היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת המשחקים - מודלים של קרטלים בתורת המכרזים ומכירות פומביות

עבודה מס' 070513

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תורת המכרזים ומכירות פומביות וקרטלים- ניתוח מודלים, הרחבת מודל וניתוח ספרות המשך.

3,882 מילים ,5 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

כבר לפני מספר עשורים ספרות המחקר המקצועית הציגה את הטענה, כי שינויים רבים חלו בתחום המכירות הפומביות והמכרזים.
אחד מן המאמרים הקלאסיים בתחום זה, אשר נכתב על ידי חוקרי הכלכלה ותורת המשחקים המובילים, מקאפי ומקמילן (McAfee & McMillan, 1992). המאמר מנתח את התנהלותם של קרטלים ותיאומי הצעות במכרזים ובמכירות פומביות.
מקאפי ומקמילן תחילה מציגים את הטענה כי קרטל מוצלח בין מתמודדים במכרז/מכירה פומבית צריך להתגבר על ארבעה אתגרים מרכזיים.


תוכן עניינים:
פרק 1 סקירת מבוא
פרק 2 - סקירת מאמר - "A Theory of Collusion in Multiple Object Simultaneous Auctions" (2002)
פרק 3 ספרות המשך
הרחבת המודל
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקאפי ומקמילן, במאמרם, התמקדו במיוחד בבעיה הראשונה שהוצגה, ביצוע חלוקת הרווחים בין חברי הקרטל, יחד עם התחשבות בהפרדה לשני מקרים, קרטלים חלשים וקרטלים חזקים. קרטלים חלשים - אשר באפשרותם לתאם את ההצעות, אבל לא יכולים להעביר כסף בין חברי הקרטל, וקרטלים חזקים - אשר יכולים גם לתאם הצעות וגם להעביר כספים(McAfee & McMillan, 1992).
ההנחות שעומדות בבסיס המודל של מקאפי ומקמילן הינן: כי המכירה הפומבית/מכרז הנם של מחיר ראשון שמהווה גם מחיר בסיס וכן, ברוב המקרים, שכל המתמודדים במכירה הפומבית/מכרז הנם חברים בקרטל. הנחה נוספת המוצגת במודל הינה כי בשל בעיה אפשרית של אכיפה יש משחקים חוזרים או לחילופין מנגנון אכיפה אפשרי אחר, אולם המיקוד הוא במשחק חד פעמי (מתוך המשחקים החוזרים) במטרה למצוא את המנגנון האופטימלי לכל סוג של קרטל לבחור את החבר מנצח בכל מכרז או מכירה פומבית. אולם עקרונית, לטענתם של מקאפי ומקמילן, בחירת מנצח שלעצמה היא פעולה חסרת חשיבות, מאחר שמטרת כל החברים בקרטל היא זהה, ובאפשרות הקרטל להשתמש בכל כלי באופן אקראי, על מנת לבחור מי צריך להיות המנצח בכל מכרז (McAfee & McMillan, 1992).

תגים:

תורת המשחקים · מכרז · מכרזים · מכירות פומביות · אינטרנט · קרטל · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת המשחקים - מודלים של קרטלים בתורת המכרזים ומכירות פומביות", סמינריון אודות "תורת המשחקים - מודלים של קרטלים בתורת המכרזים ומכירות פומביות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.