היישום אינו מחובר לאינטרנט

זנות וסחר בנשים - התופעה ודרכי ההתמודדות איתה

עבודה מס' 066783

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התפתחות הזנות והסחר בנשים בישראל, וכיצד פועלת מערכת אספקת שירותי מין בתשלום.

7,865 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"המקצוע העתיק ביותר בעולם" הוא אימרה המיוחסת לזנות, ויש בה יותר מאשר תיאור עובדתי. זו אימרה שעומדת מאחריה גם מגמה או תפיסה שעל פיה אין שום דרך למגר את תופעת הזנות. זה היה חלק מהחברה האנושית מאז שחר התרבות האנושית וכך יהיה גם בעתיד, משום שהחברה האנושית, בעיקר החלק הגברי שבה, לא מסוגל להסתדר ללא מה שמכונה שירותי מין בתשלום. במשך שנים רבות החברה האנושית ניסתה להתמודד עם תופעת הזנות בדרכים שונות. הזונות זכו לעיתים להכרה חברתית גדולה יותר ולעיתים נרדפו. בכל מקרה הזנות אף פעם לא נחשבה למקצוע מכובד, ושום אדם לא איחל לכך שבתו תהיה זונה.
הזונות הגיעו תמיד משולי החברה. נשים שבדרך כזו או אחרת התדרדרו והחלו לעסוק בזנות בדרך כלל מחוסר ברירה. החברה האנושית ניסתה להילחם בתופעה בדרך כלל על ידי רדיפת הזונות, והפיכת המקצוע הזה לפלילי. כמעט תמיד היתה השלמה כלשהי של שלטונות החוק עם התופעה. ניסו לנקות את הרחובות מזונות, או ניסו למנוע הפעלתם של בתי בושת, אבל בשום מקום לא ניהלו מלחמת חורמה כנגד התופעה.
החברה האנושית עוברת תהליכי שינוי מאז ראשית ימיה, והשינויים הללו משפיעים גם על תופעת הזנות, לעיתים לטובה ולעיתים לרעה. ההתפתחות הטכנולוגית של אמצעי התחבורה והתקשורת איפשרה התפתחותה של תופעה חדשה הנקראת סחר בנשים. בעבר הזנות היתה תופעה מקומית יותר, כיום מדובר בתופעה גלובלית, שמחייבת התמודדות מסוג שונה.
תופעה נוספת שהתפתחה במאה חמישים השנה האחרונות היא הפמיניזם, ולהתפתחות זו יש השפעה על דרכי ההתמודדות עם הזנות. הרעיון הפמיניסטי תוקף את הזנות והסחר בנשים לא כבעייה של פריצות, אלא כבעייה של חוסר שיוויון, ולכן מסיט את הטיפול בבעיה מהזונה כאישה לא מוסרית אל הזונה כקורבן. לכן בשנים האחרונות התפתחו שיטות התמודדות חדשות בתופעת הזנות והסחר בנשים.
בעבודה זו אסקור את התפתחות התופעה ודרכי ההתמודדות איתה. את הגישות השונות והוויכוח הקיים ביניהן.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. התפתחות הזנות והסחר בנשים בישראל
ג. כיצד פועלת מערכת אספקת שירותי מין בתשלום
ד. היבטים כלכליים של תופעת הזנות והסחר בנשים
ה. גישות מוסריות וערכיות ביחס לתופעה
ו. היבטים סוציו-פסיכולוגיים של תופעת הזנות
ז. שוביניזם גברי מול פמיניזם במאבק על תופעת הזנות והסחר בנשים
ח. מיסוד הזנות - כן או לא
ט. גישות חדשות להתמודדות עם תופעת הזנות והסחר בנשים
י. סיכום
יא. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: כל מקורות העבודה הינם מקורות אינטרנט (כולל פרוטוקולים של ועדות הכנסת).

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל בראשיתה, היתה מדינה סגורה יחסית. סביבה מדינות עוינות, והיציאה או הכניסה של אנשים מהמדינה ואליה, היו מוגבלים לנמלי הים והאוויר, שם היה בדרך כלל פיקוח די הדוק. גם בגלל ההיבט הביטחוני, וגם משום שכמויות האנשים שעברו באותם כניסות ויציאות היו מוגבלים יחסית. לכן התפתחות הזנות במדינת ישראל היתה תופעה מקומית. נשים משולי החברה התדרדרו לזנות, היו מקומות בהם התופעה הזו היתה נפוצה. רח' הירקון בתל אביב, חוף תל ברוך ומקומות נוספים היו שם נרדף לתופעה. אז עוד לא דובר על סחר בנשים, אבל גם בתקופה ההיא הנשים שעסקו בזנות לא היו עצמאיות. היו סרסורים שהעסיקו אותן, או גבו מהן דמי חסות, אבל הזונות וגם הסרסורים באו לרוב מאותו מעגל חברתי.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זנות וסחר בנשים - התופעה ודרכי ההתמודדות איתה", סמינריון אודות "זנות וסחר בנשים - התופעה ודרכי ההתמודדות איתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.