היישום אינו מחובר לאינטרנט

סחר בנשים

עבודה מס' 066662

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סחר נשים ודרכים להתמודדות מולו תוך התמקדות בקנדה

5,574 מילים ,31 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

סחר בנשים למטרות ניצול מיני הינה תופעה כלל עולמית המגלגלת מיליוני דולרים בשוק האפור. הסחר בנשים בעולם הפך למעין סחר עבדים בצורה המודרנית של המאה ה-20. סחר הנשים הגלובלי הפך את אותן נשים למעין רכוש אישי לשם סיפוק שירותי מין. רוב הרווח מסחר נשים מתרכז בידי אותם "סוחרים"- סרסורים, המפתים נשים (צעירות ובוגרות יותר) ע"י הבטחות שווא של הגשמת חלומותיהן של הנשים לשיפור רמת חייהן. פעילות זו של רשת סוחרי הנשים מהווה סכנה בכמה תחומים(1):
- לנשים עצמן ההופכות לשפחות מין.
- לכלכלה שאינה מרוויחה מסחר זה.
- לסביבה הקרובה - מבחינה חברתית, כלכלית, חינוכית ואיכות החיים.

הסחר בנשים מבוסס על "אספקה עפ"י דרישה" של ארגונים במדינות שונות. מדינות בהן תעשיית המין היא רחבה נוצר ביקוש גדול לארצות ה"מייצאות", בהן גיוס נשים לצורכי מין הם קלים בגלל מצבים שונים: עוני, רצון לברוח מדיכוי מדיני, רצון לשיפור איכות חיים וכד'. לא תמיד אותן נשים מודעות לעיסוק אליו הן נשלחות. כאשר הן מגיעות לארצות ה"ביקוש" אין להן דרך חזרה והן נאלצות (באיומים והפחדות) לשמש את תעשיית המין.

אין ספק כי תהליך הגלובליזציה, הנמצא בתאוצה בעשורים האחרונים, מהווה קטליזאטור להרחבת תופעת הסחר בנשים. לכך ניתן לצרף את המצב הכלכלי הקשה השורר בעולם, פירוקה של ברית המועצות שיצר מדינות חסרות עמוד שדרה פוליטי (שאינן מצליחות לשקם את הכלכלה כמו גם למנוע את התופעה). אין כל עוררין כי התופעה היא מנוגדת לקביעת זכויות האדם של האו"ם משנת 1949 שמתייחס בבירור לסחר בנשים.

עבודה זו עוסקת בסחר בנשים בקנדה. מטרת העבודה היא לסקור את מכלול הוואריאציות הכרוכות בסחר בנשים בקנדה תוך התייחסות לחוק הזנות בארץ זו. העבודה מציגה תמונת מצב משנת 1996 ועד היום תוך התייחסות להיסטוריה. מכיוון שזו היא ארץ זרה (אינני חי ולא חייתי בה) קשה להתייחס להצעות שיפור אך ההתייחסות היא למסקנות הנובעות מהמצב.

תוכן עניינים:
מבוא
סחר בנשים - כללי
סחר בנשים - קנדה
גורמים המניעים לזנות
גיל
עזיבת הבית בגיל מוקדם
הטרדה מינית בתקופת הילדות
מצב כלכלי קשה
התמכרות
תנאי העבודה והסכנות
האספקט החוקי של זנות
היסטוריה
סחר בנשים מארצות זרות
פעולות שעושה המדינה להיאבק בתופעה
תופעות הסחר ותבניתן - דיון
המלצות לפעולות לשיפור המצב
סיכום ומסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

מהם הגורמים שהביאו להתרחבות תופעת הסחר בנשים?
Webster (1997) מונה כמה גורמים :
1. האצה בתהליך הגלובליזציה המאפשר מעבר קל יותר בין ארצות והעברת "סחורות" בצורה קלה יותר. כמו כן ההגירה והמעבר בין הארצות הפך להיות זמין יותר.
2. התרחבות רשתות הכלכלה האפורה והפשע הבינלאומי. אחד הענפים של הפשע הבינלאומי הוא הסחר בנשים שמגלגל מיליוני דולרים כאשר רוב הכסף נמצא בידי הסרסורים.
3. התפתחות הטכנולוגיה המאפשרת פעילויות כספיות בצורה לא חוקית ובכך לעקוף את החוק והמיסוי.
4. תהליך של הפרטה וליברליזציה שיצרו שווקים רבים יותר ברחבי העולם.
5. ירידה בחשיבותו של המשטר הקומוניסטי לאחר התפוררות ברית המועצות.

תגים:

זנות · ניצול · סרסור · ברית המועצות · מין · שיפחה · כסף · פשע · גלובליזציה · עוני · אבטלה · תעשיה · כלכלה · מניעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר בנשים", סמינריון אודות "סחר בנשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.