היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתרון בעיות בקרב ילדים

עבודה מס' 066885

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק פתרון בעיות חשבון פשוט בקרב ילדים בני 6

1,406 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בתחום פתרון בעיות בקרב ילדים תוך דגש על תרגילי חיבור בעלי שניים או שלושה איברים ועל אסטרטגיית הפתרון האפשרית- שליפת התשובה מהזיכרון או שימוש ב"אסטרטגיית האצבעות", כאשר הנבדק מרים את אצבעותיו בזמן הספירה. מטרת המחקר היא לבדוק האם קיים הבדל בין מספר האיברים בתרגיל לבין נכונות פתרון התרגיל, והאם קיים קשר בין האסטרטגיה ששימשה את הנבדק לבין מספר האיברים בתרגיל. על כל נבדק נערכה תצפית בזמן שפתר חמישה זוגות תרגילים. כל זוג הורכב מתרגיל בעל שני איברים ומתרגיל בעל שלושה איברים, שלשניהם תוצאה זהה. עבור כל תרגיל צוין באיזו אסטרטגיה נעזר הנבדק לפתרונו וכן צוינה נכונות הפתרון. התוצאות הראו כי קיים הבדל מובהק בין מספר האיברים בתרגיל לבין נכונות פתרונו. וכי קיים קשר מובהק בין האסטרטגיה ששימשה לפתרון לבין מספר האיברים בתרגיל.

קטע מהעבודה:

אחת התיאוריות המרכזיות והבולטות ביותר לפתרון בעיות היא "גישת עיבוד המידע" שיצרו ניואל וסיימון. הם טענו שכאשר אדם אינו יודע איזו סדרת פעולות עליו לבצע כדי להשיג את מטרתו, הוא ניצב בפני בעיה. כדי לפתור אותה עליו לבחון את מרחב הבעיה שכולל את נקודת המוצא, היעד ואת החוקים והמגבלות שעומדים מולו בדרך לפתרונה. כך מחלקים את המטרה העיקרית למטרות ביניים שקל יותר להתמודד עמן ולעיתים נעשה שימוש בהיוריסטיקות, סכמות או קיצורי דרך שמקדמים אותנו לעבר המטרה. (קלר, 1990)

תגים:

בעיות · פתרון · ילד · התפתחותי · אסטרטגיה · למידה · חשבון · התפתחותית · פסיכולוגיה · מחקר מתמטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתרון בעיות בקרב ילדים", סמינריון אודות "פתרון בעיות בקרב ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.