היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומה של תכונת הכנות בין חמשת הגדולים

עבודה מס' 067930

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פיתוח ותיקוף שאלון לתכונת הכנות, אל מול קריטריון מודל האישיות של חמשת הגדולים.

4,516 מילים ,35 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרתו של מחקר זה הייתה לפתח שאלון הבודק את התכונה כנות ולתקף אותו מול שאלון מודל חמשת הגדולים (Costa & McCrae, 1992). בבדיקת מהימנות בין שופטים ומומחה חיצוני נבחרו 20 משפטי הצהרה המקושרים לתכונה כנות. מדגם של 61 משתתפים קיבל שאלון זה ביחד עם שאלון ה mini marker (Saucier, 1994) המקוצר הבודק את חמשת המימדים. נבדק תוקף מבחין ותוקף מתכנס ושוער כי תכונת הכנות תהיה במתאם גבוה חיובי עם מימד המצפוניות ממודל חמשת המימדים ובמתאם נמוך עם תכונת הנוירוטיות ממודל חמשת המימדים. בניתוח גורמים נמצאו שלושה אשכולות תקינים שמתוכם על פי בדיקת אלפא של קרונבך אשכול אחד המשקף את התכונה יושר נמצא מהימן. אולם בשאלון ה mini marker נמצא רק מימד אחד מהימן בבדיקת אלפא של קרונבך ולכן השאלון נפסל ולא נמצא כשיר לשמש כקריטריון למבחן התוקף ומכיוון שכך שאלון הכנות נמצא גם הוא לא תקף. הסיבות לכך נידנו בהרחבה בהתייחסות ל: א. מגבלות הליך פיתוח שאלון הכנות ב. טבעה מקשה המדידה של תכונת הכנות ג. אפשרות היותה של התכונה כנות גורם רחב מימדים ד. מגבלות מודל חמשת המימדים ה. מספר המימדים הנדרשים לשפה העברית. כמו כן בהתייחסות למגבלות המחקר למחקרים קודמים ולתוצאות הוצעו מחקרי המשך.

הערות מערכת:
נתוני המחקר זהים לאלו בעבודה מס' 67655.
העבודה אינה כוללת את קובצי ה-SPSS.

קטע מהעבודה:

נניח שהיינו יכולים לקבל את שותפינו ליחסים הבין אישיים, חברי משפחתנו, חברנו לעבודה, לקבוצת הספורט וכיוצא בזה בדיוק כפי שאנו רוצים, אידיאליים. איזה תכונות אופי היינו נותנים להם? האם תכונות מסוימות ייחשבו יותר? אם כן, מי? ולמה?
בעידן בו אנו חיים קיימת לאדם רמת בחירה מסוימת לגבי את מי לצרף או להפלות, על סמך הערכת תרומותיו האישיות מבין השותפים הפוטנציאליים למערכות החברות, הקשרים החברתיים, חיינו המקצועיים, מערכות הארגונים אליהם אנו משתייכים וכדומה ומכאן ישנה חשיבות בהגדרתה וחקירתה של האישיות ומאפייניה. במחקר זה בדקנו את התכונה כנות.

תגים:

big five · אישיות · תיקוף שאלונים · יחסים · אמת · שקר · כנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומה של תכונת הכנות בין חמשת הגדולים", סמינריון אודות "מקומה של תכונת הכנות בין חמשת הגדולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.