היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות לפרוץ סכסוכים אתניים אלימים

עבודה מס' 066889

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של שתי תיאוריות והשוואה בינהן.

1,614 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

חיבור זה עוסק בסיבות לפרוץ סכסוכים אתניים אלימים במדינות צעירות . בחלק הראשון של החיבור תוצג סקירה קצרה של שני מאמרים הדנים בנושא. בארי פוסן (Posen) טוען בחיבורו The security Dilemma and Ethnic Conflict כי הסיבה המרכזית לפרוץ העימותים נעוצה בתיאורית "דילמת הביטחון" מהפרדיגמה הריאליסטית . מנגד, ג'ק שניידר (Snyder) וקארן בלנטיין (Ballentine) מציגים במאמרם Nationalism and the Marketplace of Ideas סברה כי מקור האלימות יכול להיות בדמוקרטיזציה מהירה מידי של מדינות אלה, כאשר לא בוצעה הכנה מוסדית מתאימה . בחלקו השני של החיבור יוצג דיון בנקודת אי הסכמה בין החוקרים, תוך השוואה בין טיעוניהם והצגת ביקורות. לבסוף תוצג טענתי ביחס לויכוח, הגורסת כי אף אחד מההסברים אינו חזק דיו להסביר את התרחשותו של כל אירוע היסטורי מהסוג המדובר. טיעונם של שניידר ובלנטיין כן מהווה הסבר חזק יותר מתיאורית "דילמת הביטחון" של פוסן, אך עדיין ניתן להפרכה כפי שניתן יהיה לראות בפרק הדיון.

תוכן עניינים:
מבוא
Posen, B. The Security Dilemma and Ethnic Conflict
Snyder J. and K. Ballentine. Nationalism and the Marketplace of Ideas
דיון
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הטיעון המרכזי במאמרו של פוסן הוא שעימותים בין קבוצות אתניות במדינות צעירות נוצרים כתוצאה מ"דילמת הביטחון". דילמה זו מתעוררת בקרב ההנהגה של הקבוצות בעת קבלת הריבונות ומתאפיינת באלימות על רקע השוני בין הקבוצות וההיסטוריה שלהן (Posen 1993, 27). טענת המשנה של המחבר היא כי שני מאפיינים עיקריים הם המובילים לפרוץ עימות אלים. הראשון הוא קיום של תפיסה בקבוצה מסוימת כי שכנתה מהווה איום ביטחוני עליה. השני, העדפה של התוקפנות על-ידי אחת הקבוצות כאמצעי להבטחת ביטחון לפרטיה (Posen 1993, 28). פוסן שולל את הטענה כי עימותים מסוג זה פורצים בגלל שנאה ארוכת שנים שמתפרצת. הוא טוען כך בהסתמך על העובדה כי מצבים דומים של שנאה על רקע אתני הובילו עד היום לתוצאות מאוד מגוונות ולאו דווקא הפכו אלימים (Posen 1993, 27).

תגים:

פוסן · שניידר · בלנטיין · דמוקרטיזציה · חופש · ביטוי · אלימות · אתנית · אפריקה · יוגוסלביה · דילמת · הביטחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות לפרוץ סכסוכים אתניים אלימים", סמינריון אודות "הסיבות לפרוץ סכסוכים אתניים אלימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.