היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם יש קשר בין צפייה בתכנים אלימים בטלוויזיה לבין אלימות בבתי הספר.

עבודה מס' 066182

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא והצעה קצרה למחקר.

3,786 מילים ,31 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האלימות בחברה המודרנית הולכת וגוברת.מדי יום מתפרסמים באמצעי התקשורת אירועים אלימים בקרב מבוגרים ובין צעירים(לב-ארי, 1992).
בשנת 2000 נרשמו 3,215 עבירות אלימות במוסדות החינוך - כך עולה מדיווחי ראש מדור נוער במשטרה, סנ"צ סוזי בן-ברוך, לוועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי. מדובר בעבירות חמורות, בתחום הסמים, האלימות והמין, המחייבות פתיחת תיקים במשטרה. ב-99' התרחשו בבתי הספר 2,948 עבירות אלימות, כלומר אשתקד היה גידול של 9% בעבירות האלימות בבתי הספר.
לפי דיווחי סנ"צ בן-ברוך, בתחום עבירות הסמים בבתי הספר חל גידול של 40% לעומת 99' - נפתחו 249 תיקים לעומת 172; בתחום האלימות נפתחו לתלמידי בתי הספר 2,760 תיקים, לעומת 2,633 תיקים ב-99', גידול של 5% ובתחום עבירות המין חל גידול של 206 - 44% תיקים בשנה שעברה לעומת 143 תיקים ב-99'(ראלי, 2001).

קטע מהעבודה:

מטרת המחקר היא לבדוק את הסיבות לעלייה באלימות בני נוער בבתי הספר התיכוניים בארץ, וזאת באמצעות בדיקת רמת החשיפה של בני נוער לתכנים אלימים מול המסך, בעצם בלי שום הגבלה ,מלבד המספר בצד השמאלי של המסך, שאומר את הגיל הרצוי לצפייה בתוכנית המוקרנת. המחקר בא לבדוק כיצד התכנים האלימים משפיעים על הנער המתבגר, וכן אם התנהגותו מושפעת באופן ישיר ממה שהוא צופה במסך. מחקרים על השפעת הטלוויזיה על בני נוער אומנם נערכו בעבר אך בכל זאת יש צידוק לעריכת מחקר חדש וזאת מכיוון שהמשותף לכולם היא העובדה שהם לא תמיד הראו באופן ישיר את האלימות מול המסך כגורם ישיר חלק מהחוקרים גם חשבו שהאלימות היא תוצאה ולאו דווקא סיבה(מרכוס,1985) כך שיש צורך לבדוק במחקר עכשווי במיוחד בשל העובדה שבשנים האחרונות חלה עלייה במקרי האלימות(ראלי, 2000; ראלי, 2001).

תגים:

אלימות · בית ספר · נוער · תקשורת · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם יש קשר בין צפייה בתכנים אלימים בטלוויזיה לבין אלימות בבתי הספר.", סמינריון אודות "האם יש קשר בין צפייה בתכנים אלימים בטלוויזיה לבין אלימות בבתי הספר." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.