היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיות לפתרון בעיות

עבודה מס' 061726

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופן ההתמודדות עם פתרון בעיות אצל ילדים שעובדים לפי תכנית לימודים ייחודית שנקראת "מטהקוריקולים להוראה משולבת של מדעים וטכנולוגיה".

2,755 מילים ,6 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בעקבות התפוצצות הידע וטכנולוגיה בימינו, יש יותר ויותר צורך בקוריקולום שמקנה יכולת לבצע תהליכים ולהסיק מסקנות, וגם בעידוד של למידה מתוך התנסות.
הנושא של פתרון בעיות הוא נושא חשוב מאד. אנחנו נתקלים בו רבות, אפילו בחיי היום-יום.
המטרה של תוכניות לימודים חדשניות לפתח לומד עצמאי, יצירתי, מודע לתהליכי הלמידה שלו ומסוגל להתמודד עם הבעיות שהוצגו לו. בהקשר זה נשאלת השאלה: אלו גורמים משפיעים לתהליך פתרון בעיות ואיך ניתן לקדם ולפתח את היכולת הזאת אצל תלמידים.
נושא המחקר שלי הנו פתרון בעיות מוכתבות במחקר. מטרתי לבדוק אופן ההתמודדות עם פתרון בעיות אצל ילדים שעובדים לפי תוכנית לימודים ייחודית שנקראת "מטהקוריקולום להוראה משולבת של מדעים וטכנולוגיה".
התוכנית מאפשרת רכישת ידע גנרטיבי וארגון והבניית הידע בעזרת התנסות בפתרון בעיות.
אחת ההגדרות של המושג פתרון בעיות הוא תהליך שכלי שבו אנחנו מגיעים לחשיבה או החלטה ביחס למצב בלתי ידוע. המצב הבעייתי הוא זה שלא פגשנו קודם ואנחנו לא יכולים למצוא פתרון מניסיונות קודמים שלנו.

שאלת המחקר שלי - מהם דפוסים עיקריים של אסטרטגיות לפתרון בעיות, שבהם משתמשים הנחקרים?
העבודה בכיתה שצפיתי בה מתרחשת בקבוצות. קבוצות נבנו על פי סגנון קוגנטיבי דומה. קיימת גם למידה יחידנית וגם משימות שיתופיות. תלמידים לומדים באופן עצמאי, גם מבחינת תכנון זמנים.
אבל המטלות הן מוכתבות. קיימים גם שיעורים פרונטלים באופן נפרד שבהם נלמד ידע בסיסי. אני מניחה שיהיו כמה דפוסים עיקריים של אסטרטגיות לפתרון בעיות משותפות אצל חברי קבוצה אחת.
במחקר שלי התמקדתי יותר באסטרטגיות טכניות לפתרון בעיות, מכיוון שלא היו לי מספיק נתונים לבדוק גם אספקטים אחרים. לצורך המחקר שלי הגדרתי שתי קטגוריות של אסטרטגיות לפתרון בעיות - יחידניות וקבוצתיות.

מקורות:

Bloom, B.S. and Broder, L.J. (1950). Problem - Solving Proasses of Colleg Students: An exploratory Investigation. Supplementary educational Monographs No. 73. Chicago: University of Chicago Press.
Hattie, J., Biggs. J., Purdie, N. (1996). "Effects of Learning skills Interrentions on Student Learning: A Meta-Analysis". Review of educational Research, 66., 2., pp. 99-136.
Nickerson, R., Perkins, D., Smith, E. (1985). The teaching of thinking. New Jersey: Lawrence Erlbaum. Associates.
Perkins, D.N. (1987). Thinking Frames: "An integrative perspective on teaching cognitive Skills". in Teaching thinking skills, edites by Baron, R. and Sternberg, R. New York: W.H. Freeman and Company.
Rubinstein, M. and Firstenberg, R. (1987). "Tools for Thinking". in Developing critical Thinking and Problem Solving Abilities. edites by Stice, J., San Francisco. London: Jossey-Bass Inc., Publishers.
Woods, D. (1987). "How Hight I teach Problem solving?" in Developing critical Thinking and Problem Solving Abilities. edites by Stice, J., San Francisco. London: Jossey-Bass Inc., Publishers.

תגים:

תהליכי · למידה · חשיבה · מטהקוגניציה · סגנון · קוגניטיבי · עבודה · קבוצתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיות לפתרון בעיות", סמינריון אודות "אסטרטגיות לפתרון בעיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.