היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח חברת SensoMed לצורך הצטיידות במערכת מידע

עבודה מס' 066775

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שלב הייזום של תהליך הכנסת מערכת מידע.

9,133 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לאחר קבלת ההחלטה על ייסוד חברה SensoMed נבחנו מודלים לבדיקת מצבה האסטרטגי של החברה. הבחנה נעשתה באמצעות מודלים PEST, חמשת הכוחות של Porter, SWOT ו-TOWS אשר בחנו את סביבה החיצונית והפנימית של החברה. ניתוח הפנים ארגוני של SensoMed התרכז בהגדרת תהליכים מרכזיים וביצוע שרשרת הערך כדי לראות את התלות בין הפעילויות.
לאחר תחילת פעילות שוטפת של החברה זוהה הצורך במערכת מידע. בזבוזי זמן שנוצרו עקב עבודה בסביבה לא ממוחשבת גרמו לעיכובים רבים. בישיבת הנהלה הוחלט פה אחד על ייזום מערכת מידע לארגון אשר תיתן מענה לצרכים הנוכחיים שהתגלו. אחד השלבים החשובים ביותר בהקמת ארגון חדש בעולם המודרני הוא פיתוח והטמעה של מערכת מידע. תהליך הקמת מערכת מידע הוא תהליך ארוך ומורכב המתחלק לשני שלבים עיקריים. השלב הראשון המתייחס לייזום של הכנסת מערכת המידע לארגון, מגדיר את הצורך במערכת ולזיהוי הדרישות מהמערכת הרצויה וזאת כדי לבחור תוכנה וחומרה שישמשו בהקמת המערכת. השלב השני מתייחס למתכנתים אשר מפתחים את התוכנה ומבצעים בדיקות תוכנה ברמות שונות.
העבודה התמקדה בשלב הייזום של תהליך הכנסת מערכת מידע. במהלכו בוצע חקר ישימות של הפרויקט, נותח מצבה הקיים של החברה וזוהו הצרכים של המשתמשים. על פי הצרכים האלו אופיינו דרישות ראשוניות ממערכת מידע הרצויה. בפנינו עמדו כמה תחלופות אפשריות ולאחר ניתוח והשוואה הוחלט על דרך פעולה נבחרת שהיא רכישת תוכנת מדף. לאחר מכן בוצע ניתוח המידע ע"י דיאגראמות IFD, DFD לפירוט תהליכים עסקיים וזאת כדי לבדוק האם מערכת המידע המוצעת תהיה מסוגלת לספק את המידע לו זקוק הארגון והוכן קטלוג דרישות. המפרטים הלוגיים (דיאגראמות IFD ו-DFD) שימשו אותנו לעיצוב מפרטים הטכניים, כדי לענות על הדרישות והאילוצים שהוצגו בשלבים הקודמים. המערכת שהוגדרה חולקה לתת-מערכות וזוהו הקשרים ביניהן ע"י דיאגראמת ERD. לאחר כל הבדיקות והניתוחים לגבי מערכת הרצויה נבדקו הצעות מהספקים והתקבלה החלטה על רכישת תוכנות מדף מבית Microsoft.

תוכן עניינים:
1. רעיון עסקי של חברת SensoMed
1.1 רקע מדעי
1.2 מידע כללי על טכנולוגיה, מוצר ותחומי שימושו
1.3 מבנה ארגוני של החברה ופונקציות עיקריות
2. מצב אסטרטגי של חברת SensoMed
2.1 PEST
2.2 חמשת הכוחות של PORTER
2.3 SWOT
2.4 TOWS
3. ניתוח פנימי של חברת SensoMed
3.1 תהליכים מרכזיים בתוך הארגון
3.2 שרשרת הערך
4. ייזום מערכת המידע לארגון
5. חקר ישימות של מערכת המידע
5.1 הגדרת מטרות החקר והיקפו
5.2 חקר מצב הקיים
5.3 ניתוח דרישות ואפיון ראשוני של מערכת מידע
5.4 בחינת דרכי הפעולה האפשריות
5.5 תוצאות של חקר הישימות והחלטה סופית
6. ניתוח המידע
6.1 דיאגראמת זרימת מידע - IFD
6.2 דיאגראמת זרימת נתונים - DFD
6.3 קטלוג דרישות
7. עיצוב מערכת המידע
7.1 דיאגראמת ERD
7.2 עיצוב מסד הנתונים
8. בחירת ספק לרכישת מערכת המידע
8.1 בקשה להצעה RFP לספקים
8.2 ניתוח והשוואה של הצעות שהתקבלו מהספקים
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי נוימן וצבירן (2001), תהליך הקמת מערכת מידע הוא תהליך ארוך ומורכב אשר ניתן לחלק לכמה שלבים עיקריים.
שלב הראשון מתמקד בהגדרת הצורך במערכת, זיהוי הבעיות במצב הקיים, הדרישות מן המערכת החדשה ובחירת החומרה והתוכנה שתשמשנה בהקמת המערכת. בסופו של שלב זה תאופיין המערכת החדשה ותעוצב.
בשלב הבא מתבצע פיתוח התוכנה ואחריו בדיקות תוכנה ברמות שונות. לאחר השלמת הפיתוח וניסויי התוכנה, תוטמע המערכת בארגון ותיכנס לשלב התפעול השוטף, שבמהלכו יתוקנו ליקויים אשר יתגלו בעבודה השוטפת של הארגון.

תגים:

PEST · PORTER · SWOT · TOWS · שרשרת הערך · חקר ישימות · IFD · DFD · קטלוג דרישות · ERD · מסד נתונים · RFP

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח חברת SensoMed לצורך הצטיידות במערכת מידע", סמינריון אודות "ניתוח חברת SensoMed לצורך הצטיידות במערכת מידע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.