היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד מוצגות פונקציות ההומור בתכנים שונים

עבודה מס' 065202

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת פונקציות ההומור השונות, וכיצד הן באות לידי ביטוי בתכנים.

7,486 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג את הפונקציות אשר ההומור ממלא כפי שנחקרה והוצגה בספרות המקצועית. אנסה למצוא האם אכן הפונקציות באות לידי ביטוי בהופעתו של הסטנדאפיסט: "שחר חסון ולהקת הפליז" .
בחלקה השני של העבודה אבצע מחקר אשר יבדוק האם הצופים אכן מושפעים מהפונקציות של ההומור כפי שהוצגו בחלקה הראשון של העבודה.
בפרק האחרון אנסה לבחון האם גם בתוכנית אחרת למבוגרים, הפעם דווקא סדרה טלוויזיונית מוכרת בקנה מידה בינלאומי "סיינפלד" קיים השימוש בפונקציות השונות של ההומור. על ידי ניתוח תוכנית נוספת זו אנסה למצוא האם השימוש בפונקציות השונות של ההומור בא לידי ביטוי גם בתוכניות אחרות למבוגרים ואנסה להקיש מכך לגבי הפרשנות אצל קהל המטרה, מתוך יישומם .

שאלת המחקר שאותה רציתי לבחון היא האם הצופה באמת מרגיש את הפונקציות השונות כפי שהן מוצגות על ידי שחר חסון, הסטנדאפיסט? למעשה, האם ניתן להבחין במספר רמות של הומור במהלך המופע כאשר השאלות לא היו ישירות והצביעו על סוגי הומור שונים המייצגים פונקציות שונות של ההומור. לדוגמא,שאלתי לגבי הומור שחור כאשר למעשה הפונקציה היא זו של ההומור העצמי.
את השאלון בניתי בצורה כזו שמצד אחד הוא כולל, ומחפש תחושות אצל הצופה, וזהות אישית מתוך מגמה למצוא איזה שהוא מאפיין כולל שעליו אוכל לקבל הסכמה גורפת. התחושות אותן בדק השאלון הן: תוקפנות, לכידות קבוצתית, רמיזות מיניות, הומור עצמי, הומור עצמי או הומור מסוג אחר (אינטלקטואלי). מתוך ניתוח התשובות ניתן יהיה להסיק גם לגבי סוג ההומור בו הנבדק הבחין.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א' - הצגת התשובות לשאלת הנושא
פרק ב' - המחקר
פרק ג' - הערכת התשובות ודיון בהן
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

לצחוק מסרים רבים המייצגים: שותפות, זלזול, הסכמה, אי הסכמה, מסר של "ברוך הבא", בנוסף לשחרור ממתחים הצחוק יכול להיות עצוב או לסמן ניצחון, רוגז, שמחה לאיד, תחושה ארוטית ועוד מספר רב של מסרים.
במשך עשרות שנים תיאוריות פסיכולוגיות ניסו לתת מענה למקור המסרים הללו: התיאוריה הפסיכו אנליטית גורסת כי מטרת הבדיחה היא לאפשר ביטוי של דחפים מיניים ותוקפניים ואילו התיאוריה החברתית של ברגסון גורסת כי הצחוק כממלא תפקיד חברתי כאשר הצחוק מעניש על התנהגות בלתי הולמת. כגון חוסר גמישות, כלומר היא התאמה בין הפעולה המכאנית הצפויה לפעולה הנדרשת כלומר, חוסר הגמישות וביצוע פעולה שמתאימה למצב לפני שהוא משתנה. הוגי דעות אחרים טענו כי הצחוק בנוי בעיקר מהרכיב האינטלקטואלי:
התיאוריה הקוגניטיבית של קנט גורסת כי הצחוק נוצר מתוך גלגול פתאומי של ציפייה מתוחה באפס, רעיון שקסלר פיתח רעיון זה והביא לכך שהצחוק הוא הפיתרון של הבעיה (אדיר, 1994).

תגים:

הבניית · ההומור · הומור · מסר · פונקציות · פרשנות · תכני · צחוק · סיינפלד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד מוצגות פונקציות ההומור בתכנים שונים", סמינריון אודות "כיצד מוצגות פונקציות ההומור בתכנים שונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.