היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודל חמשת הגדולים

עבודה מס' 066652

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין הרכבי אישיות שונים על-פי מודל חמשת הגדולים להתנהגות ארגונית.

7,985 מילים ,42 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בקשר שבין הרכבי אישיות שונים לבין התנהגות ארגונית. כאשר המטרה היא לנסות ולהסביר התנהגויות בעבודה באמצעות תכונות אישיות, כפי שבאות לידי ביטוי בגישת חמשת הגדולים. גישה זו, אשר מסבירה את ההבדלים העיקריים בין בני האדם (Zuckerman et al., 1988), מספקת מסגרת רחבה לבחינת האישיות והקשר שלה למגוון של התנהגויות בארגון (קריגל, 2001). במרוצת השנים נעשה ניסיון למצוא שילובי תכונות אופטימאליים לניבוי ביצוע בעבודה, אותם אפשר יהיה לאתר מראש ע"י מבדקים ומבחנים פסיכולוגיים ולקדם בכך את תוצרת ויעילות הארגון. ניתן לומר כי כל תכונה מחמשת הגורמים מנבאת התנהגות שונה בעולם העבודה וכי לסוגי עבודות שונים דרושים אנשים בעלי דירוג שונה בתכונות השונות המרכיבות את המודל.
אספקטים שונים של יחסי עבודה נבחנו בהקשר של מודל חמשת הגדולים, ואכן, במחקרים אמפיריים נמצא, כי ניתן להסביר התנהגויות בעבודה, כגון: רמת ביצוע, הצלחה בקריירה, היעדרות מהעבודה, התנהגות נאותה במקום העבודה, תחושת אי ביטחון תעסוקתי, סיפוק ממקום העבודה, עבודת צוות ועוד, באמצעות גישת חמשת הגדולים.
תוך כדי איסוף החומר וכתיבת העבודה, הלכה והתבהרה בפנינו התמונה של חשיבות המידע על האישיות בארגונים. חשיבות זו באה לידי ביטוי לכל אורך הדרך בפעילות של הארגון: החל מביצוע ניתוח עיסוק על מנת לדעת בוודאות איזה טיפוס נדרש לעיסוק ספציפי בארגון, דרך גיוס העובד ע"פ התכונות הנדרשות לעיסוק בדיוק מקסימאלי. כלה בהקצאת כוח אדם למשימות בתוך הארגון, קידום, שינוי תפקיד, האצלת סמכויות ועוד. כמו כן, נראה כי לתפקידים שונים נדרשות תכונות שונות או ליתר דיוק שילובים שונים של תכונות.
המחקר המשלב מספר תכונות על מנת לנבא ביצוע בעבודה, עדיין בחיתוליו, ויש מקום להרחיב תחום זה של מחקר על מנת להגיע לניבוי אופטימאלי שיחסוך לעובדים והמעסיקים את אי הנוחות של אי התאמה של ההשמה לתפקיד.
העבודה תחולק למספר פרקים תחילה נציג סקירה כללית של התפתחות מחקר תכונות האישיות. בהמשך, נציג את מקורותיה ההיסטוריים של הגישה, התיאוריות שעמדו בבסיסה, התייחסות לשאלוני אישיות, התכנסות לחמשת הגורמים ותיאורם, עוצמת המודל וביקורת מחקרית ולסיום נציג את הקשר בין חמשת הגדולים לעולם העבודה ולהתנהגות ארגונית.

תוכן ענינים:
מבוא
חקר האישיות
שורשיה ההיסטוריים של תיאורית חמשת הגדולים
התכנסות לחמשת הגורמים
תיאור חמשת הממדים
עוצמת המודל
ביקורת מחקרית על חמשת הגדולים
חמשת הגדולים והתנהגויות בארגון
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תכונות האישיות מוגדרות כ"מבנים פנימיים המכוונים את התנהגותו של הפרט בדרכים יציבות האופייניות לו" (Allport, 1961,1932 מתוך קריגל, 2001), הן שונות מאדם לאדם ובאות לידי ביטוי בסיטואציות מסוימות. הגישה הדוגלת בתיאור האישיות באמצעות מספר תכונות מבוססת על שתי הנחות עיקריות:
1. לכל הבדל משמעותי בין בני אדם ניתן לקרוא בשם.
2. שם זה הידוע כ"תכונה" ניתן לדירוג בין שני קטבים של מימד אחד.

תגים:

אישיות · מדעי ההתנהגות · חמשת הגדולים · תאוריות · אירגון · תכונות · עובדים · McDougall · the big five · משאבי אנוש · ניהול · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודל חמשת הגדולים", סמינריון אודות "מודל חמשת הגדולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.