היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתרון בעיות לוגיות

עבודה מס' 066886

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק אסטרטגיות בפתרון בעיות לוגיות וחידון היגיון.

1,683 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון האם יש השפעה להסחה בעת פתרון בעיות לוגיות והאם קיים הבדל במספר התשובות הנכונות בין צעירים למבוגרים. במחקר השתתפו 40 נבדקים שחולקו לקבוצת צעירים (גילאי 20-35) וקבוצת מבוגרים (גילאי 36 ומעלה), הם נדרשו לפתור תוך 45 דקות מטלה הכוללת 30 חידות היגיון הדורשות שימוש בלוגיקה (המטלה עצמה אינה מצורפת לקובץ העבודה). כל קבוצה כללה מבוגרים וצעירים במידה שווה ואחת מהן ביצעה את המטלה כשברקע מושמעת מוזיקה. עבור כל משתתף נבדק מהו מספר התשובות הנכונות שאליהן הגיע. התוצאות הראו כי קיים הבדל במספר התשובות הנכונות במבחן בעיות לוגיות בין קבוצה שנבחנה עם הסחה לבין קבוצה שנבחנה ללא הסחה. לעומת זאת, לא נמצא הבדל בין צעירים למבוגרים.

הערת מערכת: המטלה עצמה אינה מצורפת לקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

במהלך השנים התפתחו גישות שונות לפתרון בעיות בינהן גישת הגשטלט המתארת הבנייה מחדש של הבעיה, כך שמתאפשרת תובנה שמתבטאת בהארה פתאומית שתוביל לפתרון הבעיה. דוגמא לכך ניתן למצוא בניסוי בו הושיבו קוף בכלוב ובו מקל קצר ומחוץ לכלוב הניחו מקל ארוך שניתן להקריבו בעזרת המקל הקצר, ובננה שניתנת להשגה אך ורק באמצעות חיבור שני המקלות. לאחר ניסיונות רבים וכושלים הפסיק הקוף לנסות ולאחר זמן מה ללא מעשה, כשהיה נדמה שהוא התייאש, לפתע הוא קירב את המקל הארוך בעזרת הקצר חיבר בינהם ולקח את הבננה (ארנון, 1985). אם כן, נראה כי אנו מסיקים מסקנות ופותרים בעיות באורח שגרתי מבלי להקדיש לכך מאמץ, ופעמים רבות באופן לא מודע. הסקה היא פעולת חשיבה בסיסית ממנה אנו לומדים את מרבית הידע שלנו (קלר, 1988).

תגים:

פתרון בעיות · לוגי · היגיון · קוגנטיבי · מחקר · פסיכולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתרון בעיות לוגיות", סמינריון אודות "פתרון בעיות לוגיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.