האישית והמקצועית של החוקרת בתחום המגדר בגן ובחברה בכלל פיתחה אצלה את המודעות לתופעה ואת הסקרנות ללמוד ולהבין את אפיוני ההתנהגות המגדרית.

תוכן העניינים
1. מבוא
א. רציונל
ב. שאלות המחקר
ג. מטרת המחקר
ד. תוצרי הלמידה
2. שיטות המחקר
א. הגדרות
1. פרדיגמה
2. מחקר
ב. שיטת המחקר הכמותי
1. הסקר
2. הניסוי
ג. שיטת המחקר האיכותי
1. חקר המקרה
2. מחקר פעולה
ד. רציונל המחקר

3. כלי המחקר
א. הצגת מתודולוגיה
1. תצפית
2. ראיון
ב. מהלך המחקר
1. שדה המחקר
2. אוכלוסיית המחקר
3. איסוף נתונים

4. דיון בנתונים וסיכום

5. ביבליוגרפיה

נספחים
ראיונות
תצפיות

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס 'טכניקות מחקר'.

קטע מהעבודה:

הנתונים אשר נאספו על ידי החוקר מהווים את העובדות הגולמיות אותן צריך לעבד ולנתח (קניאל 1997) הכלים הראשונים והמובנים מאליהם של האתנוגרף הבא לאסוף נתונים הם עיניו, אוזניו וחושיו האחרים, ולאלה מתווספים אמצעים חיצוניים. מאגר הנתונים שלו כולל רשימות, רשימות המשתתפים ודבריהם שצולמו ו/או הוקלטו. רישומי שדה, ראיונות פורמליים ובלתי פורמליים,הקלטות, פרוטוקולים, מכתבים, זיכרונות, סיפורים (צבר,1990), כלים שונים כמו מכשירים, ביצוע משימות, שאלון, ראיון, יומנים, תמונות,ארכיב וכו'. על החוקר להתאים את הכלים למערכת הבעיות והשאלות אותן עליו לפתור. באופן גס ניתן להציב את הכלים על רצף בהתאם לסביבה בה הם מופעלים (קניאל,1997).

תגים:

מגדר · ג'נדר · התנהגות · מגדרית · סומיו-דרמטי · ילדים · מינים · מערכת · חינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות מגדרית במסגרת המשחק הסוציו-דרמטי בגן", סמינריון אודות "התנהגות מגדרית במסגרת המשחק הסוציו-דרמטי בגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.