היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודלים לחזוי פשיטות רגל- מודל אלטמן

עבודה מס' 066293

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ומבחן אמפירי לשיטת ניתוח הרב משתנים לחיזוי פשיטת רגל.

5,111 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

האירועים שקרו בחודשים האחרונים, דוגמת פשיטת הרגל של החברה הקבלנית חפציבה או פשיטת רגל של חברת המכרז של המדינה, הדגישו את חשיבות חיזוי פשיטות רגל. הפגיעה בציבור חלש יחסית, הנזק בכלכלי שנגרם, חוסר המודעות לקבלת בטחונות מהחברות מחזקים יותר את חשיבות חיזוי פשיטת רגל של חברה על מנת להיערך בהתאם. גם ההשפעה במישור הפיננסי, יכולת חיזוי פשיטת רגל תשפיע על חלקות מבנה ההון של הפירמה ורמת המינוף הפיננסי של החברה ומחיר ההון ישתנה בהתאם. אם ישנה האפשרות לנבא פשיטת רגל של חברה כבר לפני שנתיים אזי ישנה את האפשרות לעקוף ולהתמודד עם נקודת האל חזור של הכישלון העסקי וכך אנו יכולים להציל חברות ולתכנן תוכניות הבראה ורה ארגון מבעוד מועד.
בעבודה זו אני אסביר את המושג פשיטת רגל, ההשלכות של אירוע כזה ומי מושפע ביותר, וכן אני אסקור מבחינה תיאורטית כמה שיטות לחיזוי פשיטת רגל של פירמה ואערוך מבחן אמפירי לשיטת ניתוח הרב משתנים לחזוי פשיטת רגל, אנסה לבדוק מבחינה אמפירית האם יש קשר בין התוצאה בפועל לבין החזוי של מודל אלטמן.
לצורך המדגם לקחתי 28 חברות בורסאיות, 14 חברה שפשטה רגל לעומת 14 חברות יציבות. בחירת החברות נעשה תוך הקפדה על דמיון בין החברה היציבה לבין הכושלת מבחינת היקף הפעילות, הסיווג הענפי שלה, ותקופת הפעילות.

תוכן העניינים:
פרק א'
מבוא

פרק ב' - היבטים תיאורטיים
פשיטת רגל -הגדרה
טכניקה של ניתוח על פי יחסים
מודל BEAVER
מודל ALTMAN

פרק ד' היבטים אמפיריים
בחירת מטרת המדגם והמשתנים
תוצאות וניתוח

פרק ה' - סיכום
סיכום ומסקנות

נספחים
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

א.פשיטת רגל
פשיטת רגל הכוונה לחדלות פירעון, כלומר החברה לא יכולה לכסות את ההתחייבויות השוטפות באמצעות הפעילות השוטפת, או כאשר יש הפרש משמעותי בין מחיר השוק של נכסי החברה לבין סך ההתחייבויות שלה אשר גורם לכך שהחברה לא יכולה לכסות את חובותיה גם במקרה של מכירת נכסיה.
כפי שנאמר במבוא ישנה חשיבות רבה לחיזוי פשיטת רגל שזה נגזרת מגודל ואופי הציבור שיכול להיפגע :

תגים:

פשיטת רגל · מודל אלטמן · חיזוי פשיטת רגל · חדלות פירעון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודלים לחזוי פשיטות רגל- מודל אלטמן", סמינריון אודות "מודלים לחזוי פשיטות רגל- מודל אלטמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.